Dvoumotorová Tesla Model 3 odhalila dynamiku. Zostudí i Porsche 911

39 komentářů

Kuk Vykuk
22. května • 4:08

Úsměvné jak pořád k Modelu 3 cpete tedle obrázek konceptu místo jeho sériové podoby.

ello
21. května • 22:02

Tesla bude fungovať do vtedy dokiaľ tam budú investori dávať peniaze. Zjavne majú v projekt Tesla dôveru. Bez dotácií a investorov by už dávno žiadna Tesla nebola.

josephko
21. května • 18:31

Tesla už vyrába viac než 4.000 áut modelu 3 týždenne. Do konca leta sa mala dostať na 6.000 týždenne a dlhodobejší Muskov plán je dosiahnuť 10.000 Tesiel 3 týždenne. Ešte stále si niekto myslí, že Tesle hrozí krach?
Veľmi zaujímavý z hľadiska financií je aj tento článok. Tesla len z minimálnymi nákladmi je schopná zvýšiť cenu modelu 3 zo základných 35.000 USD na viac než dvojnásobok. Stačí jej k tomu jeden elektromotor navyše a úpravy softvéru. A napriek tomu bude s cenou max. na úrovni benzínovej konkurencie. Čo si myslíte, koľko z tých 40.000 dolárov, o ktoré sa zvýšila základná cena u špičkovej verzie, robia náklady? Pár tisíc dolárov. A čo bude zvyšok? No predsa zisk!
Je to obchodná filozofia VŠETKÝCH automobiliek: auto v základnej a najnižšej výbave moc zisku neprináša. Je to ale dobré pre marketing. Čo prináša "smotanu" do kasičky, tak to sú príplatkové výbavy - či už sa jedná o komfort, rôznych asistentov alebo silnejší motor.
Nemám obavy, že by Tesla 3 s 2 motormi mala problém nájsť si zákazníkov. Z toho teda vyplýva, že Tesle bude rásť zisk nielen v dôsledku väčšieho predaja modelu 3, ale aj v dôsledku vyššieho priemerného zisku z každého auta. Je ešte niekto, kto o Tesle pochybuje?

runner42
21. května • 19:40

Ano, já.
O ceně nerozhoduje za kolik chce výrobce prodávat, ale za kolik jsou zákazníci ochotni kupovat.
O prodejích modelu nerozhoduje počet vyrobených vozidel, ale počet prodaných vozidel.
O zisku nerozhoduje počet prodaných vozidel, ale obrat mínus náklady.
O přežití Tesly nerozhoduje jen samotný model 3, ale její celkové postavení na trhu, příjmy a závazky.A o všech uvedených faktorech mám v případě Tesly opravdu hluboké, hluboké pochybnosti. S ohledem na vývoj považuji stávající postavení Tesly za druhé nejhorší v její historii a vzhledem k politické situaci nečekám, že jí tentokrát zahrání stát.

Saman
22. května • 14:15

"O ceně nerozhoduje" - zakaznici evidentne utracet chtej za ty Tesly
"O prodejích modelu" - prodaji vse co vyrobej, a varabet nestihaj, proto je cekacka na Teslu 3 ted vice nez 18 mesicu
"O zisku nerozhoduje" - jj tady souhlas
"O přežití Tesly" - jj taky souhlas, a kdys se podivame na aktivity Tesly, tak 3 auta o ktera je zajem, energeticka divize kde nemaji o zakazky nouzi, v oblasti kde se za poslednich 15 let neobjevilo zadna nova firma se Tesla z nulove pozice na trhu z bateriovejma ulozistema dostala behem 3 let na tusim 6 misto celosvetovestat nekdy zachranoval Teslu? kdy? Tesla v dobe "krize" pouze cerpala pobydky na vyvoj alternativnich pohonu, a jako jedina je take splatila a to jeste pred terminem o vice nez rokale jasne, jeji situace neni ruzova, to v zadnem pripade, problemy maj, a problemy resej, a az cas ukaze jak je vyresej, krach je ale neco k cemu nedojde ve smyslu ze by Tesla skoncila, to je nesmysl, bud bude krachovat stejnym zpusobem jakym krachovali jine firmy v USA a nebo proste bude skoupena jinou firmou a dal bude pokracovat ;-)

runner42
22. května • 15:45

ad cena: Reagoval jsem na zcela nelogická a nepodložená tvrzení nicku josephko, který je přesvědčen, že se typ s dvojnásobnou cenou bude skvěle prodávat a protože je o tom přesvědčen, bude růst zisk z modelu.ad prodeje: Dobré nebo špatné prodeje je možné hodnotit pouze pokud je vztáhneme k nějakému měřítku - například prodeje vůči konkurenčním vozům, prodeje vůči vynaloženým nákladům na výrobní linku apod. Samotné čáslo prodejů není vypovídající o ničem. To že je čekací doma 18 měsíců není důkazem dobrých prodejů, ale špatné logistiky.ad bankrot: proč by měla pokračovat? aktiva budou rozprodána, ať už hromadně nebo po částech, pohledávky částečně uspokojeny - každopádně v případě Tesly a jejímu extrémnímu nepoměru valuace vůči reálné hodnotě aktiv je případný bankrot totální konec, protože její závazky nikdo nemůže převzít.

Joe Doe
22. května • 21:11

Na statnu podporu americkym automobilkam mam jedno slovo.Bailout.Akurat ze sa uz 2x, v roznych formach, tykal americkej Velkej Trojky, do ktorej federalna vlada naliala vcelku slusne miliardy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
23. května • 0:52

GM regulérně krachla, založil jí stát, čili daňový poplatníci, a pak ty milijardy odepsal.
Americký občany stál krach GM 11,2 milardy $.
http://time.com/82953/general-motors-bail... ... To se to podniká, když to lidi zacálujou...

Kuk Vykuk
23. května • 0:54

A u kormidla stál tehdá, mimo jiné, taky dvojitý bankrotář Bobík Lutzů, dneska největší odborník na budoucnost Tezly :-D

Saman
22. května • 15:55

nastuduj si jak se resi bankrot v USA, pak si posledni odstavec propriste radsi odpustis ;-)zavazky ma Tesla jasne dane, najdes je v kazde finacni zprave Tesly, musi je uvadet ze zakona, nejaka realna hodnota aktiv vs. valuace s tim nema nic spolecneho, to sis jen rychle vygooglil par vyrazu a ted delas chytreho :-D tyhle pojmy ma smysl resit jen v pripade ze se firma prodava zajemci ktery sam projevi zajem v dobe kdy firma nekrachuje, ne v pripade bankrotu ;-)

Joe Doe
22. května • 12:24

"O prodejích modelu nerozhoduje počet vyrobených vozidel, ale počet prodaných vozidel."Mas v zasobe viac podobnych hlbokych pravd?

runner42
22. května • 15:53

To máš těžké, pokoušel jsem se ti neúspěšně vysvětlit to co většina lidí chápe, tedy že počet vyrobených aut je ukazatelem kapacity výroby, nikoliv prodejů. Je to sice vzhledem k průšvihům Tesly zajímavý ukazatel, ale počet prodaných je mnohem podstatnější.

vzpomínka
21. května • 16:18

A jak je na tom taková rychlejší Tesla 3 s bržděním? Protože největší rozdíl mezi obyčejným a sportovním autem bývá právě ve schopnosti opakovaně prudce zpomalit z vysoké rychlosti díky mnohem lepším brzdám. A právě Tesla 3 prý měla problémy s tím, že se ty brzdy při takovém použití tak rychle opotřebovaly, takže byly pro další jízdu prakticky nepoužitelné ...

Saman
22. května • 14:06

s rekuperaci na maximum? elektromobili brzdej relativne hodne dobre, ale samozrejme pri klasicne okruhove jizde jim brzdy rychle vadnou, ale zase ne natolik, aby nedali jejich bezny stint na dojezd, ostatne se seriovkou zavodi treba Teslarati, a na okruzich v USA bezne porazi auta u kterych by to asi vetsina necekala

Kuk Vykuk
23. května • 0:39

Link na toho Teslarati závoďáka?

Saman
23. května • 15:44

ja pisu neco o zavodaku? ja psal o seriovce, zavodni Tesly zacnou jezdit svuj FIA sampionat letos nebo pristo rok ne?

Kuk Vykuk
25. května • 9:48

Tak máš ten link nebo ne???
Závoďák je každej povoz, kterej závodí, psal jsem snad něco o speciálu? B-]

vzpomínka
22. května • 14:43

Kdoví, ale asi ano. V jednom článku se uvádí, že brzdy u Tesly 3 odešly majiteli po odjetí 4 kol na okruhu a pak odjel dalších 5 kol pomaleji jen na rekuperaci - viz
takhle-skoncily-brzdy-tesly-3-po-pouhych-15-km-ostre-jizdy-nevydrzi-vubec-nic/
Zkrátka ostrá jízda není jen o zrychlování, ale hlavně o brždění. Jeden známý, který hodně jezdí různými auty, dostal jako dárek jízdu na okruhu se závodním Porsche 966 GT3 na Slovakiaringu. Nejvíc ho právě překvapil rozdíl při brždění oproti běžným autům, kdy stačilo na bezpečné zpomalení před zatáčkou pouhých 50 metrů z rychlosti přes 220 km/h.
Proto by bylo dobré vědět, jestli ta dvoumotorová Tesla 3 má i nějaké další úpravy nutné pro takovou rychlou jízdu?

Saman
22. května • 15:49

seriove brzdy jsou vetsinou blato i na radoby sporkarach vyjimkou neni ani M3 nebo modely RS od Audi, ne nadarmo maj v priplatcich i keramiky :-)ja co muzu soudit z aut co jsem mohl ridit delsi dobu bud na AMD Brno a nebo v Moste na okrohu, tak RS6 (10val) mel v zakladu solidni brzdy a vydrzeli relativne slusne po celou hodku v Moste, S4 totalni blato, po asi 10 minutach to bylo jak brzdit kosti o beton, Lotus Exige taktez v Moste a asi pul hodky a poslednich asi 10 minut to bylo blato, na takove pirko jsem to cekal podstatne lepsi, v Brne pak 370Z kde brzdy vadli a vadli, az zvadli uplne, E-AMG (4generace) v Brne mela hodne slusne brzdy, vydrzeli celou pulhodku, moje vlastni Clio RS182, melo puvodni brzdy desny blato, po vymene za vrtane Zimmermanny a jine desky (jiz nevim jake, je to precejen vic nez 12 let zpet) to bylo na tu pulhodku v Brne akorat a drzeli celou dobu, Megane RS275 v Brne drzel celou dobu tech 30 minut, a mimo okruh pak treba i8 kterou jsem mel na vikend pujcenou v Nemecku, tak brzdy v serpentynkach a silnickach kousek od Lindau drzeli paradne :-)vseobecne bych od modelu 3 necekal ze bude nekde dracit na okruhu a brzdy mu nezvadnou, je to jen marketing a Musk to jiste [rehani jako vzdycky, proste to je normalni elektrokara co ma zajimave parametry, ale zaroven je to auto neskutecne osekane na nakladech, takz ebrzdy asi nebudou zrovna ukazkovej kus techniky, otazkou tak bude jen jak casto je bude potreba pouzivat i pri tom "kvalifikacnim" tempu, z Tesel jsem ridil jen Sko zadokolku P85, a prislo me ze brzda potreba moc nebyla, i pri pusteni akceleratoru to brzdilo rekuperaci hodne dobre

josephko
21. května • 18:34

Elektromobily používajú na brzdenie rekuperačné brzdy. Pri štandardnej jazde klasické brzdy vôbec nepotrebujú. Tie slúžia skôr na výnimočné situácie.
Nie je to tak dávno, čo bol aj tu zverejnený článok, že niektorí majitelia Tesly S majú problém s kotúčovými brzdami, ktoré sa kazia paradoxne práve preto, že sa a používajú len minimálne, resp. vôbec.

