Dunlop: sezóna 2007 nejdelší a nejnabitější motocyklovou sezónou všech dob

Dunlop letos vyšle svůj tým techniků a mechaniků na více jak sto čtyřicet závodů po celém světě, aby dále obohatil impozantní listinu světových a národních titulů z roku 2006.
I když první závody sezony byly na programu 10. března v Kataru, kde se jel první z osmnácti podniků mistrovství světa MotoGP, a v Daytoně, kde se otevřel americký šampionát superbiků AMA, pro Dunlop letošní ročník začal už loni v prosinci s prvním testem nového stroje Yamahy pro MotoGP s motorem o objemu 800 ccm. Ten se odehrál v Malajsii a vzápětí následoval test na supermoderním okruhu Paul Richard HTT ve Francii, na němž se sešly týmy z MotoGP, vytrvalostních závodů a britského šampionátu superbiků a po dva dny testovaly na kontrolovaně mokrém povrchu.
 
Od ledna technické týmy Dunlop strávily přes 30 dnů na okruzích od Sepangu po Katar
a od Barcelony po Jerez, kde byla testována více jak stovka různých variant profilů, konstrukcí a směsí pneumatik vyvinutých pro MotoGP, třídu do 250 ccm, superbiky a supersporty.
 
Dunlop je klíčovým hráčem v motocyklových Grand Prix od samého založení světového šampionátu v roce 1949. Má na svém kontě 113 titulů mistra světa a 1270 vítězných Velkých cen, tedy více než všichni ostatní výrobci dohromady. To je jen potvrzení dlouhodobé a hluboké angažovanosti a úspěchu pneumatik Dunlop. Pro rok 2007 Dunlop obnovil spolupráci s továrně podporovaným týmem Yamaha Tech 3 ve třídě MotoGP, F1 motocyklového závodění. Ve třídách do 250 a 125 ccm se všechny oficiálně přihlášené týmy rozhodly pro Dunlop, což mu zajišťuje patnáctý mistrovský titul v řadě ve třídě do 250 ccm a desátý ve třídě do 125 ccm.
 
Zájem značky Dunlop ale není soustředěn jen na MotoGP, je mnohem širší. Francouzský tým Suzuki bude útočit na třetí titul v řadě v mistrovství světa vytrvalostních závodů, které začíná závodem 24 hodin Le Mans 21. a 22. dubna. Dunlop obhajuje národní superbikové tituly v USA, Austrálii, Francii, Německu a Španělsku. V Austrálii už v únoru Dunlop vyhrál první závod australského mistrovství superbiků i supersportů.
 
Dunlop rovněž obhajuje titul v britském mistrovství superbiků, které je považováno za nejkvalitnější ze všech národních šampionátů. Dunlop podporuje několik týmů v čele s Airwaves Ducati s jezdci Gregorem Lavillou a Leonem Haslamem - oba budou přítomni při představení pneumatiky Sportmax GP Racer. Tým je uprostřed rozsáhlého předsezonního testovacího programu ve Španělsku. K prvnímu závodu nastoupí o Velikonocích na Brands Hatch.
 
Letos bude stoleté výročí silničních závodů na ostrově Man, první Tourist Trophy se jela v roce 1907. Dunlop se účastní od prvního ročníku a v červnu přiveze na ostrov své nejlepší pneumatiky, aby poskytl Johnu McGuinessovi nejlepší podmínky k dosažení hattricku v kategorii Senior TT – a k překonání rekordu na jedno kolo, které zajel v roce 2006 průměrnou rychlostí 208,3 km/h!
 
Dunlop
Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly Dunlop k zavádění inovativních technologií i u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.
 
Pneumatikami Dunlop své motocykly standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Benelli, BMW, Buel l, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati a Yamaha.
 
Více informaci na stránkách www.dunlop.cz.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků