Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?
Seznam kapitol
  1. VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion: Naměřená dynamika
  2. VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion: Jak brzdí?

Pokud toužíte po svižném a úsporném SUV, nabízí se vám na trhu mnoho možností, přičemž jednou z těch nejaktuálnějších je nová generace modelu Tiguan. Volkswagen v současnosti nabízí coby vrchol dieselových motorů dvoulitrové TDI naladěné na 140 kW (190 k), které vždy dostanete se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Přesně tahle verze nám také dorazila do testu. 

Připravujeme test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7

Připravujeme test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7

Ještě než se podíváme na Tiguan podrobněji v rámci klasického redakčního testu, řekneme si něco o dynamice a brzdách, protože i nový Tiguan prošel naším redakčním měřením.

Konkrétně se tedy bavíme o přeplňovaném naftovém čtyřválci, který kromě maximálních 140 kW (190 k) dostupných od 3500 do 4000 ot./min nabídne také 400 Nm v rozmezí 1900 - 3000 ot./min. To v praxi stačí na zrychlení 0-100 km/h za 7,9 s a nejvyšší rychlost 212 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Tiguan osazený prozatím nejsilnějším dieselem je bezesporu svižné SUV, motoru ale jako kdyby trochu scházela výbušnost, pro kterou mají někteří
zákazníci dieselové jednotky tak rádi 

Stovka pod osm sekund vypadá velmi slibně, ale jak už se v praxi několikrát ukázalo, realita může být poněkud odlišná. Než se pustíme s Tiguanem do měření, je potřeba ho nastavit do nejsportovnějšího režimu. To znamená zvolit režim jízdy Sport, nastavit převodovku do režimu S a nastavit rovněž ESP opět do režimu Sport, což se dělá jako u dalších koncernových aut přes dotykovou obrazovku. Podržet brzdu, zmáčknout plyn a můžeme vyrazit.

Klepněte pro větší obrázek
Sedmistupňové DSG řadí absolutně bleskově, takže na výsledném grafu jen těžko poznáte moment přeřazení. Dynamika jako taková ale nakonec není tak zajímavá, jak byste možná podle tabulkových údajů čekali

Tak jako vždy, i tentokrát jsme měřili s dvojicí osob na palubě, aby výsledek lépe odpovídal realitě. Nakonec se nám ale nepodařilo dostat se pod hranici osmi sekund. V průměru nejlepších měření v každém směru je konečný výsledek 9,56 s, což představuje menší zklamání. Další údaje najdete níže. 

Zrychlení: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 140 kW DSG7
0-50 km/h (s) 3,13
0-100 km/h (s) 9,56
0-130 km/h (s) 15,63
0-150 km/h (s) 21,44
   
30-50 km/h (s) 1,54
50-70 km/h (s) 2,10
80-120 km/h (s) 6,84
130-150 km/h (s)

5,81

Abyste si udělali představu o tom, kde se asi tak zhruba testovaný Tiguan se svou dynamikou pohybuje, přikládáme ještě jednu tabulku. Tam najdete přehled dosud měřených automobilů a jejich výsledků při sprintu z nuly na 100 km/h. Jenom připomeneme, že výsledná hodnota je vždy průměrem nejlepších pokusů v každém směru. 

Volkswagen Tiguan vs. další dříve měřené automobily
Model Výkon Naměřený čas 0-100 km/h Rozdíl oproti VW Tiguan
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 140 kW (190 k) 9,6 s  
Audi A4 2.0 TDI  110 kW (150 k) 10,3 s +0,7 s
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 103 kW (140 k) 10,2 s +0,6 s
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi 110 kW 110 kW (150 k) 10,3 s +0,7 s
Jaguar XE 20d 132 kW (180 k) 9,1 s -0,5 s
Mazda 6 Wagon 4WD  110 kW (150 k) 10,3 s +0,7 s
Nissan Qashqai 1.5 dCi 88 kW (110 k) 12,0 s +2,4 s
Peugeot 308 SW GT 132 kW (180 k) 8,5 s -1,1 s
Renault Talisman 1.6 dCi EDC 120 kW (163 k) 10,3 s +0,7 s
Škoda Octavia RS TDI 4x4   7,6 s -2,0 s
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 110 kW (150 k) 10,9 s +1,3 s
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG 110 kW (150 k) 9,6 s +0,0 s
VW Touran 2.0 TDI  110 kW (150 k) 9,8 s +0,2 s
Volvo XC90 D5   8,8 s -0,8 s
Klepněte pro větší obrázek
Zde ještě porovnání s vybranými dříve měřenými auty. Tiguan reprezentuje červená křivka, dvoulitrový naftový Passat (110 kW) s automatem modrá, Touran opět s motorem 2.0 TDI 110 kW (ale s manuálem) zobrazuje zelená křivka a světle modrá křivka reprezentuje akceleraci Jaguaru XE 20d
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion: Naměřená dynamika
  2. VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion: Jak brzdí?

bazar

VW Tiguan 2
Rok výroby: 2008
Stav: 183 253 km
Cena: 260 000 Kč
VW Tiguan 2
Rok výroby: 2013
Stav: 58 281 km
Cena: 430 000 Kč
VW Tiguan 2
Rok výroby: 2009
Stav: 98 428 km
Cena: 240 000 Kč
VW Tiguan 2
Rok výroby: 2008
Stav: 171 523 km
Cena: 240 000 Kč
VW Tiguan 2
Rok výroby: 2010
Stav: 74 430 km
Cena: 360 000 Kč
VW Tiguan 2
Rok výroby: 2008
Stav: 149 309 km
Cena: 278 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků