Dva nové motory v nabídce pro Audi A5

Do nabídky motorů pro Audi A5 už zanedlouho přibudou dva nové agregáty, přesněji řečeno dvě nové možnosti pohonu. První z nich bude motor s objemem válců 3.2 l, přímým vstřikováním FSI, pohonem všech kol quattro a dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou. Motor 3,2 FSI byl pro A5 k dispozici i doposud, ale pouze s automatem multitronic, nebo pouze s pohonem předních kol. Z klidu na stovku se vůz dostane quattro s manuálem za 6,1 s a maximální rychlost je, jak jinak, elektronicky omezena na 250 km/h. Tahle pohonná jednotka se postará o slušný výkon 195 kW (265 koní) a je tak nejvýkonnější v nabídce pro „běžnou” A5.

Druhý nováček je o něco menší a méně výkonnější, na druhé straně je však šetrnější. Mluvíme o čtyřválci objemu 1,8 l s technologii vstřikování TFSI a výkonem 125 kW (170 koní). O distribuci síly z pohonného agregátu se postará šestistupňový automat a z 0 na 100 km/h budete po 8,4 sekundách. Maximální rychlosti dosáhnete, když se ručička tachometru zastaví na hodnotě 228 km/h. O šetrnosti motoru svědčí i jeho průměrná spotřeba, ta by neměla přesáhnout hodnotu 7,1 l/100 km.

Audi A5 vybavenou motorem 3,2 l quattro FSI budete moci získat od 44 200 Eur (1 215 500 Kč). Pokud se rozhodnete pro menší 1,8 TFSI, cena bude začínat na 32 750 Eur (900 650 Kč).

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků