Dvoulitr Turbo v Opelu Insignia končí. Nahradila jej šestnáctistovka s 200 koňmi

JH  |  06. 08. 2018 10:24

PSA sa nezaprie ale dalo sa to čakať vzhľadom na to, že aj v novom Peugeote je max 1.6 no.... uvidíme pokiaľ bude ten motor spoľahlivý tak prečo nie. Čas ukáže....

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 08. 2018 10:43

Spolehlivy, nespolehlivy - 2.0 by ve stredni tride mela byt povinnost. A v premii sestihrnek. Zaplat pannuh za ten VW koncern, kterej nam alespon ten dvoulitr nabizi. A verte mi, ze pri jizde v kopcovitem terenu to pozntace a 1,6ka vas bude stvat. Je to zmineno i v recenzi - Motoringu - ze v kopcich chybi obsah a kone.

Odpovědět  |   | 
a  |  06. 08. 2018 11:01

Toto auto s motorem 3.6 V6 existuje. Jako liftback v Americe pod značkou Buick. A v Austrálii jako Holden. Kombík je v USA v oplastované verzi jen s motorem 2.0 turbo, v AUS nevím.

Odpovědět  |   | 
JH  |  06. 08. 2018 11:24

Máte pravdu videl som ten test, ale obávam sa, že lepšie to už aspoň v rámci PSA nebude.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  06. 08. 2018 11:58

Je to škoda, ale v zásadě se to dá pochopit. Opel frčí s ostatními na vlně snižování nákladů. Mercedes C200 též přechází z 2.0 na 1.5. Menší objem je o nějakou tu kačku výrobně levnější. A když se člověk podívá na diskuze ne jen v čr, tak většina lidí hodnotí vůz dle ceny. Je jedno, jak je dobrý/špatný, důležité je kolik stojí.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  06. 08. 2018 16:02

... což je dost tragické. Výrobci se už nějakou dobu celkem úspěšně snaží udělat z auta natolik spotřební zboží, aby za 4-5 let po koupi nového už nikoho nezajímalo jak je auto spolehlivé/poruchové a prostě si šel koupit nové. Takže když malý oturbený motor odejde nebo z něj začnou odpadávat součástky, bez kterých ale nepojede, bude čas ho jako celek vyhodit. Jako fusekle ...

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  06. 08. 2018 15:41

PSA za to nemůže, 2.0 SIDI Turbo se dovážel z Ameriky jako hotový produkt. To, že se neadaptuje na novější evropské em. normy se muselo rozhodnout ještě za Neumanna. Dávno před převzetím PSA se psalo, že GM se nevyplatí vývoj/adaptace motorů na přísné evropské em. normy. Např. 1.0 SIDI Turbo pro Astru byl již vyvíjen s čínskou firmou SAIC.

Odpovědět  |   | 
Cikrt  |  06. 08. 2018 10:47

Pětimetrová loď a oni tam dají jako vrchol 1.6 usmrkance. Fraška.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 08. 2018 10:54

Souhlas. Az bude ten hybrid s 300konikama, pak mozna. Ale tohle fakt ne. Auto je agilni, ma super podvozek [teda az na to drncani, ktere je zmineno v mnoha recenzich] a daji tam chcipaka 1,6ku jako vrchol, kterej ma dznamicky parametry na urovni 1,4TSI.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  06. 08. 2018 11:09

Zrovna hybrid potřebuje motor, který ty baterky uveze i po dálnici kde toho moc nenarekuperuješ.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 08. 2018 11:55

Ale ma to mit apon vykon. Zalezi jak velke baterky tam budou,

Odpovědět  |   | 
uhelny uhel  |  06. 08. 2018 12:09

Na te kopcovite 'nejrychlejsi motokrosove trati D1' mozna lze i neco malo narekuperovat. Nehlede na to, ze provoz je tam takovy, ze auto musi hodne casto menit rychlost.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  06. 08. 2018 12:36

tak pokud celou dalnici jedes pilu, tak opravdu nic nenarekuperujes, pokud ale jedes podle predpisu a nemas potrebu v kazdem momente predjizdet, tak zrovna v CR se na dalnicich rekuperovat docela i da, na D1 jsem mel baterky po kazdem sjezdu nabitou na max, na D11 temer vubec krom dvou terenich vln pred HK mezi exity na 62-76km, na D5 se taky dalo docela rekuperovat, stacilo jezdit tempomat 135km/h a spotreba s 450h byla okolo 8 litru na 100, prumer jsem s tim autem nikdy nepresahnul 9 litru, a ze jsem s nim po Evrope najezdil cca 40 tisic km hlavne po dalnicich

ale tak jasny, kdo s hybridem nechce jezdit dobre a jezdi s nim treba jako s dieselem, tak pak to basti a nerekuperuje, je to holt o ridici a o tom co ma jako prioritu

Odpovědět  |   | 
Saman  |  06. 08. 2018 12:40

je dulezite si uvedomit co hybrid dela a kdy se vyuziva a kdy rekuperuje, na rovince to proste tahne spalovak, do kopce pomaha elektrika a z kopce se elektrika zase strada do baterek, a tech par desitek kilo baterek navic neni nic, co by nejak vyrazne zvysovalo spotrebu na tech rovinkach, jestli to zvysuje spotrebu o deci pri normalni jizde po rovince, tak to bude hodne, jen nalozenych bezpecnostnich par veci na stavbu si myslim melo vetsi vahu nez ty baterky a elektromotory co v tom Lexu 450h jsou

a jen tak do placu, se slabsi Q7 3 TDI jezdil kolga za 11, dnes ma co vim novou 450h a je mnohem spokojenejsi

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 08. 2018 13:04

Lexus bych nechtel ani nahodou. Hruuuza.

Odpovědět  |   | 
Kubík.  |  06. 08. 2018 13:23

To tedy tvůj kolega šel do pěkného nesmyslu, ale když už hybrid, tak Q7 e-tron je daleko schopnější kára než RX 450h.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 08. 2018 13:46

Ten Lexus, co zmiňujete... 450h, to je RX nebo GS? Pokud je to RX a spotřeba na dálnici při 135 je kolem 8, tak to je super. Předpokládám, že po okreskách a po městě to bude lepší, protože hybrid. Je to tak?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  06. 08. 2018 16:02

Co ten RX pohání, že žere 8 litrů při 135.

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  06. 08. 2018 15:50

Baterky poveze 200 koní - to by mohlo stačit, ne ?

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  06. 08. 2018 15:23

Vrcholná motorizace je nyní 2.0 CDTI BiTurbo s výkonem 154 kW a 480 Nm, benzinový dvoulitr stejně netvořil hlavní část prodejů.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  06. 08. 2018 13:30

Na normalne jazdenie to staci, minimalne 2/3 tunajsich diskuterov nathrne prdel lavou zadnou. Nie je to ostatne tak davno, kedy podobne nieco mala znama (a rychla) Omega MV6. Pokial sa ten motor podari spravit tak, ze nieco vydrzi, nevidim problem, naznacil som to tu uz davnejsie (kopec minusov a teraz ich bude este viac): nie je za tym ziadna ekologia, to ani omylom.

Snahou je co najviac zuzit portfolio, motor o objeme 1.6 (preplnanie) sa da pouzit uplne na vsetko: od maleho a rychleho auta, cez nizsiu strednu (taka oktavka v 1.4TSi je vsetko len nie pomala, skuste a uvidite ze to leti ako blazon) az po velky kombik. To z uzivatelskeho hladiska funguje.

Pre automobilku to znamena, ze rozdiely budu len v drobnostiach, naladeni a prevodovkach. Usetria dodavatelia, usetri vyroba, usetri sklad & logistika a do katalogu sa to hodi ako 'ekologicke' s tym, ze v ramci modelu este vytrieskame zo zakaznika nejake love naviac za vyssie cislo na dekli plus par inych cisiel v riadiacom softveri. Za usetrene peniaze tam hodime este nejake k.rvitko, rozumej filter, nech je to este 'ekologickejsie', ako za trest. A toto z uzivatelskeho hladiska je uz nieco, kde sa zacina klasicke 'viac pruzkov, viac adidas'. A to sa mi popravde, nepaci.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  06. 08. 2018 16:07

Hrozně rád bych vám oponoval, ale nejde to, máte pravdu. Doba je zlá. Na jednu stranu tuhle "optimalizaci výroby" do určité míry chápu, ale na druhou stranu je to prostě jen hon za penězi a všechno se mu podřizuje. Prachy, prachy, prachy. A po nás potopa. A hromady olítanejch nepoužitelnejch vehiklů, který ani nejdou moc recyklovat.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  07. 08. 2018 12:28

Nijaka recyklacia, pokial z nej nebudu love, nikoho zaujimat nebude. Bud budeme v zisku a budeme vyrabat a existovat (a hlavne coraz viac vyrabat pretoze zisk samotny nestaci, dolezity je rast zisku kvoli nadhodnote), alebo vyrabat nebudeme a mozeme to cele zbalit a v zisku budu ini. Este je dostatocny priestor na nicenie, ziadny problem. Ukazkovym prikladom moze byt katastrofa v Bhopale, je to presna ukazka co takyto pristup dokaze. Odporucam si to pozriet kym to na nete vobec este je.

Kym je co znicit (samozrejme v niekoho prospech, cize nicime nieco co je cudzie), dovtedy sa nicit bude. Len metody su dnes rafinovanejsie. Dopadne to dvojako: a to bud zle, alebo este horsie. Bud spolocnost ako taka prekona zmenu od filozofie max.zisku za kazdu cenu k trvalemu prezitiu vcas (o com pochybujem), alebo, co povazujem za pravdepodobnejsie, nutne ako taka skonci a dalsia civilizacia sa bude na skole ucit o stvrtohornom hromadnom vymierani a o obdobiach pustych piatohor a siestohornom opatovnom ozdravovani klimy. Na juhu Spanielska je uz regulerna pust, v nasej prirode sa objavuju subtropicke druhy, jednym z motorov (o com sa casto taktne mlci) drastickych zmien v podobe migracie je aj samotne prostredie a zmeny (s tym nastupuje bieda apod). Ale zisk, ten kr.va musi byt. Len som zvedavy ked to pojde dalej, komu tie auta predame ked zaprve ich nik nebude chciet a zadruhe, nik na ne nebude mat co zakonite pride este pred tymi piatohorami.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 08. 2018 16:07

Mile pane, asi by se dalo o necem polemizovat, ale tentokrat vicemene souhlas a diky za velmi vecny/trefny komentar

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  07. 08. 2018 19:23

Vdaka

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  06. 08. 2018 20:34

Anti-automat: Nový agregát je v podstatě starý známý 1.6 SIDI Turbo (na trhu již od roku 2013) doplněný o filtr pevných částic.
Jak jsem psal výše 2.0 SIDI Turbo - byl motor dovážený z USA a je to vlastně takový poslední mohykán, protože ostatní motory si Opel vyrábí sám.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  07. 08. 2018 19:00

Hm, vdaka za info, tiez ma ta podozriva zhoda udalosti zaujala

Odpovědět  |   | 
Seabow  |  07. 08. 2018 07:56

Tak to zabili s tym motorom. Akoze parametre slusne ale na max. stred ponuky a nie vrcholnu motorizaciu. Naozaj tomu nerozumiem ved Opel musel uz davno vediet, ze 2.0 nesplni eu normy. Dalej neviem preco je tam ten obstarozny 6st. automat ked 2.0 mal 8at. To som im nechce ani 8st. ladit a optimalizovat pre 1.6ku? A co GSI? To bude mat tiez smiesnu 1.6ku? A to uz chcem vidiet, ze tento 1.6 chcipak bude mat rovnake zrychlenie ako 2.0 tj.7,7 s tak to urcite. Celkom som o nej uvazoval ako o dalsom aute o par rokov ale takto neviem, gpf, male motory, francuzi.......som vedel, ze ked sa spoja s PSA nic dobre ro neprinesie.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  07. 08. 2018 19:38

Usetrili. Hotovo.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků

Nejčtenější články

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. …

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím roce, nástupce mladoboleslavského bestselleru je však už hotový a my jsme měli možnost mluvit s lidmi, kteří ho viděli na vlastní oči.

20.  9.  2018 | | 75 N/A
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superb…

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na istanbulském letišti se proti sobě postavila nejen zajímavá sportovní auta, ale také vůz Formule 1, závodní Tesla, superbike od Kawasaki a mimo jiné i stíhačka F-16.

21.  9.  2018 | | 23 N/A
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717…

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na dvoudveřový model 1000 MBX, mezi těmito vozy však není prázdné místo. Vyplňuje ho nerealizovaný a zapomenutý tudor Š 717 T.

19.  9.  2018 | | 21 N/A
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šo…

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV Tarraco. Vůz na platformě MQB je po Tiguanu a Kodiaqu třetím do party až sedmimístných mainstreamovým SUV koncernu Volkswagen.

18.  9.  2018 | | 53 N/A
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je …

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit zodolněná Tatrovka. Nese jméno Titan a je dělaná pro ty nejtěžší situace.

14.  10.  2018 | | 33 N/A