E-Legend EL1 je poctou Audi Sport quattro na baterky. Dáte za něj přes milion eur

Moderní reinterpretace slavného Audi nepochází od německé automobilky. Puristy zřejmě nepotěší.

Audi Sport quattro můžeme bezpochyby označit za naprostou ikonu, a to nejen ve spojitosti s motoristickým sportem. Tvary kupé s pohonem všech kol jsou prostě rozpoznatelné na dálku. Této aury si je vědoma i německá firma E-Legend, která představuje projekt moderní reinterpretace slavného modelu.

Nové Audi RS 3 Sedan odhaleno únikem. Falešných mřížek se značka nevzdává

Nové Audi RS 3 Sedan odhaleno únikem. Falešných mřížek se značka nevzdává

Kupé s označením EL1 si bere jasnou inspiraci v originálním Sport quattru, ale převádí ji do soudobého směřování automobilového designu. Na rozdíl od pětiválcového, zběsile znějícího motoru pak pokračuje firma na vlně dnešních trendů i pod karoserií – EL1 si představuje jako výkonný elektromobil.

Odhaduje se, že E-Legend využije elektrického ústrojí z Porsche Taycan, přesněji třech elektromotorů. Kombinovaně má tato pocta quattru zajistit celkem 816 koní (600 kW), přičemž součástí bude i 90 kWh baterie na 800V architektuře pro rychlé nabíjení. Firma už nyní zmiňuje schopnost akcelerace kupé z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy.

Poslední Audi se spalovacím motorem se ukáže za pět let. Klasika ještě chvíli vydrží

Poslední Audi se spalovacím motorem se ukáže za pět let. Klasika ještě chvíli vydrží

Zda se firmě povede zajímavý projekt dotáhnout do konce, to se teprve uvidí. Auto již ve formě statického konceptu existuje. Produkce je zamýšlena na 30 kusů, kdy cenovka speciálního kupé nebude vůbec nízká – od 1,06 milionu eur (asi 27 milionů korun). První dokončené vozy se mají dostat k zákazníkům v roce 2023.

E-Legend už nicméně plánuje další modely, opět jako odkazy na speciály rallye skupiny B. EL2 má tedy vzpomenout na Lancii Stratos, u EL3 zatím není o předloze rozhodnuto.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků