Dvoulitr Turbo v Opelu Insignia končí. Nahradila jej šestnáctistovka s 200 koňmi

Opel zařadil do nabídky Insignie benzínovou šestnáctistovku s částicovým filtrem, která v novém měřicím cyklu WLTP vykazuje spotřebu od 6,3 do 6,7 l/100 km. Bohužel 2.0 Turbo končí.

Opel se v úvodu své aktuální tiskové zprávy týkající se druhé generace Insignie chlubí tím, že se mu povedlo prodat již 155 tisíc těchto aut. To není za rok a půl na trhu málo, pro tuto chvíli se ale zaměříme na docela jinou věc, konkrétně na techniku pod přední kapotou.

Opel Astra zbrojí na nové emisní normy: Filtr pevných částic má i benzinový motor

Opel Astra zbrojí na nové emisní normy: Filtr pevných částic má i benzinový motor

Německá značka, která je momentálně pod křídly francouzsko-čínského koncernu PSA, se stejně jako jiné automobilky připravuje na nové tvrdší emisní limity Euro 6d-TEMP, a rovněž přísnější metodiku měření spotřeby paliva podle normy WLTP, platnou pro všechny nově registrovaná auta od září 2019.

Homologaci má momentálně hotovou pro několik svých motorů, a tím nejnovějším agregátem je přeplňovaná zážehová šestnáctistovka v Insignii s výkonem 200 koní při 5500 ot./min. a maximálním točivým momentem 280 newtonmetrů dostupných od 1650 do 4500 otáček za minutu.

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Pohonná jednotka, nově vybavená také filtrem pevných částic GPF, se bude kombinovat s šestistupňovým manuálem, respektive šestistupňovou automatickou převodovkou, přičemž takto motorizovaná Insignia bude schopna zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a pojede 235 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba pak podle výše uvedeného cyklu vychází podle jednotlivých verzí na 6,3 až 6,7 litru na 100 kilometrů.

Co potěší poněkud méně, je fakt, že tento čtyřválec je náhradou dosud nejsilnějšího benzínového motoru 2.0 Turbo s maximálním výkonem 260 koní, což potvrzuje i pohled do aktuálního ceníku značky Opel. Nejsilnější zážehový dvoulitrový motor v něm už nenajdete, zatímco šestnáctistovka startuje na částce 780.900 Kč za liftback ve výbavě Dynamic.

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

TEST Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4x4: Poslední opravdový Opel

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků