Dvojčata od Peugeotu jsou tady

Právě dnes začne prodej dvou velmi podobných verzí auta letošního roku, Peugeotu 307 Break a SW. Odlišnost mezi nimi je velmi subtilní, ale automobilka vydává oba nové modely za zcela samostatné a svébytné automobily.
Dvojčata od Peugeotu jsou tady

Když jsme naposledy psali o peugeotech 307 SW a Break, tak jsme odhadovali, že uvedení na trh bude v polovině měsíce května, což se také na den přesně stalo. Hlavní odlišnost od dosavadní karoserie hatchback spočívá v rozdílné délce. Oba nové modely jsou postaveny na platformě 2 společností PSA Peugeot – Citroën. Proti hatchbacku je prodloužená rozvorem o 10 cm a zadním převisem o 12 cm. 307 Break i SW jsou tedy o 22 cm (4 419 mm) delší než hatchback, výška je 1 544 mm včetně střešních nosičů. Vůz má tradiční střechu s podélnými střešními nosiči černé barvy.

Klepněte pro větší obrázek 

Přístup do zavazadlového prostoru je usnadněn především díky dveřím velkorysých rozměrů. Zadní dveře mají dvě polohy otevření (46° a 67°) a byly dimenzovány tak, aby zajistily snadný přístup k zadním sedadlům.

Práh zavazadlového prostoru se nachází ve výšce 50,3 cm od země a je umístěn na úrovni podlahy zavazadlového prostoru. Jedná se o jeden z nejnižších prahů v segmentu. Schémata ukazují rozměry zavazadlového prostoru modelu Break v různých variantách uspořádání zadních sedadel.

Klepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek

Provedení SW se liší od hatchbacku především jinou dispozicí interiéru. Místo zadní lavice jsou sedačky uspořádány do samostatných křesel, která lze různě kombinovat. Je tak možné využít i třetí řadu sedadel, takže v maximální variantě se vejde dovnitř celkem 7 cestujících. Obě krajní sedadla druhé řady a třetí řada jsou vzájemně zaměnitelné a umožňují tak prodloužit prostor pro zavazadla i při zachování např. pěti sedadel.

Dalším rysem charakteristickým pro SW je panoramatická prosklená střecha, jinak zůstává karoserie proti breaku nezměněná.

Obě varianty se poněkud liší vybavením pohonnými agregáty. Motory 1,4, dále 1,6 16V a 1,4 HDI jsou stejné, ale Peugeot 307 Break je vybavován jednotkou 2,0 HDI s výkonem 90 k, zatímco SW pohání ještě verze se zvýšeným výkonem na 110 k. Nejrůznějších variant vnější i vnitřní výbavy je samozřejmě celá řada, k některým motorům je možné si vybrat i samočinnou převodovku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové varianty velmi úspěšné tři sta sedmičky mají ještě více posílit velmi dobré postavení značky na českém trhu (v roce 2001 - 3. nejúspěšnější importér) a přiblížit realitě plán, kdy značka se lvem ve znaku chce do roku 2005 dosáhnout pozice číslo jedna.

Ceny nových modelů v základním vybavení začínají na Kč 450 0000,- za variantu Break ve výbavě XR s motorem 1,4 litru a končí na Kč 680 000,- za model SW s dvoulitrovým motorem Hdi (110 koní). Kompletní ceník včetně doplňkové výbavy vám přineseme v zítřejším vydání.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků