Dvanáctiválec 6.0 TSI dostane Audi A8, VW Phaeton a SUV Bentley

Dvanáctiválec 6.0 TSI dostane Audi A8, VW Phaeton a SUV Bentley

Volkswagen nedávno představil novou řadu motorů včetně vrcholného benzínového dvanáctiválce s přeplňováním. Jednotka 6.0 W12 TSI přináší kombinaci přímého i nepřímého vstřikování, pomáhá jí dvojice turbodmychadel a na ekologii myslí například systémem vypínání válců.

Tento nový motor, který v základním naladění poskytuje výkon 447 kW (608 k) při 6000 ot./min a točivý moment 900 Nm od 1500 do 4500 ot./min., má údajně spotřebovat v limuzíně Audi A8 méně než 11 litrů na 100 km a vypouštět méně než 250 g COna kilometr jízdy.

BMW řady 7 (E32) – první německý poválečný dvanáctiválec

BMW řady 7 (E32) – první německý poválečný dvanáctiválec

Nový koncernový dvanáctiválec najde cestu i do příští generace Volkswagenu Phaeton a také do připravovaného SUV Bentley Bentayga. Je ale možné, že ho dostane i Audi Q7 určené pro severoamerický trh a měla by ho mít i limuzína Bentley Flying Spur.

V současné době jsou tradiční dvanáctiválce, především kvůli emisím, na ústupu a uvolňují místo přeplňovaným osmiválcům. Nicméně některé automobilky se jich vzdát nechtějí a i koncern VW se evidentně snaží pokračovat s těmito motory dál. Navíc má koncern v zásobě ještě jednu specialitu, a tou je šestnáctiválec pro nástupce Bugatti Veyron.

Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Pick-up jako auto na každý den? Ford Ranger nám připomněl klady a zápory

Ford Ranger

Před tím, než si pick-up koupíte na každý den, musíte počítat s následujícím.

6.  7.  2017 | Milan Lažanský | 5 příspěvků