Dvanáctiválec od BMW

Dvanáctiválcové modely BMW řady 7 slaví toto léto již 12 výročí od zahájení výroby. Za těchto 12 let dosáhl významných prodejních úspěchů a dnes je to jedno z nejvyhledávanější aut ve své třídě.
Dvanáctiválec od BMW
Dvanáctiválcové modely BMW řady 7 slaví toto léto již 12 výročí od zahájení výroby. Za těchto 12 let dosáhl významných prodejních úspěchů a dnes je to jedno z nejvyhledávanější aut ve své třídě.

Motor o objemu 5379 kubíků dosahuje výkon 326 ks a maximálního točivého momentu 490 Nm. Po dobu své existence již prodělal mnoho technických změn a vylepšení a to nejen na poli výkonovém, ale také po stránce spotřeby paliva.

Do konce roku 1998 bylo vyrobeno necelých 100 000 ks motorů. Z toho to 3/4 našly uplatnění v řadě 7. Zbývající 1/4 pak v řadě 8.

Dvanáctiválec BMW našel své uplatnění také v supersportovním automobilu McLaren-BMW F1 nebo v BMW V12 LMR, kterému se dokonce podařilo zvítězit v LeMans. Dnes dvanáctiválec BMW najdeme také pod kapotou Rolls-Royce Silver Seraph.

Vyspělost dvanáctiválce BMW dokazuje, že bavorská automobilka si svůj název „Bavorské motorové závody“ zaslouží.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků