Dva nové motory v nabídce pro Audi A5

Do nabídky motorů pro Audi A5 už zanedlouho přibudou dva nové agregáty, přesněji řečeno dvě nové možnosti pohonu. První z nich bude motor s objemem válců 3.2 l, přímým vstřikováním FSI, pohonem všech kol quattro a dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou. Motor 3,2 FSI byl pro A5 k dispozici i doposud, ale pouze s automatem multitronic, nebo pouze s pohonem předních kol. Z klidu na stovku se vůz dostane quattro s manuálem za 6,1 s a maximální rychlost je, jak jinak, elektronicky omezena na 250 km/h. Tahle pohonná jednotka se postará o slušný výkon 195 kW (265 koní) a je tak nejvýkonnější v nabídce pro „běžnou” A5.

Druhý nováček je o něco menší a méně výkonnější, na druhé straně je však šetrnější. Mluvíme o čtyřválci objemu 1,8 l s technologii vstřikování TFSI a výkonem 125 kW (170 koní). O distribuci síly z pohonného agregátu se postará šestistupňový automat a z 0 na 100 km/h budete po 8,4 sekundách. Maximální rychlosti dosáhnete, když se ručička tachometru zastaví na hodnotě 228 km/h. O šetrnosti motoru svědčí i jeho průměrná spotřeba, ta by neměla přesáhnout hodnotu 7,1 l/100 km.

Audi A5 vybavenou motorem 3,2 l quattro FSI budete moci získat od 44 200 Eur (1 215 500 Kč). Pokud se rozhodnete pro menší 1,8 TFSI, cena bude začínat na 32 750 Eur (900 650 Kč).

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků