Dvojčata od Peugeotu jsou tady

Právě dnes začne prodej dvou velmi podobných verzí auta letošního roku, Peugeotu 307 Break a SW. Odlišnost mezi nimi je velmi subtilní, ale automobilka vydává oba nové modely za zcela samostatné a svébytné automobily.
Dvojčata od Peugeotu jsou tady

Když jsme naposledy psali o peugeotech 307 SW a Break, tak jsme odhadovali, že uvedení na trh bude v polovině měsíce května, což se také na den přesně stalo. Hlavní odlišnost od dosavadní karoserie hatchback spočívá v rozdílné délce. Oba nové modely jsou postaveny na platformě 2 společností PSA Peugeot – Citroën. Proti hatchbacku je prodloužená rozvorem o 10 cm a zadním převisem o 12 cm. 307 Break i SW jsou tedy o 22 cm (4 419 mm) delší než hatchback, výška je 1 544 mm včetně střešních nosičů. Vůz má tradiční střechu s podélnými střešními nosiči černé barvy.

Klepněte pro větší obrázek 

Přístup do zavazadlového prostoru je usnadněn především díky dveřím velkorysých rozměrů. Zadní dveře mají dvě polohy otevření (46° a 67°) a byly dimenzovány tak, aby zajistily snadný přístup k zadním sedadlům.

Práh zavazadlového prostoru se nachází ve výšce 50,3 cm od země a je umístěn na úrovni podlahy zavazadlového prostoru. Jedná se o jeden z nejnižších prahů v segmentu. Schémata ukazují rozměry zavazadlového prostoru modelu Break v různých variantách uspořádání zadních sedadel.

Klepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek

Provedení SW se liší od hatchbacku především jinou dispozicí interiéru. Místo zadní lavice jsou sedačky uspořádány do samostatných křesel, která lze různě kombinovat. Je tak možné využít i třetí řadu sedadel, takže v maximální variantě se vejde dovnitř celkem 7 cestujících. Obě krajní sedadla druhé řady a třetí řada jsou vzájemně zaměnitelné a umožňují tak prodloužit prostor pro zavazadla i při zachování např. pěti sedadel.

Dalším rysem charakteristickým pro SW je panoramatická prosklená střecha, jinak zůstává karoserie proti breaku nezměněná.

Obě varianty se poněkud liší vybavením pohonnými agregáty. Motory 1,4, dále 1,6 16V a 1,4 HDI jsou stejné, ale Peugeot 307 Break je vybavován jednotkou 2,0 HDI s výkonem 90 k, zatímco SW pohání ještě verze se zvýšeným výkonem na 110 k. Nejrůznějších variant vnější i vnitřní výbavy je samozřejmě celá řada, k některým motorům je možné si vybrat i samočinnou převodovku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové varianty velmi úspěšné tři sta sedmičky mají ještě více posílit velmi dobré postavení značky na českém trhu (v roce 2001 - 3. nejúspěšnější importér) a přiblížit realitě plán, kdy značka se lvem ve znaku chce do roku 2005 dosáhnout pozice číslo jedna.

Ceny nových modelů v základním vybavení začínají na Kč 450 0000,- za variantu Break ve výbavě XR s motorem 1,4 litru a končí na Kč 680 000,- za model SW s dvoulitrovým motorem Hdi (110 koní). Kompletní ceník včetně doplňkové výbavy vám přineseme v zítřejším vydání.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků