Dynamika: VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

S rekordními předokolkami se v poslední době roztrhl pytel, takže nedávno do naší redakce zavítaly další dvě. Tentokrát přišla řada na ultimativní Renault Mégane R.S. Trophy-R a druhý nejrychlejší Golf GTI v historii. Pro začátek jsme změřili jejich dynamiku a brzdy.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Výkon papírově skoro stejný
  2. Mégane je rychlejší, nikoliv nejrychlejší, Co dokážou brzdy

Hon na rekord na Nürburgringu mezi rychlými předokolkami v poslední době vygradoval do velice zajímavé podoby. Renault několikrát upravil svůj starý Mégane RS, pak se do hry zapojil Seat s Leonem Cupra, aby se následně přihlásila o slovo Honda s Civicem Type-R a nakonec všem vypálil rybník Volkswagen, který upravil upravené GTI a s modelem Clubsport S se nakonec stal aktuálním držitelem tohoto rekordu. 

VW Golf GTI Clubsport S je nově nejrychlejší předokolkou Nürburgringu

VW Golf GTI Clubsport S je nově nejrychlejší předokolkou Nürburgringu

Pro zájemce o něco rychlého s pohonem předních kol je to dobrá zpráva, protože má dnes výběr tak bohatý, jako snad nikdy dříve. Dobře to bylo vidět třeba na našem srovnávacím testu, kdy jsme proti sobě postavili Seat Leon Cupra, Peugeot 308 GTi a Hondu Civic Type R. Dnes můžeme nabídnout další velice zajímavá auta - Mégane R.S. Trophy-R a Golf GTI Clubsport. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Další dvě velmi zajímavé a zatraceně rychlé předokolky dorazily do redakce. Vyzkoušeli jsme Volkswagen Golf GTI Clubsport a Renault Mégane R.S. Trophy-R

Oba tyto zástupce kategorie hot-hatch už v podstatě známe. Minulý rok jsme testovali Mégane R.S. Trophy, Golf GTI je na trhu už také velmi dlouho a navíc by se snad chtělo říci, že posílený Clubsport je jen Cupra s jinými znaky na kapotě a volantu. Jenže tak to není. 

Než se ale pustíme do klasického testu, dejme si menší úvod. Jak jsou obě tato auta rychlá v přímém směru? A jak výkonné mají brzdy? A jak by to dopadlo, kdybychom vedle nich při sprintu postavili další soupeře? 

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Výkon papírově skoro stejný

Základem obou těchto hatchbacků je benzinový přeplňovaný řadový dvoulitr. Ten v Méganu R.S. Trophy-R nabízí 201 kW (273 k) a 360 Nm, Volkswagen Golf GTI Clubsport by měl disponovat čtyřválcem s parametry 195 kW (265 k) a 350 Nm. Podle tabulek jde tedy o velmi vyrovnané soupeře, nicméně realita je jiná. 

Odchylka rychloměru: Renault Mégane R.S. Trophy-R vs. VW Golf GTI Clubsport vs. další konkurence 
Zobrazovaná rychlost Skutečná rychlost
  Renault Mégane R.S. Trophy R VW Golf GTI Clubsport Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290 Honda Civic Type R
50 km/h 48 km/h 49,3 km/h 47,3 km/h 49 km/h 48,4 km/h
90 km/h 88,9 km/h 89 km/h 88,5 km/h 87,5 km/h 87,1 km/h
130 km/h 129 km/h 128,4 km/h 128,2 km/h 125,5 km/h 126,0 km/h
 

Je docela zábavné, jak Volkswagen oficiálně udává pouze 195 kW (265 koní), přičemž tuto hodnotu najdete také v technickém průkazu, nicméně s využitím funkce overboost výkon naroste až na 213 kW (290 k). Pro pořádek ještě dodejme, že v obou případech máme auta s manuální převodovkou a dokonce shodné byly i použité pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 obuté na devatenáctipalcových kolech. 

Podle oficiálních tabulek zvládne Clubsport sprint na stovku za 6,3 s, zatímco Renault potřebuje o půl sekundy méně. Důvod je prostý. Trophy-R je oproti klasickému Trophy dále odlehčené, takže v něm nenajdete například zadní sedačky. Ve finále váží 1284 kg, zatímco Golf GTI Clubsport nabídne 1375 kg. Jenže jak tomu bude v praxi? 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Výkon papírově skoro stejný
  2. Mégane je rychlejší, nikoliv nejrychlejší, Co dokážou brzdy
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků