Dvouspojková převodovka ve Fordech a Volvech již brzy

O záměrech Fordu přinést na trh novou dvouspojkovou převodovku typu DSG jsme vás již informovali. Nyní se objevily trochu bližší informace, z nichž ta nejdůležitější je, že Volvo ji nasadí v dieselových modelech S40/V50 již zanedlouho.

Převodovku vyrobil pro Ford/Volvo známý Getrag. Její použití by se díky kompaktním rozměrům mělo uplatnit hned u více modelů. Nejprve se objeví šestistupňová varianta, později přijde stupňů hned sedm. Zajímavé je, že převodovka má zvládnout pěknou dávku síly v podobě až 750 Nm, přičemž současná DSG Volkswagenu „nepřekousne” více než 350. Volkswagen by měla le zanedlouho kontrovat novou sedmistupňovou DSG, která by měla také zvládnout více.

Zdá se, že na poli rychlých automatů nás čeká zajímavý boj.

Tip: Přečtěte si test převodovky DSG ve Škodě Octavia 2,0 TDI.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků