Dvoulitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Evropě se ale prodávat nebude

Dvoulitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Evropě se ale prodávat nebude

Přesné specifikace motorů určených pro Mazdu MX-5 byly dlouhou dobu tajemství. Automobilka záměrně odkládala jejich zveřejnění, protože chtěla, aby si novináři nejprve auto vyzkoušeli a až potom zjistili, kolik vlastně motor nabízí. Nicméně to se nepodařilo, a tak Mazda vypustila do světa oficiální data pro základní patnáctistovku. Jak je na tom ale dvoulitr?

Technika | Video | Kabriolety | Mazda

Oficiálně: Základní Mazda MX-5 dostane 131 koní +fotogalerie

Informace o výkonnější verzi se trochu rozcházejí. Podle těch posledních měla mít dvoulitrová MX-5 115 kW (156 k). Na nedávné prezentaci Mazdy2 jsme se znovu zeptali na výkon dvoulitrového motoru přímo lidí z Japonska a odpověď byla jednoznačná. Maximum dvoulitru má nakonec hodnotu 118 kW, tedy 160 koní.

Hatchbacky | Mazda | První svezení

Mazda2 je Skyactiv v kapesním balení první jízdní dojmy

Co ale jednoznačné není, to je působení dvoulitrového motoru na evropských trzích. Prozatím Mazda počítá pouze s nasazením základní patnáctistovky, která disponuje maximálním výkonem 96 kW (131 k). 

Podle předběžných informací proběhne evropská premiéra na festivalu v Goodwoodu a do prodeje na českém trhu se tato novinka dostane přibližně v září. 

Fascinace | Cestování

10 důvodů, proč je Festival rychlosti v Goodwoodu lepší než autosalony

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků