Dvanáctiválec od BMW

Dvanáctiválcové modely BMW řady 7 slaví toto léto již 12 výročí od zahájení výroby. Za těchto 12 let dosáhl významných prodejních úspěchů a dnes je to jedno z nejvyhledávanější aut ve své třídě.
Dvanáctiválec od BMW
Dvanáctiválcové modely BMW řady 7 slaví toto léto již 12 výročí od zahájení výroby. Za těchto 12 let dosáhl významných prodejních úspěchů a dnes je to jedno z nejvyhledávanější aut ve své třídě.

Motor o objemu 5379 kubíků dosahuje výkon 326 ks a maximálního točivého momentu 490 Nm. Po dobu své existence již prodělal mnoho technických změn a vylepšení a to nejen na poli výkonovém, ale také po stránce spotřeby paliva.

Do konce roku 1998 bylo vyrobeno necelých 100 000 ks motorů. Z toho to 3/4 našly uplatnění v řadě 7. Zbývající 1/4 pak v řadě 8.

Dvanáctiválec BMW našel své uplatnění také v supersportovním automobilu McLaren-BMW F1 nebo v BMW V12 LMR, kterému se dokonce podařilo zvítězit v LeMans. Dnes dvanáctiválec BMW najdeme také pod kapotou Rolls-Royce Silver Seraph.

Vyspělost dvanáctiválce BMW dokazuje, že bavorská automobilka si svůj název „Bavorské motorové závody“ zaslouží.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků