Dvanáctiválcový Mercedes-Benz S 600 Guard nemá slabé místo

Speciální ochrana pro nejvyšší nároky

Speciální ochrana pro nejvyšší nároky

Třída S dostala dalšího člena. Tentokrát jde o luxusní verzi doplněnou o ochranu vůči střelám a výbušninám. Novinka se jmenuje S 600 Guard, přičemž jde o čtvrtou položku v seznamu obrněných automobilů, které Mercedes nabízí. Kromě třídy S si můžete pořídit podobně upravenou třídu E, M nebo G.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

O novém S 600 Guard Mercedes doslova píše, že nemá slabé místo. Už samotný plášť automobilu je z výroby upraven tak, aby byl odolnější, následují díly z ušlechtilé oceli, které jsou integrovány mezi vnější plášť a základ automobilu. Celkově vůz splňuje požadavky třídy odolnosti proti střelám VR9 (to např. znamená, že okna musí odolat střelbě munice NATO s tvrdým jádrem), v případě výbušnin vyhovuje obrněné „esko“ směrnici ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles).

Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Další výbava zahrnuje například hasicí systém s automatickou aktivací nebo možnost vozit v autě nádobu s kyslíkem pro případy, že by se vůz dostal do zóny zamořené nějakým bojovým plynem. Z pohledu ochrany se taktéž hodí pneumatiky schopné jízdy bez vzduchu na vzdálenost 30 km. Mercedes pak rovněž zdůrazňuje těžkou rozpoznatelnost obrněné verze od té klasické.

Pohon má na starost benzinový dvanáctiválec s parametry 390 kW (530 k) a 830 Nm. Ten spolupracuje s převodovkou 7G-Tronic. Kvůli vysoké hmotnosti je maximální rychlost omezena na 210 km/h a výrazně zvětšeny byly samozřejmě také brzdy. Ty vpředu pracují se šesti pístky.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků