Dvouspojková převodovka ve Fordech a Volvech již brzy

O záměrech Fordu přinést na trh novou dvouspojkovou převodovku typu DSG jsme vás již informovali. Nyní se objevily trochu bližší informace, z nichž ta nejdůležitější je, že Volvo ji nasadí v dieselových modelech S40/V50 již zanedlouho.

Převodovku vyrobil pro Ford/Volvo známý Getrag. Její použití by se díky kompaktním rozměrům mělo uplatnit hned u více modelů. Nejprve se objeví šestistupňová varianta, později přijde stupňů hned sedm. Zajímavé je, že převodovka má zvládnout pěknou dávku síly v podobě až 750 Nm, přičemž současná DSG Volkswagenu „nepřekousne” více než 350. Volkswagen by měla le zanedlouho kontrovat novou sedmistupňovou DSG, která by měla také zvládnout více.

Zdá se, že na poli rychlých automatů nás čeká zajímavý boj.

Tip: Přečtěte si test převodovky DSG ve Škodě Octavia 2,0 TDI.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků