A je to tady, první elektromobil Ferrari! Ale neděste se, jde o krásné a rychlé autíčko pro milionářskou omladinu.
Na první čistě elektrické Ferrari si počkáme do roku 2025, ale kdo se nemůže dočkat voltů a bzučení v kombinaci s koněm ve znaku, může sáhnout po přenádherné replice, určené pro mladé řidiče. Jde o tříčtvrtinovou zmenšeninu modelu 250 Testa Rossa z roku 1957 ve verzi barchetta, tedy jednoho z nejhezčích a nejúspěšnějších závoďáků značky.
Pro jeho konstrukci byly využity původní papírové plány z oddělení Ferrari Classiche, má tedy stejnou geometrii a řízení, jako originál. Tlumiče Bilstein v kombinaci s unikátními pružinami ladili testovací jezdci na trati Fiorano. Brzdy jsou kotoučové a drátěná kola jsou vyrobena podle klasických disků Borrani. Na přání může zákazník získat i originály.
Kapotáž je lakována stejnými barvami, jaké mají vozy v současné nabídce značky – na výběr je z čtrnácti historických barevných kombinací a 53 různých barev, přičemž individualizaci se meze nekladou. Dovnitř se vejdou jeden náctiletý a jeden dospělý, lavice je čalouněna kůží používanou u aktuálních modelů. Volant nese slavnou značku Nardi a je osazen nejmenším rychloupínacím mechanismem, jaký kdy automobilka vyrobila. Na palubní desce najdete analogové ukazatele teploty motoru a baterií a rychloměr, pedály pochází z modelu F8 Tributo.
Stejně jako u dospěláckých Ferrari uvnitř najdete přepínač Manettino pro volbu jízdních režimů. V začátečnickém módu vůz využívá 1 kW výkonu a maximální rychlost je omezena na 20 km/h. V nastavení Comfort už jdou na kola 4 kW a frčíte 45 km/h. V režimech Sport a Race můžete upalovat více než šedesátkou. Autíčko ovšem není schváleno k silničnímu provozu, takže šťastní mladí majitelé nemohou nikoho oslňovat cestami do školy.
Vozítko s délkou 3,1 metru a šířkou 1,1 metru ujede na jedno nabití až 90 km, dobíjení probíhá skrze otvor v místě, kde měl originál víčko nádrže. Vyrobeno bude 299 kusů a základní cena je stanovena na 93 000 euro, tedy zhruba 2,36 milionu korun. Pro zajímavost, za tyto peníze seženete lehce jeté (a skutečné) Ferrari 550 nebo 612 Scaglietti.