Dva nové koncepty od Daihatsu: OFC-1 a HSC

Japonská automobilka Daihatsu překvapila Frankfurt dvěma koncepty - sympatickým roadsterem a malým městským vozem. (živé foto)

Koncept s názvem OFC-1 budí na první pohled dojem klasického roadsteru, ale na druhý si už jistě všimnete některých zajímavých řešení. Jedním z nich je i trojdílná střecha z průhledné tkaniny, přičemž její horná vrstva je vyztužená sklem, které lze podle potřeby zesvětlit, či ztmavit. Automobilka také vyhlásila, že mnoho designových prvků tohoto konceptu plánuje využít při nových modelech.

Koncept OFC-1 můžeme při jeho hmotnosti 820 kg klidně zařadit do kategorie „muší váhy“. Japonci se při vývoji jistě řídili heslem „do lehkého auta, malý motor“ a tak sa tomuto konceptu dostal pod kapotu zážehový tříválec s objemem 660 cm kubických poskytující výkon 47 kW. Malý objem však si však ptá i málo paliva a tak tomuto drobci stačí na ujedení 100 km jenom 4,6 benzinu. Přenos sil z motoru má na starosti sedmistupňová převodovka typu CVT.

Koncept OFC-1 „nesou“ 17 palcová kola a třešničkou na dortu jsou elektronicky nastavitelný tlumiče s kterými se u roadsterů běžně nesetkáváme.   

Druhý představený koncept pod sloganem „Přátelský k přírode-přátelský k lidem“ nese název HSC. Jedná se o studii kompaktního městského automobilu s nízkými emisemi, nízkou spotřebou a aerodynamickým designem.

K pohonu konceptu HSC složí ten samý tříválec jako jeho červenému kolegovi. Oproti němu je však lehčí o nepatrných 80 kg, ovšem je to změna k dobru, která se podepsala pod snížení průměrné spotřeby, ta činí jen 4,1 l/100 km. V otázce ohledem vztahu k životnímu prostředí má koncept jasnou odpověď a tou jsou snížené emise CO2  na hodnotu 95 g/km. 

Japonská automobilka v obou případech představila velmi zajímavé koncepce a vypadá to tak, že náměty pro nové modely z nich bude čerpat ještě dlouho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu HSC ve Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Daihatsu OFC-1


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu HSC

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků