Dvě vítězství Seatu v Monze

SEAT León TDI dominoval závodům FIA World Touring Car Championship, které se uskutečnily o uplynulém víkendu v italské Monze, jako předposlední zastávka letošního seriálu WTCC. Yvan Muller se kvalifikoval v prvním závodě na první místo a také jej vyhrál, následován Jordim Geném, který vyhrál druhý nedělní závod.

52 tisíc diváků vidělo na slavném italském okruhu dramatické závody, v nichž jezdci s vozy SEAT se vznětovými a zážehovými motory maximalizovali bodové zisky do celkového pořadí v šampionátu.

První tři SEATy León TDI měly výborný letmý start v prvním závodě a brilantně zvládly náročnou první zatáčku v sestavě, v níž jezdci Yvan Muller , Jordi Gené a Gabriele Tarquini obsadili první tři místa. V osmém kole byl Tarquini odsunut Thompsonem (Alfa Romeo), Larinim (Chevrolet) a Menuem (Chevrolet) na šesté místo, na kterém také závod dokončil. Znamenalo to však současně druhé místo na startu závodu číslo 2. Yvan Muller závod vyhrál, následován Jordim Geném.

Ve druhém závodě vzrostla teplota tratě na 28 °C, což předznamenalo dramatický průběh. Augusto Farfus (BMW) vytlačil Tarquiniho v prvním kole na trávu, ti dva se střetli a narazili postupně do vnější i do vnitřní ochranné bariéry. To vše přímo před Yvanem Mullerem. Pro Tarquiniho dokončil druhý nedělní závod odstoupením ze třetí pozice kvůli problémům s přední nápravou po kolizi.

Jordi Gené zůstal v boji o přední místa v závodě sám proti Chevroletům Lariniho a Huffa a Alfě Thompsona. Jordi se na první místo dostal ve čtvrtém kole v zatáčce Parabolica a díky časům podobným jako v kvalifikaci první místo uhájil až do vítězného konce.

Po vítězství v prvním závodě následoval start Yvana Mullera z osmé pozice, jak předepisují pravidla. Díky horšímu postavení na startu se Muller vyhnut problémům, které potkaly čelo startovního pole a dokončil závod na dobrém pátém místě.

Tiago Monteiro, který po nedokončeném prvním závodě startoval z 24. místa, se rychle probojovával startovním polem. Také díky tomu, že osm vozů nedokončilo, dojel na skvělém 8. místě a přinesl SEATu jeden neočekávaný bod do celkové klasifikace.

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 20 závodech

Pořadí značek

1. BMW237 bodů

2. SEAT227 bodů

3. Chevrolet194 body

4. Alfa Romeo111 bod

Pořadí jezdců

1. Andy Priaulx (BMW)81 bod

2. Yvan Muller (SEAT)81 bod

3. Augusto Farfus (BMW)71 bod

4. James Thompson (Alfa)69 bodů

5. Jorg Muller (BMW)66 bodů

6. Nicola Larini (Chevrolet)61 bod

8. Gabriele Tarquini (SEAT)54 bodů

10. Jordi Gené (SEAT)50 bodů

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků