Dva vylepšené agregáty pro Audi A4 jdou do prodeje

Německá automobilka Audi na svých modelech pilně pracuje, nejenže stále vyvíjí něco nového, ale stará se i o své aktuální modely a jejich parametry přizpůsobuje nejnovějším trendům. Do nabídky agregátů modelu A4 nyní přibyly dvě již dříve avizované upravené pohonné jednotky.

Do nabídky se k 1,8 litrovému agregátu TFSI přidává i jeho dvoulitrový „bratr“ se stejným označením. Ten se dočkal vylepšení v podobě systému Valvelift proměňujícího zdvih ventilů a upraveno bylo i přímé vstřikování. Tyto úpravy se podepsaly na zvýšení výkonu na 212 koní a točivého momentu na 350 Nm. „Papírová“ kombinovaná spotřeba je 6,6 l na 100 km a hodnotná je taky informace pro ekologické nadšence, agregát vyprodukuje 154 gramů emisí CO2 na kilometr.

Novinka je připravená i pro vyznávače naftových agregátů, které možná nepotěší, že s cílem nižší spotřeby a nižších emisí byl snížen i výkon motoru. Po úpravách tak přeplňovaný dvoulitr dosahuje výkonu 121 koní a maximálního točivého momentu 290 Nm. Maximální rychlost činí slušných 205 km/h (oproti 143 koňové verzi je to o 10 km/h méně), udávaná spotřeba je až neskutečných 5,1 l/100 km a „prý málo ekologický“ diesel vyprodukuje 134 gramů splodin CO2 na km. Komu se tento výkon zdá nedostatečný, v nabídce samozřejmě stále figurují ostatní verze dvoulitrového dieselu.

Oba nové motory pro A4 by se měly co nevidět objevit i v ceníku českého zastoupení Audi.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků