EA288 emise nešidí, říká Volkswagen

EA288 emise nešidí, říká Volkswagen

Vznětové motory TDI konstrukční řady EA288 nemají software, který nedovoleným způsobem modifikuje chování při homologačních zkouškách. Po interním šetření to uvedla samotná automobilka.

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

O tom, že v podezření upadly kromě starších EA189 i novější motory EA288, informovala tento týden agentura Reuters. To by pro VW znamenalo mohutnou eskalaci problému, protože EA288 je aktuální motor, který najdete v dnes prodávaných modelech Audi, Seatu Škody i Volkswagenu. 

Automobilka nicméně dospěla ke zjištění, že agregáty EA288 jsou emisně v pořádku. Platí to nejen pro aktuální provedení Euro 6, ale i pro dřívější verze, které byly homologované dle Euro 5. 

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Volkswagen chce začít s opravami dotčených aut v lednu 2016. Dosud ale neupřesnil, v čem přesně budou technická opatření u jednotlivých modelů spočívat. 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků