Ferrari Testa Rossa J je tříčtvrtinovou zmenšeninu modelu 250 Testa Rossa z roku 1957 ve verzi barchetta, tedy jednoho z nejhezčích a nejúspěšnějších závoďáků značky. Zdroj: Ferrari

Ferrari Testa Rossa J je tříčtvrtinovou zmenšeninu modelu 250 Testa Rossa z roku 1957 ve verzi barchetta, tedy jednoho z nejhezčích a nejúspěšnějších závoďáků značky. | Zdroj: Ferrari

Pro jeho konstrukci byly využity původní papírové plány z oddělení Ferrari Classiche, má tedy stejnou geometrii a řízení, jako originál. Zdroj: Ferrari

Pro jeho konstrukci byly využity původní papírové plány z oddělení Ferrari Classiche, má tedy stejnou geometrii a řízení, jako originál. | Zdroj: Ferrari

Kapotáž je lakována stejnými barvami, jaké mají vozy v současné nabídce značky – na výběr je z čtrnácti historických barevných kombinací. Zdroj: Ferrari

Kapotáž je lakována stejnými barvami, jaké mají vozy v současné nabídce značky – na výběr je z čtrnácti historických barevných kombinací. | Zdroj: Ferrari

V začátečnickém módu vůz využívá 1 kW výkonu a maximální rychlost je omezena na 20 km/h. V nastavení Comfort už jdou na kola 4 kW a frčíte 45 km/h. Zdroj: Ferrari

V začátečnickém módu vůz využívá 1 kW výkonu a maximální rychlost je omezena na 20 km/h. V nastavení Comfort už jdou na kola 4 kW a frčíte 45 km/h. | Zdroj: Ferrari

V režimech Sport a Race můžete upalovat více než šedesátkou. Zdroj: Ferrari

V režimech Sport a Race můžete upalovat více než šedesátkou. | Zdroj: Ferrari

Autíčko ovšem není schváleno k silničnímu provozu, takže šťastní mladí majitelé nemohou nikoho oslňovat cestami do školy. Zdroj: Ferrari

Autíčko ovšem není schváleno k silničnímu provozu, takže šťastní mladí majitelé nemohou nikoho oslňovat cestami do školy. | Zdroj: Ferrari

Dovnitř se vejdou jeden náctiletý a jeden dospělý, lavice je čalouněna kůží používanou u aktuálních modelů.  Zdroj: Ferrari

Dovnitř se vejdou jeden náctiletý a jeden dospělý, lavice je čalouněna kůží používanou u aktuálních modelů.  | Zdroj: Ferrari

Volant nese slavnou značku Nardi a je osazen nejmenším rychloupínacím mechanismem, jaký kdy automobilka vyrobila. Zdroj: Ferrari

Volant nese slavnou značku Nardi a je osazen nejmenším rychloupínacím mechanismem, jaký kdy automobilka vyrobila. | Zdroj: Ferrari

Vozítko s délkou 3,1 metru a šířkou 1,1 metru ujede na jedno nabití až 90 km, dobíjení probíhá skrze otvor v místě, kde měl originál víčko nádrže. Zdroj: Ferrari

Vozítko s délkou 3,1 metru a šířkou 1,1 metru ujede na jedno nabití až 90 km, dobíjení probíhá skrze otvor v místě, kde měl originál víčko nádrže. | Zdroj: Ferrari

Ferrari Testa Rossa J Zdroj: Ferrari

Ferrari Testa Rossa J | Zdroj: Ferrari

Ferrari Testa Rossa J Zdroj: Ferrari

Ferrari Testa Rossa J | Zdroj: Ferrari

Ferrari Testa Rossa J Zdroj: Ferrari

Ferrari Testa Rossa J | Zdroj: Ferrari

Pro jeho konstrukci byly využity původní papírové plány z oddělení Ferrari Classiche, má tedy stejnou geometrii a řízení, jako originál. Zdroj: Ferrari
Kapotáž je lakována stejnými barvami, jaké mají vozy v současné nabídce značky – na výběr je z čtrnácti historických barevných kombinací. Zdroj: Ferrari
V začátečnickém módu vůz využívá 1 kW výkonu a maximální rychlost je omezena na 20 km/h. V nastavení Comfort už jdou na kola 4 kW a frčíte 45 km/h. Zdroj: Ferrari
V režimech Sport a Race můžete upalovat více než šedesátkou. Zdroj: Ferrari
12
Fotogalerie

Dva miliony za hračku? Ferrari Testa Rossa J je zmenšená replika slavné legendy

A je to tady, první elektromobil Ferrari! Ale neděste se, jde o krásné a rychlé autíčko pro milionářskou omladinu.

Na první čistě elektrické Ferrari si počkáme do roku 2025, ale kdo se nemůže dočkat voltů a bzučení v kombinaci s koněm ve znaku, může sáhnout po přenádherné replice, určené pro mladé řidiče. Jde o tříčtvrtinovou zmenšeninu modelu 250 Testa Rossa z roku 1957 ve verzi barchetta, tedy jednoho z nejhezčích a nejúspěšnějších závoďáků značky.

Pro jeho konstrukci byly využity původní papírové plány z oddělení Ferrari Classiche, má tedy stejnou geometrii a řízení, jako originál. Tlumiče Bilstein v kombinaci s unikátními pružinami ladili testovací jezdci na trati Fiorano. Brzdy jsou kotoučové a drátěná kola jsou vyrobena podle klasických disků Borrani. Na přání může zákazník získat i originály.

Kapotáž je lakována stejnými barvami, jaké mají vozy v současné nabídce značky – na výběr je z čtrnácti historických barevných kombinací a 53 různých barev, přičemž individualizaci se meze nekladou. Dovnitř se vejdou jeden náctiletý a jeden dospělý, lavice je čalouněna kůží používanou u aktuálních modelů. Volant nese slavnou značku Nardi a je osazen nejmenším rychloupínacím mechanismem, jaký kdy automobilka vyrobila. Na palubní desce najdete analogové ukazatele teploty motoru a baterií a rychloměr, pedály pochází z modelu F8 Tributo.

Stejně jako u dospěláckých Ferrari uvnitř najdete přepínač Manettino pro volbu jízdních režimů. V začátečnickém módu vůz využívá 1 kW výkonu a maximální rychlost je omezena na 20 km/h. V nastavení Comfort už jdou na kola 4 kW a frčíte 45 km/h. V režimech Sport a Race můžete upalovat více než šedesátkou. Autíčko ovšem není schváleno k silničnímu provozu, takže šťastní mladí majitelé nemohou nikoho oslňovat cestami do školy.

Vozítko s délkou 3,1 metru a šířkou 1,1 metru ujede na jedno nabití až 90 km, dobíjení probíhá skrze otvor v místě, kde měl originál víčko nádrže. Vyrobeno bude 299 kusů a základní cena je stanovena na 93 000 euro, tedy zhruba 2,36 milionu korun. Pro zajímavost, za tyto peníze seženete lehce jeté (a skutečné) Ferrari 550 nebo 612 Scaglietti.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud