Dům na kolech nemusí být přenesený význam. Je tohle ještě karavan?

Společnost Land Ark připravila opravdu extrémní obytný vůz. V podstatě ve všech směrech.

Obytné vozy, kemping. To je životní styl, na který určitá část populace nedá dopustit. Spát v autě či na cestách se dá všelijak. Od osobních dodávek s matrací či luxusních verzí typu Mercedesu Marco Polo, přes velkokapacitní přestavby karavanů až luxusní přívěsy.

GMC 2500 HD: rekordních 229 km/h s karavanem na kouli (+ 24x foto a video)

GMC 2500 HD: rekordních 229 km/h s karavanem na kouli (+ 24x foto a video)

Novinka od Land Ark působí už spíše jako dům na kolech, a to v nepřeneseném významu. Má dřevěnou konstrukci a aerodynamiku alespoň napodobuje zkosenou střechou. Měří na délku přeš 9 metrů a váží 7,5 tuny. Díky obřím rozměrům si můžete uvnitř užít malého bytu bez kompromisů.

Vstoupíte terasou s francouzským oknem. Je tu velká kuchyň se standardním dřezem, pračka se zázemím, klasická lednice či sedačka se stolem. Za dveřmi najdete i záchod a sprchu. Nic není ve zmenšené podobě, jak tomu bývá. Vyvýšena je dvoulůžková postel. Celý interiér pak přiznává dřevěnou konstrukci.

TEST Mercedes V Marco Polo Horizon: Když chcete víkend vozit s sebou

TEST Mercedes V Marco Polo Horizon: Když chcete víkend vozit s sebou

Draper, jak se model jmenuje, je připraven pro čtyři osoby. Přijde komplet na 144.900 dolarů, tedy přibližně 3,3 milionu korun. Navíc skladovky v podstatě neexistují. Musíte počkat 3 až 4 měsíce, než vám váš dům na kolech postaví.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků