Dvě nové tváře Mazdy MX-5: Sportovní Speedster i stylové Kuro

Sledovat evoluci Miaty je skutečným zážitkem. Japonská automobilka se chystá na oficiální představení svých nových konceptů.
Dvě nové tváře Mazdy MX-5: Sportovní Speedster i stylové Kuro

Všestrannost modelu MX-5 ukáže Mazda během listopadové auto show SEMA. V plánu je představit několik modelů s úplně odlišnými styly. Na jedné straně MX-5 RF Kuro soustřeďující se na styl, na straně druhé Speedster Evolution. Tento model je zase čisto o výkonu a skvělé sportovní jízdě.

Je vám dvoulitr v Mazdě MX-5 málo? Tahle má osmiválec a 532 koní

Je vám dvoulitr v Mazdě MX-5 málo? Tahle má osmiválec a 532 koní

Inženýři přišli u modelu Speedster Evolution s razantním krokem a dokázali ho odlehčit o 45 kilogramů, momentálně se tak hmotnost pohybuje okolo 942 kilogramů. Pokud se automobilce podaří do budoucna ještě více změnšit váhu, tento sportovní vůz bude doslova rozpalovat cesty.

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

U verze MX-5 RF Kuro jde zase o více stylovějšího bratra. Kuro znamená v japonštině uhlí a i to výrobce zřejmě inspirovalo k polo-matnému tmavě šedému nástřiku konceptu. Doplněný o sedmnácti palcové kola vypadá skutečně půvabně. Výkon je u tohoto modelu vylepšený jenom nastavitelným odpružením.

Mazda vyrobila už milion exemplářů modelu MX-5

Mazda vyrobila už milion exemplářů modelu MX-5

Pokud vám po koupi pořád nebude stačit výkon MX-5, můžete vsadit na následnou úpravu. I po ne zrovna levné koupi auta ale musíte nasbírat dalších více než 1,2 milionu korun. V Americe vám pak do auta vsadí osmiválec LS3 s objemem 6,2 litru a výkonem 391 kW. Balíček zahrnuje i šestistupňovou manuální převodovku Tremec, která bude mít za úkol zvládnout tento masivní nárůst výkonu. Celkové vylepšení přidá autu na váze jen 119 kg, takže odpich by měl být pořád skvělý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků