Dvoulitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Evropě se ale prodávat nebude

Dvoulitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Evropě se ale prodávat nebude

Přesné specifikace motorů určených pro Mazdu MX-5 byly dlouhou dobu tajemství. Automobilka záměrně odkládala jejich zveřejnění, protože chtěla, aby si novináři nejprve auto vyzkoušeli a až potom zjistili, kolik vlastně motor nabízí. Nicméně to se nepodařilo, a tak Mazda vypustila do světa oficiální data pro základní patnáctistovku. Jak je na tom ale dvoulitr?

Oficiálně: Základní Mazda MX-5 dostane 131 koní +fotogalerie

Oficiálně: Základní Mazda MX-5 dostane 131 koní +fotogalerie

Informace o výkonnější verzi se trochu rozcházejí. Podle těch posledních měla mít dvoulitrová MX-5 115 kW (156 k). Na nedávné prezentaci Mazdy2 jsme se znovu zeptali na výkon dvoulitrového motoru přímo lidí z Japonska a odpověď byla jednoznačná. Maximum dvoulitru má nakonec hodnotu 118 kW, tedy 160 koní.

Mazda2 je Skyactiv v kapesním balení první jízdní dojmy

Mazda2 je Skyactiv v kapesním balení první jízdní dojmy

Co ale jednoznačné není, to je působení dvoulitrového motoru na evropských trzích. Prozatím Mazda počítá pouze s nasazením základní patnáctistovky, která disponuje maximálním výkonem 96 kW (131 k). 

Podle předběžných informací proběhne evropská premiéra na festivalu v Goodwoodu a do prodeje na českém trhu se tato novinka dostane přibližně v září. 

10 důvodů, proč je Festival rychlosti v Goodwoodu lepší než autosalony

10 důvodů, proč je Festival rychlosti v Goodwoodu lepší než autosalony

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků