Dvoumotorová Tesla Model 3 odhalila dynamiku. Zostudí i Porsche 911

Tesla zveřejnila základní parametry dvoumotorového Modelu 3. Nejmenší vůz americké automobilky zostudí i legendární Porsche 911.

Tesla Model 3 byla obecně považována za vůz, který měl americkou automobilku vytáhnout z červených čísel, a na zatáčku to tak skutečně vypadalo. Pár dnů po představení vozu Tesla registrovala přes čtvrt milionu objednávek, šlo ale spíše o marketingový tah než spolehlivou cestu z finančí krize. Stačilo složit zálohu 1000 dolarů a mohli jste být na „čekačce“ stejně jako všichni ostatní, o dodaných vozech už nikdo nemluvil...

Odvádí Tesla pozornost od problémů? Podle nového videa to tak vypadá

Odvádí Tesla pozornost od problémů? Podle nového videa to tak vypadá

Model 3 platí za nejmenší a nejlevnější vůz Tesly a zatím jej bylo možné objednat ve variantě s jedním motorem. To se od příštího měsíce změní, protože výrobce začne konečně nabízet i dvoumotorové verze, které z principu disponují pohonem všech kol. Na výběr budou hned dva stupně - jeden z nich upřednostní pořizovací náklady, druhý dynamiku.

Tesla Model X se utopila v kanálu, posádku prý ochraňuje zajímavá pojistka

Tesla Model X se utopila v kanálu, posádku prý ochraňuje zajímavá pojistka

Začneme prvním z nich. Model 3 Dual Motor AWD začíná na 54.000 dolarech (asi 1,2 milionu korun, o 110.000 Kč více než běžný Model 3), zrychlení z nuly na 96 km/h zvládne za 4,5 sekundy, rozjede se až na 140 mil v hodině (225 km/h) a na jedno nabití ujede necelých 500 kilometrů.

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Už základní čtyřkolku tedy rozhodně nelze označovat za loudu, verze Performance je však o mnoho zajímavější. Za základní cenu 78.000 dolarů (asi 1,7 milionu korun) nabídne zrychlení z nuly na 96 km/h za 3,5 sekundy (lepší než Porsche 911 GTS), rozpálí to až na 250 km/h a dojezd je naprosto stejný jako u základní čtyřkolky.

Elon Musk srovnává verzi Performance s BMW M3. Stojí podobné peníze (bez daně), elektromobil je však o 15 procent rychlejší a na trati „pobije“ všechny konkurenty dané třídy. Tak uvidíme…

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 38 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků