EA288 emise nešidí, říká Volkswagen

EA288 emise nešidí, říká Volkswagen

Vznětové motory TDI konstrukční řady EA288 nemají software, který nedovoleným způsobem modifikuje chování při homologačních zkouškách. Po interním šetření to uvedla samotná automobilka.

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

O tom, že v podezření upadly kromě starších EA189 i novější motory EA288, informovala tento týden agentura Reuters. To by pro VW znamenalo mohutnou eskalaci problému, protože EA288 je aktuální motor, který najdete v dnes prodávaných modelech Audi, Seatu Škody i Volkswagenu. 

Automobilka nicméně dospěla ke zjištění, že agregáty EA288 jsou emisně v pořádku. Platí to nejen pro aktuální provedení Euro 6, ale i pro dřívější verze, které byly homologované dle Euro 5. 

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Volkswagen chce začít s opravami dotčených aut v lednu 2016. Dosud ale neupřesnil, v čem přesně budou technická opatření u jednotlivých modelů spočívat. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků