Dva supersporty shazují střechu: McLaren 570S a Audi R8 V10 Plus

Do dvou dnů se vešly premiéry dvou konkurenčních supersportů, která nabídnou kolem šesti set koní, motor uprostřed a nyní i jízdu pod otevřeným nebem.

I když je Audi o něco méně prestižní značka, model R8 ve vrcholné verzi V10 Plus sdílí kompletní techniku s Lamborghini Huracán a troufá si tak třeba na McLaren 570 S. Supersportovní Audi bez střechy, tedy Spyder, již ve druhé generaci známe. Až nyní se však představila nejsilnější varianta.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Stejně jako kupé nabídne R8 V10 Plus Spyder 610 koňských sil z atmosféricky plněného desetiválce o objemu 5,2 litru. Svých 560 Nm posílá na kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. McLaren základní řady Sport Series jsme ještě bez střechy neviděli žádný. Nejsilnější varianta 570S má přeplňovaný šestiválec 3,7 litru. Číslo modelu značí výkon v koních, maximální točivý moment činí 600 Nm. Převodovka je robotizovaná.

R8 V10 Plus Spyder kvůli výztuhám, které nahrazují střechu, přibral 25 kilogramů na celkových 1 587 kilo. To ve Wokingu otevřené variantě přidali 45 kilogramů, prý je díky poctivému vyztužení stejně tuhé, jako kupé. Celkově je ale lehčí než Audi - váží 1 498 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Německé superauto je na stovce za 3,8 sekund. I přesto, že McLaren má na rozdíl od Audi pohon pouze zadních kol, z klidu na 100 km/h je už za 3,2 sekund. Maximální rychlost je shodných 328 km/h, McLaren ještě uvádí číslo se složenou střechou - 315 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Oba vozy se od od výchozích kupé vedle skládací střechy odlišují novým designem kol a laky karoserie. McLaren k tomu přidává ještě odlišný zadní spoiler.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

U obou spyderů platí, že objednávky lze podávat už nyní. První kusy k zákazníkům dorazí ještě letos v létě. Základní prodejní cena Audi je na německém trhu v přepočtu téměř šest milionů korun. McLaren by podle britských cen měl stát přesně o milion méně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 211 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků