Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupce zvýšeného Golfu Plus jsme podrobili redakčnímu testu rovnou ve dvou variantách: cenově dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálním řazením a rozmařilé 1.4 TSI Highline s automatem DSG.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf Sportsvan v kostce
  2. Místo v klanu Golfů; Dva z jednoho těsta
  3. Prostornější než konkurence; Interiér podle rozpočtu
  4. Podobnost pouze zdánlivá; překvapivá spotřeba; multilink vs. zkrutná příčka
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Nový Volkswagen Golf Sportsvan se obrací na úzce vymezenou cílovou skupinu. V hledáčku má lidi, jimž je sebeprostornější hatchback nižší střední třídy těsný, ale nechtějí dlouhé kombi ani nafouknuté kompaktní MPV běžných proporcí. Sportsvan má jednu obrovskou slabinu – přihloupé jméno. Není ani sportovní, ani van. To je ovšem tak to jediné, co mu lze doopravdy vyčítat.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Nechtěli bychom být v kůži nikoho, kdo prodává přímo konkurenční model nebo se ho chystá v nejbližší době uvést na trh. Volkswagen Golf Sportsvan je totiž prostorný, dostatečně variabilní, komfortní, kultivovaný, snadno se řídí a k tomu všemu nabízí nadšenému řidiči překvapivou kombinaci objektivních schopností i subjektivní zábavy na klikaté silnici. Konkurence z něj musí mít těžké spaní. 

Radosti
Vynikající prostornost
Výhled (pro všechny cestující)
Variabilita zavazadelníku
Povedené motory, široká dostupnost DSG
Znamenité jízdní vlastnosti
Slušná sériová výbava
Starosti
Schod po sklopení sedadel
Multilink jen u dražších motorizací
Příplatky dokážou vyhnat cenu velmi vysoko
Levnější provedení interiéru v nižších stupních výbavy
Podivné jméno
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf Sportsvan v kostce
  2. Místo v klanu Golfů; Dva z jednoho těsta
  3. Prostornější než konkurence; Interiér podle rozpočtu
  4. Podobnost pouze zdánlivá; překvapivá spotřeba; multilink vs. zkrutná příčka
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků