Dva britští malosérioví výrobci se spojí. AC zachrání Zenos

Nad automobilkou Zenos už leckdo lámal hůl. Z krachu ji však zřejmě dostane jiný trpaslík - společnost AC, která se proslavila modelem Cobra.

Velká Británie je domovem spoustu malých, avšak nadšených malosériových výrobců. Jedním z takových je Zenos, který vyrábí lehký sporťák E10. Spíše bychom však měli říci "vyráběl". Startupová společnost založená bývalými zaměstnanci Lotusu a Caterhamu krachuje.

Na ostrovech má naštěstí domov i automobilka AC. Tato malosériovka se proslavila především svým modelem Cobra, který navazuje na stejnojmenný sportovní vůz Carola Shelbyho. Konsorcium vedené touto automobilkou podle posledních zpráv usiluje o koupi Zenosu.

Lotus přestavil nový superlehký Elise. Šetřilo se třeba na baterii

Lotus přestavil nový superlehký Elise. Šetřilo se třeba na baterii

Ostatní členové konsorcia nejsou známi. V rozhovoru pro britský Autocar majitel AC Alan Lubinsky alespoň prozradil, že produkty Zenosu by mohly být rebrandovány pod značkou AC Zenos.

Akvizice obsahuje továrnu Zenosu v Norfolku, duševní vlastnictví značky a dokonce i deset vyrobených exemplářů modelu E10 na skladě. Otázkou však zůstává, jestli v případě nákupu nevyužije AC raději své výrobní kapacity v Jihoafrické republice a zmíněný majetek nepoužije pro splacení dluhu, který s sebou Zenos táhne. 

Podívejte se na fotogalerii různých variant Zenosu E10:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků