Dvanáctiválcový Mercedes-Benz S 600 Guard nemá slabé místo

Speciální ochrana pro nejvyšší nároky

Speciální ochrana pro nejvyšší nároky

Třída S dostala dalšího člena. Tentokrát jde o luxusní verzi doplněnou o ochranu vůči střelám a výbušninám. Novinka se jmenuje S 600 Guard, přičemž jde o čtvrtou položku v seznamu obrněných automobilů, které Mercedes nabízí. Kromě třídy S si můžete pořídit podobně upravenou třídu E, M nebo G.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

O novém S 600 Guard Mercedes doslova píše, že nemá slabé místo. Už samotný plášť automobilu je z výroby upraven tak, aby byl odolnější, následují díly z ušlechtilé oceli, které jsou integrovány mezi vnější plášť a základ automobilu. Celkově vůz splňuje požadavky třídy odolnosti proti střelám VR9 (to např. znamená, že okna musí odolat střelbě munice NATO s tvrdým jádrem), v případě výbušnin vyhovuje obrněné „esko“ směrnici ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles).

Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Další výbava zahrnuje například hasicí systém s automatickou aktivací nebo možnost vozit v autě nádobu s kyslíkem pro případy, že by se vůz dostal do zóny zamořené nějakým bojovým plynem. Z pohledu ochrany se taktéž hodí pneumatiky schopné jízdy bez vzduchu na vzdálenost 30 km. Mercedes pak rovněž zdůrazňuje těžkou rozpoznatelnost obrněné verze od té klasické.

Pohon má na starost benzinový dvanáctiválec s parametry 390 kW (530 k) a 830 Nm. Ten spolupracuje s převodovkou 7G-Tronic. Kvůli vysoké hmotnosti je maximální rychlost omezena na 210 km/h a výrazně zvětšeny byly samozřejmě také brzdy. Ty vpředu pracují se šesti pístky.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků