Dva nové koncepty od Daihatsu: OFC-1 a HSC

Japonská automobilka Daihatsu překvapila Frankfurt dvěma koncepty - sympatickým roadsterem a malým městským vozem. (živé foto)

Koncept s názvem OFC-1 budí na první pohled dojem klasického roadsteru, ale na druhý si už jistě všimnete některých zajímavých řešení. Jedním z nich je i trojdílná střecha z průhledné tkaniny, přičemž její horná vrstva je vyztužená sklem, které lze podle potřeby zesvětlit, či ztmavit. Automobilka také vyhlásila, že mnoho designových prvků tohoto konceptu plánuje využít při nových modelech.

Koncept OFC-1 můžeme při jeho hmotnosti 820 kg klidně zařadit do kategorie „muší váhy“. Japonci se při vývoji jistě řídili heslem „do lehkého auta, malý motor“ a tak sa tomuto konceptu dostal pod kapotu zážehový tříválec s objemem 660 cm kubických poskytující výkon 47 kW. Malý objem však si však ptá i málo paliva a tak tomuto drobci stačí na ujedení 100 km jenom 4,6 benzinu. Přenos sil z motoru má na starosti sedmistupňová převodovka typu CVT.

Koncept OFC-1 „nesou“ 17 palcová kola a třešničkou na dortu jsou elektronicky nastavitelný tlumiče s kterými se u roadsterů běžně nesetkáváme.   

Druhý představený koncept pod sloganem „Přátelský k přírode-přátelský k lidem“ nese název HSC. Jedná se o studii kompaktního městského automobilu s nízkými emisemi, nízkou spotřebou a aerodynamickým designem.

K pohonu konceptu HSC složí ten samý tříválec jako jeho červenému kolegovi. Oproti němu je však lehčí o nepatrných 80 kg, ovšem je to změna k dobru, která se podepsala pod snížení průměrné spotřeby, ta činí jen 4,1 l/100 km. V otázce ohledem vztahu k životnímu prostředí má koncept jasnou odpověď a tou jsou snížené emise CO2  na hodnotu 95 g/km. 

Japonská automobilka v obou případech představila velmi zajímavé koncepce a vypadá to tak, že náměty pro nové modely z nich bude čerpat ještě dlouho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu HSC ve Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Daihatsu OFC-1


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu HSC

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků