Dvoumotorová Tesla Model 3 odhalila dynamiku. Zostudí i Porsche 911

Tesla zveřejnila základní parametry dvoumotorového Modelu 3. Nejmenší vůz americké automobilky zostudí i legendární Porsche 911.

Tesla Model 3 byla obecně považována za vůz, který měl americkou automobilku vytáhnout z červených čísel, a na zatáčku to tak skutečně vypadalo. Pár dnů po představení vozu Tesla registrovala přes čtvrt milionu objednávek, šlo ale spíše o marketingový tah než spolehlivou cestu z finančí krize. Stačilo složit zálohu 1000 dolarů a mohli jste být na „čekačce“ stejně jako všichni ostatní, o dodaných vozech už nikdo nemluvil...

Odvádí Tesla pozornost od problémů? Podle nového videa to tak vypadá

Odvádí Tesla pozornost od problémů? Podle nového videa to tak vypadá

Model 3 platí za nejmenší a nejlevnější vůz Tesly a zatím jej bylo možné objednat ve variantě s jedním motorem. To se od příštího měsíce změní, protože výrobce začne konečně nabízet i dvoumotorové verze, které z principu disponují pohonem všech kol. Na výběr budou hned dva stupně - jeden z nich upřednostní pořizovací náklady, druhý dynamiku.

Tesla Model X se utopila v kanálu, posádku prý ochraňuje zajímavá pojistka

Tesla Model X se utopila v kanálu, posádku prý ochraňuje zajímavá pojistka

Začneme prvním z nich. Model 3 Dual Motor AWD začíná na 54.000 dolarech (asi 1,2 milionu korun, o 110.000 Kč více než běžný Model 3), zrychlení z nuly na 96 km/h zvládne za 4,5 sekundy, rozjede se až na 140 mil v hodině (225 km/h) a na jedno nabití ujede necelých 500 kilometrů.

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Už základní čtyřkolku tedy rozhodně nelze označovat za loudu, verze Performance je však o mnoho zajímavější. Za základní cenu 78.000 dolarů (asi 1,7 milionu korun) nabídne zrychlení z nuly na 96 km/h za 3,5 sekundy (lepší než Porsche 911 GTS), rozpálí to až na 250 km/h a dojezd je naprosto stejný jako u základní čtyřkolky.

Elon Musk srovnává verzi Performance s BMW M3. Stojí podobné peníze (bez daně), elektromobil je však o 15 procent rychlejší a na trati „pobije“ všechny konkurenty dané třídy. Tak uvidíme…

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků