EA288 emise nešidí, říká Volkswagen

EA288 emise nešidí, říká Volkswagen

Vznětové motory TDI konstrukční řady EA288 nemají software, který nedovoleným způsobem modifikuje chování při homologačních zkouškách. Po interním šetření to uvedla samotná automobilka.

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

O tom, že v podezření upadly kromě starších EA189 i novější motory EA288, informovala tento týden agentura Reuters. To by pro VW znamenalo mohutnou eskalaci problému, protože EA288 je aktuální motor, který najdete v dnes prodávaných modelech Audi, Seatu Škody i Volkswagenu. 

Automobilka nicméně dospěla ke zjištění, že agregáty EA288 jsou emisně v pořádku. Platí to nejen pro aktuální provedení Euro 6, ale i pro dřívější verze, které byly homologované dle Euro 5. 

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Volkswagen chce začít s opravami dotčených aut v lednu 2016. Dosud ale neupřesnil, v čem přesně budou technická opatření u jednotlivých modelů spočívat. 

Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Mercedes V Marco Polo Horizon: Když chcete víkend vozit s sebou

Mercedes-Benz V250d 4M Marco Polo Horizon

Našel Mercedes skulinu na trhu obytných dodávek?

12.  4.  2018 | Milan Lažanský | 4 příspěvky