Dvoumotorová Tesla Model 3 odhalila dynamiku. Zostudí i Porsche 911

Tesla zveřejnila základní parametry dvoumotorového Modelu 3. Nejmenší vůz americké automobilky zostudí i legendární Porsche 911.

Tesla Model 3 byla obecně považována za vůz, který měl americkou automobilku vytáhnout z červených čísel, a na zatáčku to tak skutečně vypadalo. Pár dnů po představení vozu Tesla registrovala přes čtvrt milionu objednávek, šlo ale spíše o marketingový tah než spolehlivou cestu z finančí krize. Stačilo složit zálohu 1000 dolarů a mohli jste být na „čekačce“ stejně jako všichni ostatní, o dodaných vozech už nikdo nemluvil...

Odvádí Tesla pozornost od problémů? Podle nového videa to tak vypadá

Odvádí Tesla pozornost od problémů? Podle nového videa to tak vypadá

Model 3 platí za nejmenší a nejlevnější vůz Tesly a zatím jej bylo možné objednat ve variantě s jedním motorem. To se od příštího měsíce změní, protože výrobce začne konečně nabízet i dvoumotorové verze, které z principu disponují pohonem všech kol. Na výběr budou hned dva stupně - jeden z nich upřednostní pořizovací náklady, druhý dynamiku.

Tesla Model X se utopila v kanálu, posádku prý ochraňuje zajímavá pojistka

Tesla Model X se utopila v kanálu, posádku prý ochraňuje zajímavá pojistka

Začneme prvním z nich. Model 3 Dual Motor AWD začíná na 54.000 dolarech (asi 1,2 milionu korun, o 110.000 Kč více než běžný Model 3), zrychlení z nuly na 96 km/h zvládne za 4,5 sekundy, rozjede se až na 140 mil v hodině (225 km/h) a na jedno nabití ujede necelých 500 kilometrů.

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Už základní čtyřkolku tedy rozhodně nelze označovat za loudu, verze Performance je však o mnoho zajímavější. Za základní cenu 78.000 dolarů (asi 1,7 milionu korun) nabídne zrychlení z nuly na 96 km/h za 3,5 sekundy (lepší než Porsche 911 GTS), rozpálí to až na 250 km/h a dojezd je naprosto stejný jako u základní čtyřkolky.

Elon Musk srovnává verzi Performance s BMW M3. Stojí podobné peníze (bez daně), elektromobil je však o 15 procent rychlejší a na trati „pobije“ všechny konkurenty dané třídy. Tak uvidíme…

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků