Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupce zvýšeného Golfu Plus jsme podrobili redakčnímu testu rovnou ve dvou variantách: cenově dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálním řazením a rozmařilé 1.4 TSI Highline s automatem DSG.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf Sportsvan v kostce
  2. Místo v klanu Golfů; Dva z jednoho těsta
  3. Prostornější než konkurence; Interiér podle rozpočtu
  4. Podobnost pouze zdánlivá; překvapivá spotřeba; multilink vs. zkrutná příčka
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Nový Volkswagen Golf Sportsvan se obrací na úzce vymezenou cílovou skupinu. V hledáčku má lidi, jimž je sebeprostornější hatchback nižší střední třídy těsný, ale nechtějí dlouhé kombi ani nafouknuté kompaktní MPV běžných proporcí. Sportsvan má jednu obrovskou slabinu – přihloupé jméno. Není ani sportovní, ani van. To je ovšem tak to jediné, co mu lze doopravdy vyčítat.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Nechtěli bychom být v kůži nikoho, kdo prodává přímo konkurenční model nebo se ho chystá v nejbližší době uvést na trh. Volkswagen Golf Sportsvan je totiž prostorný, dostatečně variabilní, komfortní, kultivovaný, snadno se řídí a k tomu všemu nabízí nadšenému řidiči překvapivou kombinaci objektivních schopností i subjektivní zábavy na klikaté silnici. Konkurence z něj musí mít těžké spaní. 

Radosti
Vynikající prostornost
Výhled (pro všechny cestující)
Variabilita zavazadelníku
Povedené motory, široká dostupnost DSG
Znamenité jízdní vlastnosti
Slušná sériová výbava
Starosti
Schod po sklopení sedadel
Multilink jen u dražších motorizací
Příplatky dokážou vyhnat cenu velmi vysoko
Levnější provedení interiéru v nižších stupních výbavy
Podivné jméno
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf Sportsvan v kostce
  2. Místo v klanu Golfů; Dva z jednoho těsta
  3. Prostornější než konkurence; Interiér podle rozpočtu
  4. Podobnost pouze zdánlivá; překvapivá spotřeba; multilink vs. zkrutná příčka
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků