Dva nové koncepty od Daihatsu: OFC-1 a HSC

Japonská automobilka Daihatsu překvapila Frankfurt dvěma koncepty - sympatickým roadsterem a malým městským vozem. (živé foto)

Koncept s názvem OFC-1 budí na první pohled dojem klasického roadsteru, ale na druhý si už jistě všimnete některých zajímavých řešení. Jedním z nich je i trojdílná střecha z průhledné tkaniny, přičemž její horná vrstva je vyztužená sklem, které lze podle potřeby zesvětlit, či ztmavit. Automobilka také vyhlásila, že mnoho designových prvků tohoto konceptu plánuje využít při nových modelech.

Koncept OFC-1 můžeme při jeho hmotnosti 820 kg klidně zařadit do kategorie „muší váhy“. Japonci se při vývoji jistě řídili heslem „do lehkého auta, malý motor“ a tak sa tomuto konceptu dostal pod kapotu zážehový tříválec s objemem 660 cm kubických poskytující výkon 47 kW. Malý objem však si však ptá i málo paliva a tak tomuto drobci stačí na ujedení 100 km jenom 4,6 benzinu. Přenos sil z motoru má na starosti sedmistupňová převodovka typu CVT.

Koncept OFC-1 „nesou“ 17 palcová kola a třešničkou na dortu jsou elektronicky nastavitelný tlumiče s kterými se u roadsterů běžně nesetkáváme.   

Druhý představený koncept pod sloganem „Přátelský k přírode-přátelský k lidem“ nese název HSC. Jedná se o studii kompaktního městského automobilu s nízkými emisemi, nízkou spotřebou a aerodynamickým designem.

K pohonu konceptu HSC složí ten samý tříválec jako jeho červenému kolegovi. Oproti němu je však lehčí o nepatrných 80 kg, ovšem je to změna k dobru, která se podepsala pod snížení průměrné spotřeby, ta činí jen 4,1 l/100 km. V otázce ohledem vztahu k životnímu prostředí má koncept jasnou odpověď a tou jsou snížené emise CO2  na hodnotu 95 g/km. 

Japonská automobilka v obou případech představila velmi zajímavé koncepce a vypadá to tak, že náměty pro nové modely z nich bude čerpat ještě dlouho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu HSC ve Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Daihatsu OFC-1


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu HSC

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků