Dvoumotorová Tesla Model 3 odhalila dynamiku. Zostudí i Porsche 911

Tesla zveřejnila základní parametry dvoumotorového Modelu 3. Nejmenší vůz americké automobilky zostudí i legendární Porsche 911.

Tesla Model 3 byla obecně považována za vůz, který měl americkou automobilku vytáhnout z červených čísel, a na zatáčku to tak skutečně vypadalo. Pár dnů po představení vozu Tesla registrovala přes čtvrt milionu objednávek, šlo ale spíše o marketingový tah než spolehlivou cestu z finančí krize. Stačilo složit zálohu 1000 dolarů a mohli jste být na „čekačce“ stejně jako všichni ostatní, o dodaných vozech už nikdo nemluvil...

Odvádí Tesla pozornost od problémů? Podle nového videa to tak vypadá

Odvádí Tesla pozornost od problémů? Podle nového videa to tak vypadá

Model 3 platí za nejmenší a nejlevnější vůz Tesly a zatím jej bylo možné objednat ve variantě s jedním motorem. To se od příštího měsíce změní, protože výrobce začne konečně nabízet i dvoumotorové verze, které z principu disponují pohonem všech kol. Na výběr budou hned dva stupně - jeden z nich upřednostní pořizovací náklady, druhý dynamiku.

Tesla Model X se utopila v kanálu, posádku prý ochraňuje zajímavá pojistka

Tesla Model X se utopila v kanálu, posádku prý ochraňuje zajímavá pojistka

Začneme prvním z nich. Model 3 Dual Motor AWD začíná na 54.000 dolarech (asi 1,2 milionu korun, o 110.000 Kč více než běžný Model 3), zrychlení z nuly na 96 km/h zvládne za 4,5 sekundy, rozjede se až na 140 mil v hodině (225 km/h) a na jedno nabití ujede necelých 500 kilometrů.

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Už základní čtyřkolku tedy rozhodně nelze označovat za loudu, verze Performance je však o mnoho zajímavější. Za základní cenu 78.000 dolarů (asi 1,7 milionu korun) nabídne zrychlení z nuly na 96 km/h za 3,5 sekundy (lepší než Porsche 911 GTS), rozpálí to až na 250 km/h a dojezd je naprosto stejný jako u základní čtyřkolky.

Elon Musk srovnává verzi Performance s BMW M3. Stojí podobné peníze (bez daně), elektromobil je však o 15 procent rychlejší a na trati „pobije“ všechny konkurenty dané třídy. Tak uvidíme…

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků