Dvoulitr Turbo v Opelu Insignia končí. Nahradila jej šestnáctistovka s 200 koňmi

Opel zařadil do nabídky Insignie benzínovou šestnáctistovku s částicovým filtrem, která v novém měřicím cyklu WLTP vykazuje spotřebu od 6,3 do 6,7 l/100 km. Bohužel 2.0 Turbo končí.

Opel se v úvodu své aktuální tiskové zprávy týkající se druhé generace Insignie chlubí tím, že se mu povedlo prodat již 155 tisíc těchto aut. To není za rok a půl na trhu málo, pro tuto chvíli se ale zaměříme na docela jinou věc, konkrétně na techniku pod přední kapotou.

Opel Astra zbrojí na nové emisní normy: Filtr pevných částic má i benzinový motor

Opel Astra zbrojí na nové emisní normy: Filtr pevných částic má i benzinový motor

Německá značka, která je momentálně pod křídly francouzsko-čínského koncernu PSA, se stejně jako jiné automobilky připravuje na nové tvrdší emisní limity Euro 6d-TEMP, a rovněž přísnější metodiku měření spotřeby paliva podle normy WLTP, platnou pro všechny nově registrovaná auta od září 2019.

Homologaci má momentálně hotovou pro několik svých motorů, a tím nejnovějším agregátem je přeplňovaná zážehová šestnáctistovka v Insignii s výkonem 200 koní při 5500 ot./min. a maximálním točivým momentem 280 newtonmetrů dostupných od 1650 do 4500 otáček za minutu.

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Pohonná jednotka, nově vybavená také filtrem pevných částic GPF, se bude kombinovat s šestistupňovým manuálem, respektive šestistupňovou automatickou převodovkou, přičemž takto motorizovaná Insignia bude schopna zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a pojede 235 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba pak podle výše uvedeného cyklu vychází podle jednotlivých verzí na 6,3 až 6,7 litru na 100 kilometrů.

Co potěší poněkud méně, je fakt, že tento čtyřválec je náhradou dosud nejsilnějšího benzínového motoru 2.0 Turbo s maximálním výkonem 260 koní, což potvrzuje i pohled do aktuálního ceníku značky Opel. Nejsilnější zážehový dvoulitrový motor v něm už nenajdete, zatímco šestnáctistovka startuje na částce 780.900 Kč za liftback ve výbavě Dynamic.

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků