Kapitoly článku:
Mégane je rychlejší, nikoliv nejrychlejší
Renault Mégane R.S. Trophy je velmi rychlý automobil. Nejen v zatáčkách, ale také v přímce. Trophy-R je samozřejmě ještě rychlejší a přesně podle tabulkových předpokladů nakonec Golf GTI Clubsport přesprintuje. Kromě jiného je to dáno také skutečností, že sportovně orientovaný Renault je pro řidiče snazší rychle rozjet z místa. Volkswagen má měkčí spojku, která navíc zabírá pomaleji. Nakonec jsme potřebovali více pokusů k tomu, abychom si na Golf zvykli.
Golf GTI Clubsport nakonec při sprintu za lehkým Mégane R.S. zaostal. A jak to bude při srovnání s ostatními?
Dole v tabulce si můžete prohlédnout naměřené hodnoty také pro Peugeot 308 GTi, Seat Leon Cupra 290 a Hondu Civic Type R. Ta je samozřejmě díky nejvyššímu výkonu celkem suverénně nejrychlejší. Jak ale ukazuje graf, na prvních metrech je rychlejší lehké Trophy-R, ve vyšších rychlostech ovšem nemá Renault oproti výkonné Hondě šanci.
Takto by dopadl sprint 0-150 km/h Méganu R.S. Trophy-R (červená), GTI Clubsport (tmavě modrá), Leonu Cupra 290 (zelená) a Hondy Civic Type R (světle modrá)
Ještě jednou stejný graf, akorát místo Hondy Civic Type R je zde Peugeot 308 GTi
(světle modrá)
Zrychlení: Renault Mégane R.S. Trophy-R vs. VW Golf GTI Clubsport vs. další konkurence |
|
Renault Mégane R.S. Trophy-R |
VW Golf GTI Clubsport |
Peugeot 308 GTi |
Seat Leon Cupra 290 |
Honda Civic Type R |
Použité pneumatiky |
Michelin Pilot Sport Cup 2 |
Michelin Pilot Sport Cup 2 |
Michelin Pilot Super Sport |
Continental ContiSportContact |
Dunlop Sport Maxx |
Rozměr pneumatik |
|
|
235/35 ZR19 |
235/35 R19 |
235/35 ZR19 |
0-50 km/h (s) |
2,31 |
2,74 |
2,84 |
2,96 |
2,55 |
0-100 km/h (s) |
6,10 |
6,61 |
6,33 |
6,62 |
5,66 |
0-130 km/h (s) |
9,49 |
9,95 |
9,63 |
9,39 |
8,27 |
0-150 km/h (s) |
12,07 |
12,66 |
12,28 |
12,03 |
10,74 |
|
|
|
|
|
|
30-50 km/h (s) |
0,92 |
0,98 |
1,35 |
1,37 |
1,04 |
50-70 km/h (s) |
1,35 |
1,43 |
1,10 |
1,31 |
1,06 |
80-120 km/h (s) |
3,84 |
3,65 |
3,64 |
3,45 |
3,12 |
130-150 km/h (s) |
2,58
|
2,71 |
2,66 |
2,64 |
2,47 |
|
|
|
|
|
|
80-120 km/h na 3° (s) |
3,44 |
3,53 |
3,59 |
3,30 |
3,03 |
80-120 km/h na 4° (s) |
4,56 |
4,89 |
4,56 |
4,51 |
3,90 |
Co dokážou brzdy
Pokud bychom měli brzdy hodnotit podle subjektivních dojmů, řekneme, že obě tato auta brzdí výborně. Z předchozího srovnávacího testu si zároveň dobře vzpomínáme na to, jak výborně fungovaly brzdy u Peugeotu 308 GTi, nicméně naměřené hodnoty hovoří trochu jinak.
V grafu vidíte, tak jako vždy, vynesené nejlepší pokusy všech automobilů (možná si vzpomenete, že zde chybí Honda Civic Type-R, protože její brzdy už byly v opravdu špatném stavu). Více než cokoliv jiného zde je jasně patrné, co dokáží lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 na suchém povrchu. Trophy-R i Golf GTI Clubsport vykázaly lepší hodnoty než oba zbývající soupeři s jinými pneumatikami. Je samozřejmě otázkou, jak by brzdění dopadlo, kdyby měla všechna auta stejné obutí.
Porovnání brzdění ze 150 km/h na nulu dobře ukazuje, co dokáží lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Golf (tmavě modrá) a Renault (červená) zastaví dříve než Leon Cupra 290 (zelená) a Peugeot 308 GTi (světle modrá)
Golf brzdí trochu lépe, na posledních metrech ale brzdy nepatrně povolí. Mimochodem tento nevyrovnaný průběh vykázaly brzdy Volkswagenu u všech pokusů a právě tato skutečnost je také důvodem toho, že Renault potřebuje na zastavení kratší čas, ale více metrů.
Brzdy: Renault Mégane R.S. Trophy-R vs. VW Golf GTI Clubsport vs. další konkurence |
|
Renault Mégane R.S. Trophy-R |
VW Golf GTI Clubsport |
Peugeot 308 GTi |
Seat Leon Cupra 290 |
50-0 km/h (s) |
1,2 |
1,45 |
1,28 |
1,32 |
50-0 km/h (m) |
8,19 |
8,09 |
8,55 |
9,12 |
100-0 km/h (s) |
2,34 |
2,59 |
2,49 |
2,60 |
100-0 km/h (m) |
31,86 |
31,76 |
33,55 |
35,93 |
130-0 km/h (s) |
3,02 |
3,25 |
3,24 |
3,39 |
130-0 km/h (m) |
53,77 |
53,02 |
57,57 |
61,19 |
150-0 km/h (s) |
3,48 |
3,71 |
3,72 |
3,92 |
150-0 km/h (m) |
71,56 |
70,86 |
76,22 |
81,53 |
Jak známo, tato auta nejsou primárně o tabulkových hodnotách, ale o zábavě za volantem. Především na to se tudíž zaměříme v připravovaném srovnávacím testu. Máte se na co těšit.
A pokud vás zajímá něco konkrétního, neváhejte využít diskuzi pod článkem.