Dvanáctiválec 6.0 TSI dostane Audi A8, VW Phaeton a SUV Bentley

Dvanáctiválec 6.0 TSI dostane Audi A8, VW Phaeton a SUV Bentley

Volkswagen nedávno představil novou řadu motorů včetně vrcholného benzínového dvanáctiválce s přeplňováním. Jednotka 6.0 W12 TSI přináší kombinaci přímého i nepřímého vstřikování, pomáhá jí dvojice turbodmychadel a na ekologii myslí například systémem vypínání válců.

Tento nový motor, který v základním naladění poskytuje výkon 447 kW (608 k) při 6000 ot./min a točivý moment 900 Nm od 1500 do 4500 ot./min., má údajně spotřebovat v limuzíně Audi A8 méně než 11 litrů na 100 km a vypouštět méně než 250 g COna kilometr jízdy.

BMW řady 7 (E32) – první německý poválečný dvanáctiválec

BMW řady 7 (E32) – první německý poválečný dvanáctiválec

Nový koncernový dvanáctiválec najde cestu i do příští generace Volkswagenu Phaeton a také do připravovaného SUV Bentley Bentayga. Je ale možné, že ho dostane i Audi Q7 určené pro severoamerický trh a měla by ho mít i limuzína Bentley Flying Spur.

V současné době jsou tradiční dvanáctiválce, především kvůli emisím, na ústupu a uvolňují místo přeplňovaným osmiválcům. Nicméně některé automobilky se jich vzdát nechtějí a i koncern VW se evidentně snaží pokračovat s těmito motory dál. Navíc má koncern v zásobě ještě jednu specialitu, a tou je šestnáctiválec pro nástupce Bugatti Veyron.

bazar

Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 57 337 km
Cena: 276 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2014
Stav: 97 986 km
Cena: 530 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2000
Stav: 246 196 km
Cena: 55 000 Kč
Audi A2 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 146 656 km
Cena: 76 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 211 026 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků