Dvojitý test 43 AMG: V Mercedesu třídy C ďáblík, v "éčku" pohodlný expres

Mercedesu se podařilo objevit další díru na trhu. Výkonný šestiválec dokáže zaujmout každého, koho auta baví.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-AMG C43 4 Matic
  2. Mercedes-AMG E 43 4Matic
  3. Fotogalerie

Jsou to ale paradoxy.... Mercedes třídy A můžete v současné době koupit ve verzi 45 AMG s výkonem 280 kW (380 koní). O poznání prestižnější model C, kterému na zádi nechybí písmena A,M a G, pak má označení jen 43 AMG, a v tabulce technických údajů je uvedený nižší údaj než v případě "áčka".  Konkrétně je to o 10 kW méně.

Jenže, čísla nejsou všechno. Už jen proto, že pod kapotu modelu A AMG se montuje dvoulitrový čtyřválec, zatímco u třídy C dotvořené divizí AMG je to o litr objemnější šestiválec.

V rozmezí několika týdnů jsme měli příležitost otestovat nejen zmíněnou třídu C v karosářské variantě kombi, ale také sedan třídy E se stejným číselným označením - tedy 43 AMG.

Po tomto dvojím setkání můžeme s klidem prohlásit, že už víme, proč se poměrně krátkou dobu nabízená motorizace 43 AMG již stačila stát tou nejžádanější. (Samozřejmě v rámci nabídky divize AMG).

Kombi Mercedes-AMG C 43 4Matic

Na rozdíl od výkonnější verzí AMG vypadají modely 43 AMG poměrně civilně. Mají, pravda, exteriérový paket AMG, jenže ten si může dopřát i majitel třeba základní dieselové motorizace. Přesto si pozorný divák může povšimnout štítku Biturbo 4Matic, nebo zdvojených černých koncovek výfuků na obou stranách zádě obklopujících difuzor. Také si lze všimnou brzdových třmenů AMG a samozřejmě nápisu AMG na masce chladiče nebo na víku zavazadlového prostoru.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Obdobné to je i v interiéru. Tříramenný volant se rovněž dá dokoupit i do jiných aut. Jenže v námi zkoušeném exempláři byly ještě (skvělé) skořepinové sedačky, karbonové obložení a další detaily. Například červené bezpečnostní pásy, které ladí s červenými švy na čalounění.

Na rozdíl od mnoha jiných aut se v "céčku" sedí skutečně nízko, což se nám líbí. Přesto je auto velmi praktické. Vyzkoušeli jsme si, že i řidič vysoký 186 centimetrů se může v autě bez problémů posadit takzvaně sám za sebe, objem kufru s nekomplikovaným půdorysem (490 litrů) je pro potřeby čtyřčlenné rodiny dostatečný. Navíc, když opěradla zadních sedaček jsou rozdělené v praktickém poměru 40:20:40, takže třeba lyže lze převážet v interiéru i při čtyřčlenném obsazení.

Jenže, tohle auto si poměrně s velkou pravděpodobností kupují ti, kteří se chtějí za volantem bavit. Proto pojďme raději k motoru. Tím je, jak již jsme se zmínili výše, dvojnásobně přeplňovaný třílitrový šestiválec s 270 kW. Spaliny z něho odcházejí pomocí laděného výfuku AMG, který dodává příjemný barytonový zvuk. Na středovém tunelu je pak ještě tlačítko, které po zmáčknutí otevírá ve výfuku klapky, ale pak už nám připadal zvuk připadal příliš hlasitý a rušící od jiných zážitků z jízdy.

A jízda je s tímhle Mercedesem parádní. I když to není žádný střízlík (hmotnost činí skoro tunu a tři čtvrtě), lze ho na klikatých okresních silnicích pěkně rozdovádět. Dokonce více, než jsme při přebírání vozu k testu předpokládali.

Vůz má standardně namontovaný pohon všech  kol, který obyčejně posílá na přední kola 31 procent hnacích sil a dozadu "dává" zbývajících 69 procent. Trakce na výjezdech z utažených zatáček je nádherná až návyková. Pokud máte chuť a k dispozici volnou zajímavou silnici, nepochybně doporučujeme využít režim Sport +. Při něm devítistupňová převodovka řadí přímo bleskurychle, ztuhne velmi "čitelné" řízení i odpružení. Výsledkem jsou jízdní vlastnosti, při nichž řidiči jedoucímu na hraně svých schopností připadá, že ho nějaký magnet přitahuje k asfaltu a umožňuje precizní změny směru bez známek odporu a prodlevy. Je nepochybné, že by si tento podvozek poradil i s větším přídělem koňských sil, než bylo přiděleno agregátu pod kapotou tohoto auta.

Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základní biturbo

Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základní biturbo

Ovšem pozor, při tomto nastavení vozu a sportovním tempu, se musíte nacházet na silnici s alespoň jakž takž kvalitním povrchem. Pokud se totiž ocitnete na nějakém českém "cedníku", začnou se od kol ozývat rány. K tlumení nerovností samozřejmě nepřispějí ani nízkoprofilové devatenáctipalcové pneumatiky.

A spotřeba? Ve městě budete nejspíše, stejně jako my, jezdit za zhruba 13-14 litrů, při klidné jízdě mimo město se dostanete tak na osm až devět, a na dálnici s limitem 130 kilometrů v hodině na 9,5 litru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-AMG C43 4 Matic
  2. Mercedes-AMG E 43 4Matic
  3. Fotogalerie
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků