Dvě tváře Zafiry OPC

Opel přichází s výjimečným modelem Zafira OPC, který dokonale spojuje mimořádné užitné vlastnosti při přepravě pasažérů i zavazadel se špičkovou dynamikou, danou jeho přeplňovaným zážehovým motorem o výkonu 192 ks a nejvyšší rychlostí až 220 km/h.
Dvě tváře Zafiry OPC

Pohled na dvě tváře

Zafira OPC dokazuje, že výkonný dynamický vůz nemusí mít jen extrémně sportovně stylizovanou Klepněte pro větší obrázekkaroserii. Na jedné straně Zafira OPC patří do kategorie „menších“ velkoprostorových automobilů se všemi atributy „civilních“ modelů Zafira.

Na druhé straně je Zafira OPC plnokrevným sportovním vozem, jehož přeplňovaný motor vyniká jak vysokými výkony, tak vyváženým chodem a bezprostřední odezvou na pokyny pedálu plynu.

Pohled na karoserii

Je-li model automobilky Opel označen přídomkem OPC, znamená to, že má výrazný vzhled, který z něj dělá elegantní a zároveň dynamický vůz (mohutný přední spojler s velkými otvory pro vstup vzduchu, originálně tvarovaných nárazníků, rozšířených bočních prahů a velkých Klepněte pro větší obrázeksedmnáctipalcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 225/45 R17.) Na ušlechtilý původ a vysoké výkony modelu Zafira OPC decentně poukazují emblémy „OPC“ umístěné na masce chladiče a na zádi vozu a označení „Turbo“ na A- a B-sloupcích karoserie.

Pohled na interiér

Stejně jako ostatní Zafiry i OPC nabízí možnost cestovat až sedmi pasažérům. V případě potřeby se Zafira OPC dokáže přeměnit na dvoumístnou dodávku se skříní pro náklad o objemu až 1700 litrů. Třímístná lavice ve druhé řadě je asymetricky dělená v poměru 40:60 a lze ji i podélně posouvat, takže se objem zavazadlového prostoru v zádi (při zapuštěných sedadlech Klepněte pro větší obrázekve třetí řadě) zvětší z 490 až na 640 litrů. Pokud by ani to nestačilo, lze sedák třímístné lavice přiklopit vzhůru k opěradlům a celou lavici posunout těsně za sedadla řidiče a jeho předního spolujezdce.

Ve výbavě najdeme kromě takových prvků, jako je standardně dodávané elektrické ovládání všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání, úchyty systému Opel-Fix pro uchycení dětských sedaček a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, má Zafira OPC např. také přední světla do mlhy, vnitřní zpětné zrcátko se systémem automatického zatmavování, palubní počítač, kryt zavazadlového prostoru, výškově i podélně nastavitelný volant nebo špičkové autorádio s CD přehrávačem.

Standardně montovaným prvkem je i výkonná klimatizace, která zlepšuje pohodu cestování a tím i bezpečnost jízdy. Do ventilačního okruhu klimatizace je zařazený pylový filtr, příjemnou atmosféru ve voze pomáhá vytvářet i čelní sklo odrážející sluneční paprsky a speciální termoizolační skla u druhé a třetí řady sedadel.

Ze sportovních prvků ještě jmenujme, vedle sportovních sedadel Recaro, leštěné kryty dveřních prahů s nápisem „Turbo“, kůží obšitý volant a bílé ciferníky palubních přístrojů.

Pohled pod kapotu

Srdcem Zafiry OPC je vyspělý, vysoce výkonný motor, který se objevil už v nejvýkonnějších verzích modelů řady Opel Klepněte pro větší obrázekAstra Coupé. Díky svému výkonu 141 kW/192 ks při 5400 ot/min a mimořádně ploché křivce průběhu točivého momentu se přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr může měřit s šestiválcovými motory.

Zafira OPC dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 8,2 s a dosahuje maximální rychlosti až 220 km/h. Při akceleraci při plném zatížení navíc elektronická řídicí jednotka dovolí motoru krátkodobé zvýšení maximálních povolených otáček z 6400 ot./min až na 6800 ot/min, což se projeví v razantnějším zrychlení.

Za tyto vysoce nadprůměrné hodnoty si Zafira řekne v průměru o 10,1 l/100 km, a to vše při splnění normy Euro 4.

Pohled na podvozek

Zafira OPC má vyvážené jízdní vlastnosti, vůz se chová i v extrémních situacích stále vzorně neutrálně a téměř v ničem si nezadá se sportovní vozy dostupnými na současném automobilovém trhu. I přesto si ale Zafira zachovává ceněné vlastnosti své modelové řady – u modelu Zafira OPC nebyla omezena ani užitečná hmotnost, a i když zavěšení tohoto vozu je o něco Klepněte pro větší obrázektužší než u ostatních verzí, přesto je jízda vysoce komfortní.

Do hydraulického okruhu kotoučových brzd (vpředu ventilované kotouče o průměru 308 mm, vzadu plné kotouče průměru 264 mm) je standardně zařazený protiblokovací systém ABS a elektronický dělič brzdných sil EBD.

Díky elektronickému stabilizačnímu systému ESP s integrovaným protiprokluzovým zařízením TC Plus je jízda bezpečná i v kritických situacích. Na své sedmnáctipalcové ráfky kol z lehkých slitin velikosti 7,5x17“ obouvá Zafira OPC nízkoprofilové pneumatiky o rozměru 225/45 R17.

Pohled na bezpečnost

Bezpečnostní výbava vozů Opel Zafira OPC je mimořádně bohatá. Obsahuje mj. například čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, které po naplnění kryjí oblast stropu u první a druhé řady sedadel, předpínače bezpečnostních pásů na předních sedadlech, výškově nastavitelné opěrky hlav u všech sedadel (řidič a jeho spolujezdec vpředu mají aktivní opěrky hlav), samonavíjecí tříbodové bezpečnostní pásy pro všechna krajní místa a patentovaný systém uchycení pedálů PRS (Pedal Release System).

Pohled na celek

Zafira OPC je ojedinělým velkoprostorovým automobilem, který kombinuje vlastnosti užitkového a sportovního automobilu v optimálním poměru. Typickým zákazníkem bude otec početnější rodiny či živnostník, který občas potřebuje „odvést“ něco většího, když oba asi nejvíce ocení, že můžou mít „dva“ v jednom.

Vzhledem k výkonu motoru a očekávanému častějšímu zatížení by podle našeho názoru nebylo od věci zapřemýšlet o pohonu všech kol.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 138 428 km
Cena: 177 000 Kč
Opel Zafira Tourer 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 11 300 km
Cena: 540 000 Kč
Opel Zafira 2,2
Rok výroby: 2003
Stav: 210 658 km
Cena: 69 000 Kč
Opel Agila 1
Rok výroby: 2003
Stav: 135 166 km
Cena: 56 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 153 019 km
Cena: 220 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 181 063 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků