Dvě vítězství Seatu v Monze

Dvě vítězství Seatu v Monze

SEAT León TDI dominoval závodům FIA World Touring Car Championship, které se uskutečnily o uplynulém víkendu v italské Monze, jako předposlední zastávka letošního seriálu WTCC. Yvan Muller se kvalifikoval v prvním závodě na první místo a také jej vyhrál, následován Jordim Geném, který vyhrál druhý nedělní závod.

52 tisíc diváků vidělo na slavném italském okruhu dramatické závody, v nichž jezdci s vozy SEAT se vznětovými a zážehovými motory maximalizovali bodové zisky do celkového pořadí v šampionátu.

První tři SEATy León TDI měly výborný letmý start v prvním závodě a brilantně zvládly náročnou první zatáčku v sestavě, v níž jezdci Yvan Muller , Jordi Gené a Gabriele Tarquini obsadili první tři místa. V osmém kole byl Tarquini odsunut Thompsonem (Alfa Romeo), Larinim (Chevrolet) a Menuem (Chevrolet) na šesté místo, na kterém také závod dokončil. Znamenalo to však současně druhé místo na startu závodu číslo 2. Yvan Muller závod vyhrál, následován Jordim Geném.

Ve druhém závodě vzrostla teplota tratě na 28 °C, což předznamenalo dramatický průběh. Augusto Farfus (BMW) vytlačil Tarquiniho v prvním kole na trávu, ti dva se střetli a narazili postupně do vnější i do vnitřní ochranné bariéry. To vše přímo před Yvanem Mullerem. Pro Tarquiniho dokončil druhý nedělní závod odstoupením ze třetí pozice kvůli problémům s přední nápravou po kolizi.

Jordi Gené zůstal v boji o přední místa v závodě sám proti Chevroletům Lariniho a Huffa a Alfě Thompsona. Jordi se na první místo dostal ve čtvrtém kole v zatáčce Parabolica a díky časům podobným jako v kvalifikaci první místo uhájil až do vítězného konce.

Po vítězství v prvním závodě následoval start Yvana Mullera z osmé pozice, jak předepisují pravidla. Díky horšímu postavení na startu se Muller vyhnut problémům, které potkaly čelo startovního pole a dokončil závod na dobrém pátém místě.

Tiago Monteiro, který po nedokončeném prvním závodě startoval z 24. místa, se rychle probojovával startovním polem. Také díky tomu, že osm vozů nedokončilo, dojel na skvělém 8. místě a přinesl SEATu jeden neočekávaný bod do celkové klasifikace.

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 20 závodech

Pořadí značek

1. BMW237 bodů

2. SEAT227 bodů

3. Chevrolet194 body

4. Alfa Romeo111 bod

Pořadí jezdců

1. Andy Priaulx (BMW)81 bod

2. Yvan Muller (SEAT)81 bod

3. Augusto Farfus (BMW)71 bod

4. James Thompson (Alfa)69 bodů

5. Jorg Muller (BMW)66 bodů

6. Nicola Larini (Chevrolet)61 bod

8. Gabriele Tarquini (SEAT)54 bodů

10. Jordi Gené (SEAT)50 bodů

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků