Dvě auta Donalda Trumpa jsou na prodej: Krásný Rolls-Royce i osmiválcové Ferrari

Sběratelé, zbystřete. Do aukce jdou vozy, které kdysi vlastnil americký prezident. Oproti jiným soudobým kusům si ale hodně připlatíte.

Donald Trump si během své obchodní kariéry uměl vcelku dopřát. Než začal usedat do pancéřovaného prezidentského speciálu s přezdívkou Beast 1, vlastnil celou řadu zajímavých strojů. Dva z nich nyní míří do aukce.

Prvním z vozů  je Rolls-Royce Phantom modelového roku 2010, nabízený síní Mecum Auctions. Vůz má tmavou metalízu a světlý interiér, z příplatkové výbavy můžeme zmínit například paket Theater s obrazovkami v hlavových opěrkách a DVD přehrávačem nebo speciální provedení stropnice Starlight, imitující hvězdnou oblohu. Má najeto 91.249 km a oproti jiným soudobým kusům z druhé ruky by mohl najít nového majitele za více než dvojnásobnou cenu – odhady hovoří o cca. 6,4 až 8,5 milionu korun. Důkazem pravosti je pak stránka v uživatelské příručce s podpisem Donalda Trumpa a vzkazem: „Toto auto jsem miloval – je skvělé. Vše nejlepší!“

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Dalším prodávaným vozem je Ferrari F430 F1 v typicky rudé barvě a s béžovým interiérem. Italský sporťák s osmiválcovým motorem o výkonu 490 koní a maximální rychlostí 315 km/h si Trump koupil jako nový v roce 2007. Najel s ním necelých 4000 kilometrů. Vlastnil ho až do roku 2011, nyní ho prodává čtvrtý majitel. Aukční síň Mecum uvádí, že kromě plachty a dalšího příslušenství nový majitel získá také kopii původních dokladů s adresou mrakodrapu Trump tower v New Yorku a podpisem prvního majitele.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 37 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků