Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?
Seznam kapitol
  1. VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion: Naměřená dynamika
  2. VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion: Jak brzdí?

Pokud toužíte po svižném a úsporném SUV, nabízí se vám na trhu mnoho možností, přičemž jednou z těch nejaktuálnějších je nová generace modelu Tiguan. Volkswagen v současnosti nabízí coby vrchol dieselových motorů dvoulitrové TDI naladěné na 140 kW (190 k), které vždy dostanete se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Přesně tahle verze nám také dorazila do testu. 

Připravujeme test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7

Připravujeme test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7

Ještě než se podíváme na Tiguan podrobněji v rámci klasického redakčního testu, řekneme si něco o dynamice a brzdách, protože i nový Tiguan prošel naším redakčním měřením.

Konkrétně se tedy bavíme o přeplňovaném naftovém čtyřválci, který kromě maximálních 140 kW (190 k) dostupných od 3500 do 4000 ot./min nabídne také 400 Nm v rozmezí 1900 - 3000 ot./min. To v praxi stačí na zrychlení 0-100 km/h za 7,9 s a nejvyšší rychlost 212 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Tiguan osazený prozatím nejsilnějším dieselem je bezesporu svižné SUV, motoru ale jako kdyby trochu scházela výbušnost, pro kterou mají někteří
zákazníci dieselové jednotky tak rádi 

Stovka pod osm sekund vypadá velmi slibně, ale jak už se v praxi několikrát ukázalo, realita může být poněkud odlišná. Než se pustíme s Tiguanem do měření, je potřeba ho nastavit do nejsportovnějšího režimu. To znamená zvolit režim jízdy Sport, nastavit převodovku do režimu S a nastavit rovněž ESP opět do režimu Sport, což se dělá jako u dalších koncernových aut přes dotykovou obrazovku. Podržet brzdu, zmáčknout plyn a můžeme vyrazit.

Klepněte pro větší obrázek
Sedmistupňové DSG řadí absolutně bleskově, takže na výsledném grafu jen těžko poznáte moment přeřazení. Dynamika jako taková ale nakonec není tak zajímavá, jak byste možná podle tabulkových údajů čekali

Tak jako vždy, i tentokrát jsme měřili s dvojicí osob na palubě, aby výsledek lépe odpovídal realitě. Nakonec se nám ale nepodařilo dostat se pod hranici osmi sekund. V průměru nejlepších měření v každém směru je konečný výsledek 9,56 s, což představuje menší zklamání. Další údaje najdete níže. 

Zrychlení: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 140 kW DSG7
0-50 km/h (s) 3,13
0-100 km/h (s) 9,56
0-130 km/h (s) 15,63
0-150 km/h (s) 21,44
   
30-50 km/h (s) 1,54
50-70 km/h (s) 2,10
80-120 km/h (s) 6,84
130-150 km/h (s)

5,81

Abyste si udělali představu o tom, kde se asi tak zhruba testovaný Tiguan se svou dynamikou pohybuje, přikládáme ještě jednu tabulku. Tam najdete přehled dosud měřených automobilů a jejich výsledků při sprintu z nuly na 100 km/h. Jenom připomeneme, že výsledná hodnota je vždy průměrem nejlepších pokusů v každém směru. 

Volkswagen Tiguan vs. další dříve měřené automobily
Model Výkon Naměřený čas 0-100 km/h Rozdíl oproti VW Tiguan
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 140 kW (190 k) 9,6 s  
Audi A4 2.0 TDI  110 kW (150 k) 10,3 s +0,7 s
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 103 kW (140 k) 10,2 s +0,6 s
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi 110 kW 110 kW (150 k) 10,3 s +0,7 s
Jaguar XE 20d 132 kW (180 k) 9,1 s -0,5 s
Mazda 6 Wagon 4WD  110 kW (150 k) 10,3 s +0,7 s
Nissan Qashqai 1.5 dCi 88 kW (110 k) 12,0 s +2,4 s
Peugeot 308 SW GT 132 kW (180 k) 8,5 s -1,1 s
Renault Talisman 1.6 dCi EDC 120 kW (163 k) 10,3 s +0,7 s
Škoda Octavia RS TDI 4x4   7,6 s -2,0 s
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 110 kW (150 k) 10,9 s +1,3 s
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG 110 kW (150 k) 9,6 s +0,0 s
VW Touran 2.0 TDI  110 kW (150 k) 9,8 s +0,2 s
Volvo XC90 D5   8,8 s -0,8 s
Klepněte pro větší obrázek
Zde ještě porovnání s vybranými dříve měřenými auty. Tiguan reprezentuje červená křivka, dvoulitrový naftový Passat (110 kW) s automatem modrá, Touran opět s motorem 2.0 TDI 110 kW (ale s manuálem) zobrazuje zelená křivka a světle modrá křivka reprezentuje akceleraci Jaguaru XE 20d
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion: Naměřená dynamika
  2. VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion: Jak brzdí?
Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

dnes | Miro Mihálik
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků