Dva supersporty shazují střechu: McLaren 570S a Audi R8 V10 Plus

Do dvou dnů se vešly premiéry dvou konkurenčních supersportů, která nabídnou kolem šesti set koní, motor uprostřed a nyní i jízdu pod otevřeným nebem.

I když je Audi o něco méně prestižní značka, model R8 ve vrcholné verzi V10 Plus sdílí kompletní techniku s Lamborghini Huracán a troufá si tak třeba na McLaren 570 S. Supersportovní Audi bez střechy, tedy Spyder, již ve druhé generaci známe. Až nyní se však představila nejsilnější varianta.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Stejně jako kupé nabídne R8 V10 Plus Spyder 610 koňských sil z atmosféricky plněného desetiválce o objemu 5,2 litru. Svých 560 Nm posílá na kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. McLaren základní řady Sport Series jsme ještě bez střechy neviděli žádný. Nejsilnější varianta 570S má přeplňovaný šestiválec 3,7 litru. Číslo modelu značí výkon v koních, maximální točivý moment činí 600 Nm. Převodovka je robotizovaná.

R8 V10 Plus Spyder kvůli výztuhám, které nahrazují střechu, přibral 25 kilogramů na celkových 1 587 kilo. To ve Wokingu otevřené variantě přidali 45 kilogramů, prý je díky poctivému vyztužení stejně tuhé, jako kupé. Celkově je ale lehčí než Audi - váží 1 498 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Německé superauto je na stovce za 3,8 sekund. I přesto, že McLaren má na rozdíl od Audi pohon pouze zadních kol, z klidu na 100 km/h je už za 3,2 sekund. Maximální rychlost je shodných 328 km/h, McLaren ještě uvádí číslo se složenou střechou - 315 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Oba vozy se od od výchozích kupé vedle skládací střechy odlišují novým designem kol a laky karoserie. McLaren k tomu přidává ještě odlišný zadní spoiler.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

U obou spyderů platí, že objednávky lze podávat už nyní. První kusy k zákazníkům dorazí ještě letos v létě. Základní prodejní cena Audi je na německém trhu v přepočtu téměř šest milionů korun. McLaren by podle britských cen měl stát přesně o milion méně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků