Dvoulitr Turbo v Opelu Insignia končí. Nahradila jej šestnáctistovka s 200 koňmi

JH  |  06. 08. 2018 10:24

PSA sa nezaprie ale dalo sa to čakať vzhľadom na to, že aj v novom Peugeote je max 1.6 no.... uvidíme pokiaľ bude ten motor spoľahlivý tak prečo nie. Čas ukáže....

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 08. 2018 10:43

Spolehlivy, nespolehlivy - 2.0 by ve stredni tride mela byt povinnost. A v premii sestihrnek. Zaplat pannuh za ten VW koncern, kterej nam alespon ten dvoulitr nabizi. A verte mi, ze pri jizde v kopcovitem terenu to pozntace a 1,6ka vas bude stvat. Je to zmineno i v recenzi - Motoringu - ze v kopcich chybi obsah a kone.

Odpovědět  |   | 
a  |  06. 08. 2018 11:01

Toto auto s motorem 3.6 V6 existuje. Jako liftback v Americe pod značkou Buick. A v Austrálii jako Holden. Kombík je v USA v oplastované verzi jen s motorem 2.0 turbo, v AUS nevím.

Odpovědět  |   | 
JH  |  06. 08. 2018 11:24

Máte pravdu videl som ten test, ale obávam sa, že lepšie to už aspoň v rámci PSA nebude.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  06. 08. 2018 11:58

Je to škoda, ale v zásadě se to dá pochopit. Opel frčí s ostatními na vlně snižování nákladů. Mercedes C200 též přechází z 2.0 na 1.5. Menší objem je o nějakou tu kačku výrobně levnější. A když se člověk podívá na diskuze ne jen v čr, tak většina lidí hodnotí vůz dle ceny. Je jedno, jak je dobrý/špatný, důležité je kolik stojí.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  06. 08. 2018 16:02

... což je dost tragické. Výrobci se už nějakou dobu celkem úspěšně snaží udělat z auta natolik spotřební zboží, aby za 4-5 let po koupi nového už nikoho nezajímalo jak je auto spolehlivé/poruchové a prostě si šel koupit nové. Takže když malý oturbený motor odejde nebo z něj začnou odpadávat součástky, bez kterých ale nepojede, bude čas ho jako celek vyhodit. Jako fusekle ...

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  06. 08. 2018 15:41

PSA za to nemůže, 2.0 SIDI Turbo se dovážel z Ameriky jako hotový produkt. To, že se neadaptuje na novější evropské em. normy se muselo rozhodnout ještě za Neumanna. Dávno před převzetím PSA se psalo, že GM se nevyplatí vývoj/adaptace motorů na přísné evropské em. normy. Např. 1.0 SIDI Turbo pro Astru byl již vyvíjen s čínskou firmou SAIC.

Odpovědět  |   | 
Cikrt  |  06. 08. 2018 10:47

Pětimetrová loď a oni tam dají jako vrchol 1.6 usmrkance. Fraška.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 08. 2018 10:54

Souhlas. Az bude ten hybrid s 300konikama, pak mozna. Ale tohle fakt ne. Auto je agilni, ma super podvozek [teda az na to drncani, ktere je zmineno v mnoha recenzich] a daji tam chcipaka 1,6ku jako vrchol, kterej ma dznamicky parametry na urovni 1,4TSI.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  06. 08. 2018 11:09

Zrovna hybrid potřebuje motor, který ty baterky uveze i po dálnici kde toho moc nenarekuperuješ.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 08. 2018 11:55

Ale ma to mit apon vykon. Zalezi jak velke baterky tam budou,

Odpovědět  |   | 
uhelny uhel  |  06. 08. 2018 12:09

Na te kopcovite 'nejrychlejsi motokrosove trati D1' mozna lze i neco malo narekuperovat. Nehlede na to, ze provoz je tam takovy, ze auto musi hodne casto menit rychlost.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  06. 08. 2018 12:36

tak pokud celou dalnici jedes pilu, tak opravdu nic nenarekuperujes, pokud ale jedes podle predpisu a nemas potrebu v kazdem momente predjizdet, tak zrovna v CR se na dalnicich rekuperovat docela i da, na D1 jsem mel baterky po kazdem sjezdu nabitou na max, na D11 temer vubec krom dvou terenich vln pred HK mezi exity na 62-76km, na D5 se taky dalo docela rekuperovat, stacilo jezdit tempomat 135km/h a spotreba s 450h byla okolo 8 litru na 100, prumer jsem s tim autem nikdy nepresahnul 9 litru, a ze jsem s nim po Evrope najezdil cca 40 tisic km hlavne po dalnicich

ale tak jasny, kdo s hybridem nechce jezdit dobre a jezdi s nim treba jako s dieselem, tak pak to basti a nerekuperuje, je to holt o ridici a o tom co ma jako prioritu

Odpovědět  |   | 
Saman  |  06. 08. 2018 12:40

je dulezite si uvedomit co hybrid dela a kdy se vyuziva a kdy rekuperuje, na rovince to proste tahne spalovak, do kopce pomaha elektrika a z kopce se elektrika zase strada do baterek, a tech par desitek kilo baterek navic neni nic, co by nejak vyrazne zvysovalo spotrebu na tech rovinkach, jestli to zvysuje spotrebu o deci pri normalni jizde po rovince, tak to bude hodne, jen nalozenych bezpecnostnich par veci na stavbu si myslim melo vetsi vahu nez ty baterky a elektromotory co v tom Lexu 450h jsou

a jen tak do placu, se slabsi Q7 3 TDI jezdil kolga za 11, dnes ma co vim novou 450h a je mnohem spokojenejsi

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 08. 2018 13:04

Lexus bych nechtel ani nahodou. Hruuuza.

Odpovědět  |   | 
Kubík.  |  06. 08. 2018 13:23

To tedy tvůj kolega šel do pěkného nesmyslu, ale když už hybrid, tak Q7 e-tron je daleko schopnější kára než RX 450h.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 08. 2018 13:46

Ten Lexus, co zmiňujete... 450h, to je RX nebo GS? Pokud je to RX a spotřeba na dálnici při 135 je kolem 8, tak to je super. Předpokládám, že po okreskách a po městě to bude lepší, protože hybrid. Je to tak?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  06. 08. 2018 16:02

Co ten RX pohání, že žere 8 litrů při 135.

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  06. 08. 2018 15:50

Baterky poveze 200 koní - to by mohlo stačit, ne ?

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  06. 08. 2018 15:23

Vrcholná motorizace je nyní 2.0 CDTI BiTurbo s výkonem 154 kW a 480 Nm, benzinový dvoulitr stejně netvořil hlavní část prodejů.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  06. 08. 2018 13:30

Na normalne jazdenie to staci, minimalne 2/3 tunajsich diskuterov nathrne prdel lavou zadnou. Nie je to ostatne tak davno, kedy podobne nieco mala znama (a rychla) Omega MV6. Pokial sa ten motor podari spravit tak, ze nieco vydrzi, nevidim problem, naznacil som to tu uz davnejsie (kopec minusov a teraz ich bude este viac): nie je za tym ziadna ekologia, to ani omylom.

Snahou je co najviac zuzit portfolio, motor o objeme 1.6 (preplnanie) sa da pouzit uplne na vsetko: od maleho a rychleho auta, cez nizsiu strednu (taka oktavka v 1.4TSi je vsetko len nie pomala, skuste a uvidite ze to leti ako blazon) az po velky kombik. To z uzivatelskeho hladiska funguje.

Pre automobilku to znamena, ze rozdiely budu len v drobnostiach, naladeni a prevodovkach. Usetria dodavatelia, usetri vyroba, usetri sklad & logistika a do katalogu sa to hodi ako 'ekologicke' s tym, ze v ramci modelu este vytrieskame zo zakaznika nejake love naviac za vyssie cislo na dekli plus par inych cisiel v riadiacom softveri. Za usetrene peniaze tam hodime este nejake k.rvitko, rozumej filter, nech je to este 'ekologickejsie', ako za trest. A toto z uzivatelskeho hladiska je uz nieco, kde sa zacina klasicke 'viac pruzkov, viac adidas'. A to sa mi popravde, nepaci.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  06. 08. 2018 16:07

Hrozně rád bych vám oponoval, ale nejde to, máte pravdu. Doba je zlá. Na jednu stranu tuhle "optimalizaci výroby" do určité míry chápu, ale na druhou stranu je to prostě jen hon za penězi a všechno se mu podřizuje. Prachy, prachy, prachy. A po nás potopa. A hromady olítanejch nepoužitelnejch vehiklů, který ani nejdou moc recyklovat.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  07. 08. 2018 12:28

Nijaka recyklacia, pokial z nej nebudu love, nikoho zaujimat nebude. Bud budeme v zisku a budeme vyrabat a existovat (a hlavne coraz viac vyrabat pretoze zisk samotny nestaci, dolezity je rast zisku kvoli nadhodnote), alebo vyrabat nebudeme a mozeme to cele zbalit a v zisku budu ini. Este je dostatocny priestor na nicenie, ziadny problem. Ukazkovym prikladom moze byt katastrofa v Bhopale, je to presna ukazka co takyto pristup dokaze. Odporucam si to pozriet kym to na nete vobec este je.

Kym je co znicit (samozrejme v niekoho prospech, cize nicime nieco co je cudzie), dovtedy sa nicit bude. Len metody su dnes rafinovanejsie. Dopadne to dvojako: a to bud zle, alebo este horsie. Bud spolocnost ako taka prekona zmenu od filozofie max.zisku za kazdu cenu k trvalemu prezitiu vcas (o com pochybujem), alebo, co povazujem za pravdepodobnejsie, nutne ako taka skonci a dalsia civilizacia sa bude na skole ucit o stvrtohornom hromadnom vymierani a o obdobiach pustych piatohor a siestohornom opatovnom ozdravovani klimy. Na juhu Spanielska je uz regulerna pust, v nasej prirode sa objavuju subtropicke druhy, jednym z motorov (o com sa casto taktne mlci) drastickych zmien v podobe migracie je aj samotne prostredie a zmeny (s tym nastupuje bieda apod). Ale zisk, ten kr.va musi byt. Len som zvedavy ked to pojde dalej, komu tie auta predame ked zaprve ich nik nebude chciet a zadruhe, nik na ne nebude mat co zakonite pride este pred tymi piatohorami.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 08. 2018 16:07

Mile pane, asi by se dalo o necem polemizovat, ale tentokrat vicemene souhlas a diky za velmi vecny/trefny komentar

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  07. 08. 2018 19:23

Vdaka

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  06. 08. 2018 20:34

Anti-automat: Nový agregát je v podstatě starý známý 1.6 SIDI Turbo (na trhu již od roku 2013) doplněný o filtr pevných částic.
Jak jsem psal výše 2.0 SIDI Turbo - byl motor dovážený z USA a je to vlastně takový poslední mohykán, protože ostatní motory si Opel vyrábí sám.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  07. 08. 2018 19:00

Hm, vdaka za info, tiez ma ta podozriva zhoda udalosti zaujala

Odpovědět  |   | 
Seabow  |  07. 08. 2018 07:56

Tak to zabili s tym motorom. Akoze parametre slusne ale na max. stred ponuky a nie vrcholnu motorizaciu. Naozaj tomu nerozumiem ved Opel musel uz davno vediet, ze 2.0 nesplni eu normy. Dalej neviem preco je tam ten obstarozny 6st. automat ked 2.0 mal 8at. To som im nechce ani 8st. ladit a optimalizovat pre 1.6ku? A co GSI? To bude mat tiez smiesnu 1.6ku? A to uz chcem vidiet, ze tento 1.6 chcipak bude mat rovnake zrychlenie ako 2.0 tj.7,7 s tak to urcite. Celkom som o nej uvazoval ako o dalsom aute o par rokov ale takto neviem, gpf, male motory, francuzi.......som vedel, ze ked sa spoja s PSA nic dobre ro neprinesie.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  07. 08. 2018 19:38

Usetrili. Hotovo.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 41 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocen…

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

včera | | 278 N/A
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým aut…

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu si v roce 2002 přáli v sérii nejen zarytí fanoušci Škodovky. Vždyť koncept Tudor vypadal tak reálně, tak dosažitelně. V historii automobilky však dodnes patří k těm nikdy nesplněným snům…

9.  12.  2018 | | 49 N/A
Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka…

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

24.  11.  2018 | | 179 N/A
Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply c…

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

22.  11.  2018 | | 60 N/A
Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím ne…

Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.

25.  11.  2018 | | 72 N/A