Pavel F.
23. května • 0:29

Tak to prrr. V BMW i3 mám poměrně silnou rekuperaci a i tak každou chvíli musím dupnout na brzdy (nenadálé situace typu důchodce vpadl na přechod, červená na semaforu, brzdící auto před vámi, atd.)
Nehledě na to, že při sportovní jízdě (o tom byl ten příspěvek, na který odpovídáte) potřebujete zpomalit na "pár metrech" (zatáčka, atd.) a to rekuperace nikdy nedá.

Jirka
21. května • 15:49

To je bomba a za jak dlouho dojede super Tesla z Prahy do Amsterdamu? Já to dám v noci s Renaultem Clio do 8 hodin. S Porsche bych tipoval kolem 6ti.

Saman
22. května • 13:56

jj cestu Praha - Amstrdam jezdim 2x za den, a verim ze to tak maji vsichni zdejsi diskuteri, a k tomu jeste aspon 1x tydne Praha - Lisabon B-]jako nejakou tu Teslu S/X na dalnici predjizdim relativne casto, asi tak 1x mesicne, a stejne tak me obcas nejaka ta tesla S/X taky predjede, pak taky asi 1000x mesicne predjedu na dalnici treba Skody Octavia, a co je nejlepsi, asi pred pul rokem jsem na D11 2x predjel Audi R8 a nejaky McLaren ktery jel za nim (oznaceni nevim, me prijdou vsechny nejak stejny ty McLareny), poprve hned za Hradcem a pak podruhe nekde v pulce D11 smer Praha, holt jsme stavli na Benzine s Mekacek kvuli odskoceni na toaletu :-P asi kuci ve sportakach setrili benzin, nebo mozna gumy, kdo vi co setrili, kazdopadne tajli se asi tak stovkou :-D

Jirka
22. května • 14:24

Nevím kolikrát to jezdíš ty, ale já několikrát do měsíce. A jestli ti to nedošlo tak tím chci ukázat že každý auto je praktičtější než Tesla. Pokud nebydliš v domě, tak jak si ji na ráno dobiješ? Nebo pojedeš do práce o hodinu dřív abys ji někde dobil? A pokud bude mít stejnej nápad víc majitelů Tesel tak si budeš muset vzít volno :-).

Saman
22. května • 15:30

logicke uvazovani je ti cizi jako me pravopis koukam :-Dnikdo netvrdi ze BEv je pro kazdeho, proste pro tebe neni jiz z toho duvodu ze hledas moznosti jak ti ji nikde nepujde nabit, misto toho abys uvazoval kdy a jak ji nabijes pred tou jizdou, predpokladam podle textu ze mas sluzebak a na sluzebko vyrazis rano, je tedy nejaky problem si v te praci to auto nabit den predtim? "Nebo pojedeš do práce o hodinu dřív abys ji někde dobil?" nebo z ebys to mel do prace desitky az stovky km a tak po praci dimu vyjedes znacnou cast baterky? nekdo holt chce a ma, a nekod nechce a nema a ma zas neco co chce, nic sloziteho v tom nehledej, ty jsi ten kdo nechce a jeste navic musi vsem zdelit jake trapeni by s tim mel :-)

Jiří
21. května • 16:17

S Teslou budete potřebovat dvě půlhodinové pauzy na nabíjení. Zajížďky tam nejsou žádné, po cestě máte 7 Superchargerů. Mimochodem na 900kilometrové trase bych vám stejně ty dvě malé pauzy doporučoval tak jako tak.

LOL
21. května • 17:44

To jo, ale pojedeš devadesátkou s kamiony v pravém pruhu a ta hodina navíc bude jen taková třešinka.Viděl jsem Nizozemce minulý rok cestou do a z Chorvatska. Všichni teslisti jeli po dálnici jako s hnojem. :-D Tak asi tak.

Jiří
21. května • 20:48

Ne, myslel jsem normální dálniční rychlostí. 90 za kamionem by stačila zastávka jedna. Ale když si viděl Holanďany v Telsle 3 LR...

Jirka
21. května • 21:57

Popravdě si nemůžu vzpomenout na to že by mě na Německé dálnici předjela Tesla.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
22. května • 9:14

Ja si nemozem spomenut, ze by ma na nemeckej dialnici predbehol Maybach, Lotus... skratka lubovolne ine auto s podobnym poctom existujucich kusov.

Jirka
22. května • 10:58

Jenomže ty nepředjízdím ani já, Teslu ano. V Holandsku jich jezdí spousta.

Joe Doe
22. května • 12:22

"V Holandsku jich jezdí spousta."No ved prave. Asi maju ine priority nez predbiehat auto s tym ci onym pohonom na dialnici a dokazovat si tym nieco.BTW, ja som Maybach predbehol - utkvelo mi to v pamati, pretoze tych oblud je, chvalabohu, ako safranu.

Jirka
22. května • 14:17

Hele ty jsi případ. Jezdím podle předpisů. Takže na 120 jedu 120 a ne 100. Co to má co společnýho s dokazováním :-). V Holandsku mají daňové pobídky. Jinak by si to nikdo nekoupil.

Zelí
22. května • 16:38

Pokud na teslu nasadí daň z luxusu, což je přesně to, co vystihuje podstatu tohoto zboží, tak spadnou prodeje na desetinu. A pak to bude obzvlášť statusovka jen pro někoho. A to je myslím to, co by tito lidi očekávali.
Pokud si někdo myslí, že si někdy koupí elektromobil nějaký chudák z paneláku a bude dobíjet prodlužkou, tak to je zcela mimo realitu. Bohužel to je případ 99,9% diskutérů.

Jirka
22. května • 16:54

Spousta lidí bydlí v apartmánech za desitky mil. , to je taky panelák.

Zelí
22. května • 10:36

Několikrát jsem na dálnici před Ostravou předjížděl bílou teslu. Jela v pravém pruhu. To není auto na ježdění, to slouží milionáři jako statusová socha na parkovišti před firmou. Takže on ji tam ráno veze postavit, aby příchozí klienti padli na prdel. K ničemu jinému se to nehodí.

Majkl
21. května • 20:17

Víš, že se prodávaly ještě Tesly s nižší kapacitou baterie (60-75 kWh),že?
Dojezd při rychlosti 130 km/h u verze 60 a u verze 100D se hodně liší.

Neurotic
21. května • 13:42

Pak přijde zatáčka a budou se volat hasiči:-D https://www.youtube.com/watch...

Kankunen
21. května • 13:23

No to je super. EV se roky točí v kruhu a nemůže najít roh. Zrychlení jak supersport, ale nějaké rozumné auto na denní ježdění po městě pro masy nejde vyrobit, protože baterka stojí jak Fabia. Zlom v bateriích nečekej dalších deset let, protože ani pikotechnologie nezpůsobí už žádnou revoluci a nějaká nová technologie superbaterky je ve hvězdách. Gigafabriky ceny baterek stlačí dolů, ale naopak vidím poptávku v solárních elektrárnách a to naopak cenu baterií potáhne nahoru, takže jsme tam kde jsme byli. Nakonec to baterkové trápení ukončí palivové články nebo jiná technologie.

Doporučujeme

Články odjinud