EA288 emise nešidí, říká Volkswagen

EA288 emise nešidí, říká Volkswagen

Vznětové motory TDI konstrukční řady EA288 nemají software, který nedovoleným způsobem modifikuje chování při homologačních zkouškách. Po interním šetření to uvedla samotná automobilka.

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

O tom, že v podezření upadly kromě starších EA189 i novější motory EA288, informovala tento týden agentura Reuters. To by pro VW znamenalo mohutnou eskalaci problému, protože EA288 je aktuální motor, který najdete v dnes prodávaných modelech Audi, Seatu Škody i Volkswagenu. 

Automobilka nicméně dospěla ke zjištění, že agregáty EA288 jsou emisně v pořádku. Platí to nejen pro aktuální provedení Euro 6, ale i pro dřívější verze, které byly homologované dle Euro 5. 

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opravit 3,6 milionu aut s motorem 1.6 TDI

Volkswagen chce začít s opravami dotčených aut v lednu 2016. Dosud ale neupřesnil, v čem přesně budou technická opatření u jednotlivých modelů spočívat. 

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků