Dva vylepšené agregáty pro Audi A4 jdou do prodeje

Dva vylepšené agregáty pro Audi A4 jdou do prodeje

Německá automobilka Audi na svých modelech pilně pracuje, nejenže stále vyvíjí něco nového, ale stará se i o své aktuální modely a jejich parametry přizpůsobuje nejnovějším trendům. Do nabídky agregátů modelu A4 nyní přibyly dvě již dříve avizované upravené pohonné jednotky.

Do nabídky se k 1,8 litrovému agregátu TFSI přidává i jeho dvoulitrový „bratr“ se stejným označením. Ten se dočkal vylepšení v podobě systému Valvelift proměňujícího zdvih ventilů a upraveno bylo i přímé vstřikování. Tyto úpravy se podepsaly na zvýšení výkonu na 212 koní a točivého momentu na 350 Nm. „Papírová“ kombinovaná spotřeba je 6,6 l na 100 km a hodnotná je taky informace pro ekologické nadšence, agregát vyprodukuje 154 gramů emisí CO2 na kilometr.

Novinka je připravená i pro vyznávače naftových agregátů, které možná nepotěší, že s cílem nižší spotřeby a nižších emisí byl snížen i výkon motoru. Po úpravách tak přeplňovaný dvoulitr dosahuje výkonu 121 koní a maximálního točivého momentu 290 Nm. Maximální rychlost činí slušných 205 km/h (oproti 143 koňové verzi je to o 10 km/h méně), udávaná spotřeba je až neskutečných 5,1 l/100 km a „prý málo ekologický“ diesel vyprodukuje 134 gramů splodin CO2 na km. Komu se tento výkon zdá nedostatečný, v nabídce samozřejmě stále figurují ostatní verze dvoulitrového dieselu.

Oba nové motory pro A4 by se měly co nevidět objevit i v ceníku českého zastoupení Audi.

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků