Kapitoly článku:
Možná si říkáte, jaký smysl má dvanáctiválec v době rychlých a efektivních dieselů, ale v případě luxusního kupé od Mercedesu šlo vždycky hlavně o princip. A když je základní motorizací dvakrát přeplňovaný osmiválec v S500, je dvanáctiválec S65 AMG logickým vrcholem nabídky.
Kupé S 65 je poháněno přeplňovaným dvanáctiválcem s točivým momentem 1000 Nm
Mercedes-Benz CL nikdy nebyl pro chudé milionáře, kteří mají možná na luxusní auto, ale ne na jeho provoz. Díky tomu tento exkluzivní model nikdy nekazil turbodiesel. Pokud jste neměli morální sílu živit minimálně benzínový osmiválec, Mercedes vás odkázal ke konkurenci.
Nové kupé se už samozřejmě nejmenuje CL, ale S Coupé. Vrcholný dvanáctiválec v modelu S65 AMG Coupé se rovněž spoléhá na dvojici turbodmychadel, která mu pomůže vydolovat z útrob velmi sympatických 463 kW (630 k) a ještě sympatičtějších 1000 Nm.
Síla putuje tradičně na zadní kola přes sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Stovka za 4,1 s není žádným překvapením, stejně tak maximální rychlost omezená na 250 km/h. Zvláštní ale je, že třeba Američané dostanou omezovač standardně posunutý až na 300 km/h.
Mercedes-Benz S65 AMG Coupé využívá všechny hračičky známé z třídy S, tedy třeba podvozek Magic Body Control, nyní navíc s funkcí naklánění do zatáček. Za příplatek můžete mít i karbon-keramické brzdy. Cena? Od nějakých 244 000 eur (6 700 000 korun).