Dva vylepšené agregáty pro Audi A4 jdou do prodeje

Německá automobilka Audi na svých modelech pilně pracuje, nejenže stále vyvíjí něco nového, ale stará se i o své aktuální modely a jejich parametry přizpůsobuje nejnovějším trendům. Do nabídky agregátů modelu A4 nyní přibyly dvě již dříve avizované upravené pohonné jednotky.

Do nabídky se k 1,8 litrovému agregátu TFSI přidává i jeho dvoulitrový „bratr“ se stejným označením. Ten se dočkal vylepšení v podobě systému Valvelift proměňujícího zdvih ventilů a upraveno bylo i přímé vstřikování. Tyto úpravy se podepsaly na zvýšení výkonu na 212 koní a točivého momentu na 350 Nm. „Papírová“ kombinovaná spotřeba je 6,6 l na 100 km a hodnotná je taky informace pro ekologické nadšence, agregát vyprodukuje 154 gramů emisí CO2 na kilometr.

Novinka je připravená i pro vyznávače naftových agregátů, které možná nepotěší, že s cílem nižší spotřeby a nižších emisí byl snížen i výkon motoru. Po úpravách tak přeplňovaný dvoulitr dosahuje výkonu 121 koní a maximálního točivého momentu 290 Nm. Maximální rychlost činí slušných 205 km/h (oproti 143 koňové verzi je to o 10 km/h méně), udávaná spotřeba je až neskutečných 5,1 l/100 km a „prý málo ekologický“ diesel vyprodukuje 134 gramů splodin CO2 na km. Komu se tento výkon zdá nedostatečný, v nabídce samozřejmě stále figurují ostatní verze dvoulitrového dieselu.

Oba nové motory pro A4 by se měly co nevidět objevit i v ceníku českého zastoupení Audi.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků