EA288 emise nešidí, říká Volkswagen

EA288 emise nešidí, říká Volkswagen

Vznětové motory TDI konstrukční řady EA288 nemají software, který nedovoleným způsobem modifikuje chování při homologačních zkouškách. Po interním šetření to uvedla samotná automobilka.

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

O tom, že v podezření upadly kromě starších EA189 i novější motory EA288, informovala tento týden agentura Reuters. To by pro VW znamenalo mohutnou eskalaci problému, protože EA288 je aktuální motor, který najdete v dnes prodávaných modelech Audi, Seatu Škody i Volkswagenu. 

Automobilka nicméně dospěla ke zjištění, že agregáty EA288 jsou emisně v pořádku. Platí to nejen pro aktuální provedení Euro 6, ale i pro dřívější verze, které byly homologované dle Euro 5. 

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Volkswagen chce začít s opravami dotčených aut v lednu 2016. Dosud ale neupřesnil, v čem přesně budou technická opatření u jednotlivých modelů spočívat. 

bazar

Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 57 337 km
Cena: 276 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2014
Stav: 97 986 km
Cena: 530 000 Kč
Audi A2 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 146 656 km
Cena: 76 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků