Dvanáctiválec od BMW

Dvanáctiválcové modely BMW řady 7 slaví toto léto již 12 výročí od zahájení výroby. Za těchto 12 let dosáhl významných prodejních úspěchů a dnes je to jedno z nejvyhledávanější aut ve své třídě.
Dvanáctiválec od BMW
Dvanáctiválcové modely BMW řady 7 slaví toto léto již 12 výročí od zahájení výroby. Za těchto 12 let dosáhl významných prodejních úspěchů a dnes je to jedno z nejvyhledávanější aut ve své třídě.

Motor o objemu 5379 kubíků dosahuje výkon 326 ks a maximálního točivého momentu 490 Nm. Po dobu své existence již prodělal mnoho technických změn a vylepšení a to nejen na poli výkonovém, ale také po stránce spotřeby paliva.

Do konce roku 1998 bylo vyrobeno necelých 100 000 ks motorů. Z toho to 3/4 našly uplatnění v řadě 7. Zbývající 1/4 pak v řadě 8.

Dvanáctiválec BMW našel své uplatnění také v supersportovním automobilu McLaren-BMW F1 nebo v BMW V12 LMR, kterému se dokonce podařilo zvítězit v LeMans. Dnes dvanáctiválec BMW najdeme také pod kapotou Rolls-Royce Silver Seraph.

Vyspělost dvanáctiválce BMW dokazuje, že bavorská automobilka si svůj název „Bavorské motorové závody“ zaslouží.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků