Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen Golf GTI Clubsport

122
Fotogalerie

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Kapitoly článku:


Směr Krušné hory

Po kávě kousek za Prahou vyrážíme na naše oblíbené okresky do Krušných hor. Kolega Dalibor lamentuje nad přísně tvarovanými skořepinami v Mégane, takže raději volí Golf. I když i ten se svými příplatkovými a taktéž skořepinovými sedadly na tom není zas až o tolik lépe. Ovšem pětibodové bezpečnostní pásy fakt nemá. 

Liják zatím neustoupil a já si na dálnici v Trophy-R naplno užívá všechny stránky věci, které inženýři obětovali na oltář rychlosti. Tak především je zde pořádný hluk. Bez sedadel a bez izolací to občas vypadá, jako kdyby byl výfuk v kufru, moc dobře slyším také každou kapku, po které se nesklouzly semi-slicky a v zadním okně nevidím absolutně vůbec nic, protože mi ho aerodynamika zaházela vodní tříští a já nemám čím vodu z okna setřít. Jedeme 130 km/h a bohatě mi to stačí.

Při klidné jízdě ale překvapují nastavitelné tlumiče. Máme je v tom nejkomfortnějším nastavení, které je sice pořád velmi tuhé, ale jako prkenný Mégane opravdu označit nelze. 

IMG_1834.jpgIMG_1895.jpg
V interiéru Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy-R nenajdete žádné zbytečnosti. Na oltář rychlosti směřovala zvuková izolace, zadní sedadla nebo také zadní stěrač

Jak později zjišťuji, Golf GTI Clubsport je o něčem docela jiném. Tváří se nudně, uvnitř vlastně až tak speciální není, ale jeho odhlučnění je dokonalé, podvozek v režimu Comfort sympaticky poddajný a na palubě vládne jedna velká pohoda. Mimochodem při klidných cestách po dálnicích si jeho motor vystačí s přídělem paliva do devíti litrů. Kolik si vezme Trophy-R, to vám neřeknu, protože palubní počítač po svém vynulování přestal fungovat. 

Že bude realita běžného cestování u těchto dvou aut taková, to se dalo dlouho dopředu čekat. Ale stejně mě překvapil jak Renault, tak Volkswagen. Mégane tím, jak je vlastně uvnitř hlučný, Clubsport tím, jak umí být pohodlný a kolik výbavy se do něj vejde. 

IMG_0015.jpgIMG_0166.jpg
Semi-slicky, výkonná předokolka a mokrá silnice není úplně ideální kombinace. Tyto pneumatiky totiž na vodě fungují dost špatně. Ale když silnice oschne... 

Za deště bez šance

První ostřejší kilometry probíhají pořád za deště, což je na semi-slickách celkem adrenalinová záležitost. Shodou okolností mají obě auta zcela identické pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o zcela identickém rozměru 235/35 ZR19. Pneumatiky jsou to skvělé, ale pokud neprší. Jakmile začne být na silnici voda, měli byste se mít hodně na pozoru. 

Ale i tak první kilometry celkem dobře ukázaly, jak bezprostřední je polozávodní Renault. Na mokru sice žádná sláva, ale řidič velmi přesně ví, co se zrovna s autem děje a kdy vyčerpal ten malý příděl přilnavosti. Navíc je řízení skvěle tuhé a parádně citlivé, převodovka je absolutně přesná a vůbec třeba i za pomoci skořepinových sedadel se řidič po chvilce stává součástí auta. A to je pro řízení vždy to nejlepší. 

Golf GTI, i když to je Clubsport a v základu by neměl být zas až tak vzdálený od Mégane, působí trochu odtažitě. Nedá vám tolik informací, řízení není tolik přímé a citlivé, pedály jsou o mnoho měkčí a řazení by nejen při srovnání s tímto Mégane klidně mohlo být přesnější. Přesedání z jednoho auta do druhé vám každopádně v tomto případě vždy způsobí menší šok. 

IMG_1875.jpgIMG_1886.jpgIMG_1861.jpg
Zatímco Mégane měl jen to nejnutnější, Clubsport dorazil s nákladem výbavy, kde bylo vše od navigace, až po příplatková a výborně tvarovaná sportovní sedadla

No nevadí, dost bylo legrace, konečně přestalo pršet a začínají se objevovat suché silnice. 

Dvoulitry základem 

Aktuálně je na trhu poměrně dost ostrých a velmi rychlých předokolek, nicméně jenom Peugeot je toho názoru, že v tomto klubu postačí velkým turbem přeplňovaná šestnáctistovka. Všichni ostatní svorně sází na objem dvoulitrů a ne jinak tomu je u naší dnešní dvojice. 

Golf GTI Clubsrort, jak už bylo řečeno, disponuje maximem 213 kW (290 koní) a 380 Nm, Mégane R.S. Trophy-R si musí vystačit s výkonem 202 kW (275 koní) a vrcholem točivého momentu 360 Nm. Kdo je z těchto dvou v přímce rychlejší, to už jsme si probrali v samostatném článku, odkaz najdete níže.

Nakonec to je Mégane, kterému jsme naměřili 6,1 s potřebných k pokoření akcelerace 0-100 km/h (ostatně i tabulky naznačují, že bude v tomto srovnání rychlejší právě Renault). Golf byl v praxi zhruba o půl sekundy pomalejší. Jenom připomeneme, že v této disciplíně aktuálně není rychlejší předokolky, než jakou je Honda Civic Type R. Ta, i když v našem testu nebyla ve stoprocentním stavu, zvládla měření 0-100 km/h s časem 5,66 s. 

Přesné hodnoty zrychlení vypočítané z průměru nejlepších pokusů v každém směru najdete v přiložené tabulce. 

Naměřené zrychlení: Renault Mégane R.S. Trophy-R vs. VW Golf GTI Clubsport vs. další konkurence 
  Renault Mégane R.S. Trophy-R VW Golf GTI Clubsport Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290 Honda Civic Type R
Použité pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 Michelin Pilot Sport Cup 2 Michelin Pilot Super Sport Continental ContiSportContact Dunlop Sport Maxx
Rozměr pneumatik 235/35 ZR19 235/35 ZR19 235/35 ZR19 235/35 R19 235/35 ZR19
0-50 km/h (s) 2,31 2,74 2,84 2,96 2,55
0-100 km/h (s) 6,10 6,61 6,33 6,62 5,66
0-130 km/h (s) 9,49 9,95 9,63 9,39 8,27
0-150 km/h (s) 12,07 12,66 12,28 12,03 10,74
           
30-50 km/h (s) 0,92 0,98 1,35 1,37 1,04
50-70 km/h (s) 1,35 1,43 1,10 1,31 1,06
80-120 km/h (s) 3,84 3,65 3,64 3,45 3,12
130-150 km/h (s)

2,58

2,71 2,66 2,64 2,47
           
80-120 km/h na 3° (s) 3,44 3,53 3,59 3,30 3,03
80-120 km/h na 4° (s) 4,56 4,89 4,56 4,51 3,90

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud