Dvanáctiválec 6.0 TSI dostane Audi A8, VW Phaeton a SUV Bentley

Dvanáctiválec 6.0 TSI dostane Audi A8, VW Phaeton a SUV Bentley

Volkswagen nedávno představil novou řadu motorů včetně vrcholného benzínového dvanáctiválce s přeplňováním. Jednotka 6.0 W12 TSI přináší kombinaci přímého i nepřímého vstřikování, pomáhá jí dvojice turbodmychadel a na ekologii myslí například systémem vypínání válců.

Tento nový motor, který v základním naladění poskytuje výkon 447 kW (608 k) při 6000 ot./min a točivý moment 900 Nm od 1500 do 4500 ot./min., má údajně spotřebovat v limuzíně Audi A8 méně než 11 litrů na 100 km a vypouštět méně než 250 g COna kilometr jízdy.

BMW řady 7 (E32) – první německý poválečný dvanáctiválec

BMW řady 7 (E32) – první německý poválečný dvanáctiválec

Nový koncernový dvanáctiválec najde cestu i do příští generace Volkswagenu Phaeton a také do připravovaného SUV Bentley Bentayga. Je ale možné, že ho dostane i Audi Q7 určené pro severoamerický trh a měla by ho mít i limuzína Bentley Flying Spur.

V současné době jsou tradiční dvanáctiválce, především kvůli emisím, na ústupu a uvolňují místo přeplňovaným osmiválcům. Nicméně některé automobilky se jich vzdát nechtějí a i koncern VW se evidentně snaží pokračovat s těmito motory dál. Navíc má koncern v zásobě ještě jednu specialitu, a tou je šestnáctiválec pro nástupce Bugatti Veyron.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků