Dvě ze tří Octávií v cíli první etapy

Dvě ze tří Octavií WRC, které se dnes ráno postavily na start 43. Rallye San Remo, 11. podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích, absolvovaly prvních 138,9 km rychlostních zkoušek a nastoupí do zítřejší druhé etapy rallye.
Dvě ze tří Octávií v cíli první etapy
Vůz se startovním číslem 11 posádky Armin Schwarz / Manfred Hiemer postihla hned v úvodu technická závada a po projetí cílem první měřené vložky ze soutěže odstoupil.

S nástrahami italské rallye se z jezdců týmu Škoda Motorsport zatím nejlépe vypořádal Belgičan Bruno Thiry se svým spolujezdcem Stéphanem Prévotem, slavícím návrat po své havárii na Safari, který podával stabilní výkony úměrné možnostem vozu na této soutěži a etapu zakončil na 18. místě průběžné klasifikace. Roman Kresta se spolujezdcem Janem Tománkem, debutující za tým Škoda Motorsport na soutěži mistrovství světa, poprvé naplno prožívali atmosféru velké soutěže a den zakončili na 25. příčce.

Belgický jezdec v cíli etapy řekl: „Byl to náročný den. Poslední vložky byly hodně mokré a kluzké. Při sjezdech bylo auto mírně nedotáčivé, což nás trochu zdrželo. Jinak jsem ale spokojen.“ Roman Kresta s Janem Tománkem, kteří na San Remu debutují na mistrovství světa v barvách týmu Škoda Motorsport, neskrývali, že soutěž je velmi náročná. „Když to člověk nezažije, těžko si to dovede představit,“ řekl 25letý český jezdec, kterého do Itálie přijel podpořit první český pilot formule 1 Tomáš Enge.

Armin Schwarz pocítil problémy s vozem už na přejezdu ke startu první rychlostní zkoušce dne, kterou byl 12,41 km dlouhý test Coldirodi severně od střediska rallye San Rema. „Při jízdě po dálnici nám začala svítit kontrolka dobíjení. Zastavili jsme a snažili se závadu najít, ale to se nám nepodařilo. Odstartovali jsme tedy a celou trať absolvovali, i když s velkou ztrátou. V cíli bylo jasné, že není šance pokračovat,“ řekl 38letý závodník. Později se ukázalo, že příčinou poruchy byl vadný alternátor. Schwarz litoval nejen svého odstoupení, ale rovněž faktu, že kilometry, které by najel v Itálii, by se mu hodily i při další asfaltové rallye za čtrnáct dnů na Korsice.

Vedoucí týmu Pavel Janeba zhodnotil první den Rallye San Remo slovy: „Pochopitelně mě mrzí, co se stalo Arminovi. Auto bylo dobře nastavené, mohl jezdit kolem desáté pozice. Bruno odvádí dobrou práci – jede spolehlivě a takticky. Roman Kresta se dopustil několika drobných chyb, ze kterých si určitě vezme ponaučení a rozmnoží tak své zkušenosti. To je také hlavní cíl jeho účasti – učit se a zvykat si na různé typy nastavení.

Soutěž je zatím soubojem francouzských značek Peugeot a Citroen, které si rozdělují prvních šest příček průběžné klasifikace. V čele je Puras na Citroenu před Panizzim na Peugeotu a Bugalskim rovněž na Citroenu. Z předních jezdců zatím odstoupil kromě Schwarze pouze Burns na Subaru hned v úvodu první rychlostní zkoušky. Zítra soutěž pokračuje druhou etapou, která má shodný profil s tou dnešní, pouze čtyři rychlostní testy se jedou v opačném směru.

RALLYE SAN REMO 2001: POŘADÍ PO PRVNÍ ETAPĚ

1. Puras/Marti Citroen Xsara WRC 1:31:41,4
2. Panizzi G./Panizzi H. Peugeot 206 WRC 1:31:42,9
3. Bugalski/Chiaroni Citroen Xsara WRC 1:31:57,5
4. Auriol/Giraudet Peugeot 206 WRC 1:32:08,0
5. Loeb/Elena Citroën Xsara WRC 1:32:12,8

18. Thiry/Prevot Škoda Octavia WRC 1:34:48,1
25. Kresta/Tománek Škoda Octavia WRC 1:37:32,1
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků