Dvoulitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Evropě se ale prodávat nebude

Dvoulitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Evropě se ale prodávat nebude

Přesné specifikace motorů určených pro Mazdu MX-5 byly dlouhou dobu tajemství. Automobilka záměrně odkládala jejich zveřejnění, protože chtěla, aby si novináři nejprve auto vyzkoušeli a až potom zjistili, kolik vlastně motor nabízí. Nicméně to se nepodařilo, a tak Mazda vypustila do světa oficiální data pro základní patnáctistovku. Jak je na tom ale dvoulitr?

Oficiálně: Základní Mazda MX-5 dostane 131 koní +fotogalerie

Oficiálně: Základní Mazda MX-5 dostane 131 koní +fotogalerie

Informace o výkonnější verzi se trochu rozcházejí. Podle těch posledních měla mít dvoulitrová MX-5 115 kW (156 k). Na nedávné prezentaci Mazdy2 jsme se znovu zeptali na výkon dvoulitrového motoru přímo lidí z Japonska a odpověď byla jednoznačná. Maximum dvoulitru má nakonec hodnotu 118 kW, tedy 160 koní.

Mazda2 je Skyactiv v kapesním balení první jízdní dojmy

Mazda2 je Skyactiv v kapesním balení první jízdní dojmy

Co ale jednoznačné není, to je působení dvoulitrového motoru na evropských trzích. Prozatím Mazda počítá pouze s nasazením základní patnáctistovky, která disponuje maximálním výkonem 96 kW (131 k). 

Podle předběžných informací proběhne evropská premiéra na festivalu v Goodwoodu a do prodeje na českém trhu se tato novinka dostane přibližně v září. 

10 důvodů, proč je Festival rychlosti v Goodwoodu lepší než autosalony

10 důvodů, proč je Festival rychlosti v Goodwoodu lepší než autosalony

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků