Dvojnásobná extravagance

I když si většina z nás představí extravagantní Smart jako ideální druhý nebo třetí vůz do rodiny, který většinou bude využívat naše drahá polovička téměř výhradně k jízdám na nákup, neznamená to, že by se ani ona nemohla odlišit od ostatních majitelů, kteří si tento vůz koupili.
Dvojnásobná extravagance
Firma Lumma, která se zabývá především optickým tuningem, představila v nedávné době velmi efektní aerodynamický kit, za který by se určitě nestyděla jakákoliv větší firma zabývající se výrobou plastových doplňků.

To, co firma se Smartem udělala až bere dech. Technici od Lummy to vzali pěkně od podlahy, aby opravdu téměř žádná partie nezůstala s původní vizáží.

První na řadu přišla přední maska a spoiler. Přední masce chybí jakékoliv mřížkování a její mírně zakřivený tvar vypadá, jako by se Smart smál. Přední nárazník, který je stejně jako všechny ostatní doplňky nalakován v barvě vozu, má velmi netradiční tvar a stejně jako ostatní prvky je velmi originální. Asi je Klepněte pro větší obrázekzbytečné popisovat všechny plastové doplňky, které má vůz jiné nebo navíc, ale jako opravdu vynikající perličku bych vyzdvihl koncovku výfuku  částečně integrovanou v rozměrném zadním nárazníku. Dvojitou, či dvě dvojité koncovky najdeme na velkém množství vozů a to nejen upravovaných. Ale trojité zakončení uprostřed, to tu ještě opravdu nebylo. Je vidět, že si designéři dali opravdu záležet. Jednotlivé doplňky jsou opravdu do posledního detailu dotažené a vhodně se doplňují. I když Lumma standardně nezasahuje pod kapotu vozů, bylo by opravdu hříchem tento skvost neposílit. Pro ty, kdo se rádi pohybují kosmickými rychlostmi asi trochu zklamu tím, že omezovač na 135km/h není vyřazen z provozu, ale to asi není to úplně nejpodstatnější.

Verze o výkonu 45/55 koní může dostat kit, který zvyšuje výkon na hranici 70 koní, což tak malému a lehkému vozu uděluje opravdu vynikající zrychlení. Stejně tak Lumma nabízí několik stupňů snížení podvozku, když to nejbrutálnější má světlou výšku 125mm. Kola z lehké slitiny jsou obuta do pneumatik 195/40 R16.

Dokážu si představit, jak se po městě se mnou snaží závodit mnohem silnější a rychlejší vozy nižší střední a střední třídy, ale jsem si jistý, že tak precizní jízdní vlastnosti v nižších rychlostech jako Smart od Lummy má málokterý z nich bez ohledu na to, že většina slečen se stejně otočí za mým dvouapůlmetrovým drobečkem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků