Dvanáctiválcový Mercedes-Benz S65 AMG Coupé přijíždí

Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz S65 AMG Coupé
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz S65 AMG Coupé

Možná si říkáte, jaký smysl má dvanáctiválec v době rychlých a efektivních dieselů, ale v případě luxusního kupé od Mercedesu šlo vždycky hlavně o princip. A když je základní motorizací dvakrát přeplňovaný osmiválec v S500, je dvanáctiválec S65 AMG logickým vrcholem nabídky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kupé S 65 je poháněno přeplňovaným dvanáctiválcem s točivým momentem 1000 Nm

Mercedes-Benz CL nikdy nebyl pro chudé milionáře, kteří mají možná na luxusní auto, ale ne na jeho provoz. Díky tomu tento exkluzivní model nikdy nekazil turbodiesel. Pokud jste neměli morální sílu živit minimálně benzínový osmiválec, Mercedes vás odkázal ke konkurenci.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Nové kupé se už samozřejmě nejmenuje CL, ale S Coupé. Vrcholný dvanáctiválec v modelu S65 AMG Coupé se rovněž spoléhá na dvojici turbodmychadel, která mu pomůže vydolovat z útrob velmi sympatických 463 kW (630 k) a ještě sympatičtějších 1000 Nm.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Síla putuje tradičně na zadní kola přes sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Stovka za 4,1 s není žádným překvapením, stejně tak maximální rychlost omezená na 250 km/h. Zvláštní ale je, že třeba Američané dostanou omezovač standardně posunutý až na 300 km/h.

Mercedes-Benz S65 AMG Coupé využívá všechny hračičky známé z třídy S, tedy třeba podvozek Magic Body Control, nyní navíc s funkcí naklánění do zatáček. Za příplatek můžete mít i karbon-keramické brzdy. Cena? Od nějakých 244 000 eur (6 700 000 korun).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz S65 AMG Coupé
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz S65 AMG Coupé
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků