Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

43 komentářů

Karel Semelka
17. července • 11:07

Po osmiletých zkušenostech s Cuprou v manuálu jsem se, věřím kvalifikovaně rozhodl pro koupi 5F Cupra v automatu. Rozhodování to vůbec nebylo snadné, ale měl jsem možnost porovnání, včetně Oplu, Renaultu, Golfu, Škody, všechny jsou dobré. Prostě malé autíčko do melounu, se kterým můžu občas upustit přetlak života. Je to zcela individuální záležitost, drobnosti lze přehlédnout, každý jsme jiný a každý něco jiného chceme. Po šesté jsem zvolil Seat snad i proto, že vždycky mám takový vlezlý dojem, že ta cena je více o propagaci, nežli realitě, obzvlášť u Cupry. Rozdíl mezi těmi dvěma modely lze asi nejlépe vystihnout jmény, která jsem jim dal: r. 2007 Pašák, r. 2015 Princezna. Zatím jsem jí neprozradil co mě občas napadne, ale na holky nemáme....

D
4. srpna • 23:48

Mám Cupru. Jezdil jsem Evo 10, Sti, R.S. atd. Pokud chcete univerzala, který když chce, tak umi, berte právě Cupru. Je prakticka, umi byt komfortní, skvele táhne, v oblouku drzi a nesezere vas (spotreba).
Pokud chci stroj na okresky, pak Evo a k tomu ropný vrt...

Vana666
4. srpna • 9:49

Poněkud mi uniká smysl těchhle aut v běžném silničním provoze. Mám auto o sto koní slabší ale kdybych chtěl i tenhle výkon využil na okresce naplno, musel bych jet jak magor

Lukáš
29. července • 13:00

Toto o Meganu RS napsal Pavel Sibera (bývalý závodník rallye): "Motor se ve sportovním režimu chová téměř jako atmosférický, není znatelná 'turbodíra' ...". Viz. novinky.cz
Exzávodník tam turbodíru nevidí a novinář si na obrovskou turbodíru stěžuje v každém odstavci. A teď babo raď.

fri
29. července • 17:19

taky mi to přijde divné - jel jsem na jaře s Meganem Grandtour GT 220 - motor je stejný, jen oproti RS podladěný na 220 koní - a díry jsem si rozhodně nevšiml - spíš naopak, ještě jsem nejel s turbomotorem tak okamžitě reagujícím na třeba i minimální dotek plynového pedálu...

Jiří Červenka
30. července • 6:05 • šéfredaktor AutoRevue.cz

To je zkrátka kouzlo toho, když přesedáte z jednoho auta do druhého – po přesednutí z Cupry do RS si turboefektu si rozhodně všimnete, věřte mi. Samozřejmě je to jen stopa toho, jak se přeplňované motory projevovaly ještě v 90. letech, ale je tam. A v GT bude samozřejmě turbodíra menší, protože tam turbo fouká menším plnicím tlakem a roztočí se rychleji.

Odokar
31. července • 12:15

Já bych ještě doplnil, že Sibera si pochvaloval jak funguje podvozek při rychlé jízdě na rozbitých silnicích (u Vás pravý opak) a stěžoval si na brzdy které by mohly být lépe dimenzované (u Vás ani zmínka). Z toho všeho (+ výše zmiňovaný problém turbodíry) mi vychází, že jste pane redaktore ani nenakoukl do provozního okna kde Megane RS funguje nejlépe, tedy opravdová střelba :).
S Meganem se to asi nebude umět každý vyznavač koncernových nafťáků resp. koncernových benzínů s naftovou charakteristikou :)

sebinko
30. července • 9:06

ano, turbo diera tam je tak do 3500 otacok. druha vec je ta, ze je to uplne jedno. ked ides normalne tak v meste a na okreskach ides do 2500 ot, a ked ides pilu tak pod 4500 by ti to nemalo klesnut. ja to berem ako vyhodu, lebo ma to nuti drzat motor hore a nie jazdit s nim ako diesel (resp. 2.0 TSI). ale sto ludi, sto chuti :-)
nad tuto hranicu su reakcie ako dnes priskrtene atmosfery.

Karel Semelka
5. února • 10:11

Konečně člověk, který ví o čem je řeč. Rádoby experti by si měli všimnout, že auto má knipl a když se chci svézt, tak ho použivám. Faktem je, že to není pro každého řidiče, ani pro každou peněženku.

Smx
29. července • 11:53

Jako člověka co s MRS cup něco najel, mě zaujala ta uváděná turbodíra, kterou jsem nikdy nezaznamenal..

JA-NE
29. července • 11:25

Za mna RENAULT :-P

mex
28. července • 15:30

Diky za clanek, moc me jeho cteni bavilo. Vybral bych si Renaulta jako vikendovku a Seata jako auto do práce :-)

Eda
28. července • 15:10

Díky za bezvadné čtení :-))

Jiří Kokoška
28. července • 13:52

Simply clever bere Škodovku! :-D

Kubis
28. července • 12:22

Výsledek je celkem jasný.
Auto na víkend = Megane.
Auto do práce a na víkend = CupraŠkoda, že Seat s tím nastavitelným Cupra hejblátkem a adaptivními tlumičema nedokáže být více "Megane"

Petr
28. července • 10:58

Oba hot hatchy jsou moc povedené a jsou tím nejlepším co může člověk v této kategorii za dané peníze dostat, ale přece jenom nová Cupra se mi líbí více.

Luka
28. července • 9:48

Mam Leon Cupra a moje nadseni nevyprchava, auto mam pro sebe a i když vozim deti je to porad super kara, a deti porad vzadu krici nadsenim. Mj .minuly tyden jsem zkousel top speed a byl jsem na 250 , auto se tvářilo ze chce ještě a ještě, nekde jsem cetl ze novinari dali 270. megane RS taky dobry ale zastavam stejny názor ze pokud se budu chtit pobavit, něco si pujcim, v garazi potrebuji něco vsestrannejsiho.

Karel
1. srpna • 10:32

Tak tohle mi nedá... ,,děti pořád vzadu křičí nadšením" to je opravdové kritérium! Z toho mám husí kůži! No, a k té maximální rychlosti. Cupra z r. 07 mi ukázala 267 km/hod. podle GPS. Otáčky byly přes 6000, asi by to ještě šlo, nebyl na to provoz. Tachometr lítal +- 20 km/hod., takže čísla uváděná v diskusi experty jsou k smíchu. Každý, kdo tak rychle skutečně jel ví co dělá aerodynamika. Pětka dá 220 poměrně snadno, ale potom je to už jen fyzika. Cupra z r. 07 omezovač nemá. S Meganem RS jsem nejel, na silnici na mě dojem neudělali, asi je fain, ale na Cupru nedám dopustit. ;-)

ObiWanKenobi
28. července • 21:55

Mam Megane a minule som mal moznost vyskusat si Cupru. Musel som skonstatovat, ze som rad, ze mam RS-ko, vsetko je v nom take intenzivnejsie a navyse ja si na komfort moc nepotrpim a to pritom najazdim vyse 4000km mesacne a hlavne po dialnici.

Karamba
28. července • 9:51

Tak 270 by to IMHO dalo určitě, když to dá naftové kombi od Audi, co má o 40HP méně. (bavíme se o tachometrové hodnotě)

Smx
28. července • 15:34

Vzhledem k tomu, jaké mám zkušenosti s koncernem a přeměřování jeho tacho ve vyšších rychlostech, by to určitě dalo i 280.. :-D

Roman
29. července • 17:45

Jojo maximalka je u techto auto opravdu dulezity udaj o ktery je treba se hadat :-)) Uplne staci 220, na okresce se stejne o moc vic jezdit neda....

kluc
28. července • 15:41

Koncernová auta už hodně přeměřují i při normálních rychlostech. Při 130 km/h jedou jen 120 km/hod a novináři jsou pak nadšeni, jak to na dálnici málo žere a řve.

runner42
30. července • 9:49

To je urban legend a pitomost současně, koncernová ani jiná auta samozřejmě nepřeměřují a mají tacho zcela přesný. Pouze je kalibrovaný na největší povolený rozměr kol povolený v TP a má při použití menších rozměrů celkem logicky odchylku směrem nahoru. Což je lepší řešení než nucená rekalibrace při změně rozměru nebo odchylka směrem dolů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x
30. července • 11:23

To je tedy pořádná blbost, co plácáš. Ať jsou na autě patnáctky nebo sedmnácky, obvod pneumatik je pořád stejný. Neznám žádné auto z běžné sériové produkce, které by mělo schválené v techničáku pneumatiky, které by měly různý obvod. Průměr disku nehraje žádnou roli - na něj se nasazuje pneumatika, která má různou "tloušťku", ale výsledný rozměr, tj. samotný obvod, je furt stejný.Si to přece zkus sám - nevím, s čím jezdíš, ale vezmi si podle techničáku nejmenší disky s patřičnou penumatikou a vedle toho postav největší disk s patřičnou pneu. Ve výsledku ty kola budou stejně vysoký a stejně velký.

Revan_21
30. července • 13:57

To není pravda. Pokud budeš mít na autě 15" kola profilem pneu 65... Tak je rozměr pneumatiky cca 44,4cm. V případě 17" kola s profilem pneu 45... (oba to jsou běžně používané rozměry) je rozměr 47,5cm... Což je rozdíl který se odrazí na přesnosti tachometru.

Shimi
30. července • 18:07

Revan_21: Máš v tom guláš. Samotný profil ti nic neřekne, pokud k němu neuvedeš ještě šířku pneu. Páč to profilové číslo je % vyjádření právě z šířky pneu. Tzn., že když vezmeme nejrozšířenější verzi 195/65 R15, tak bude výška samotné pneu 12.675 cm x 2, páč potřebuješ zjistit průměr celého kola + průměr disku 37.95 cm a vyjde ti 63.3 cm. Když to samé uděláš u nejrozšířenější verze 225/45 R17, tak ti vyjde, světe div se, 63.3 cm. Respektive pro hnidopichy 63.26 cm.

Revan_21
30. července • 18:31

Začal jsem hledat a našel jsem stejné info. Nicméně se mi to zdá jako velká hovadina, ikdyž to uvadí spousta webů. Ted na to čas nemam... Ale pokusim se zjistit kde je pravda... Fakt se mi to nezdá.

Shimi
30. července • 19:27

Revan_21: A proč by to měla být velká hovadina? :-D Vždyť je to naprosto logické. Proto se to celé vymyslelo, myslím tím ty rozdílné velikosti pneu v závislosti na použitém disku, aby se nezměnil celkový průměr kola. Nechápu, co na tom nechápeš. I když vlastně chápu, nemůžeme všichni chápat všechno ;-)

Revan_21
30. července • 14:31

Než mě někdo načne mínusova:D Je to jednoduchá matematika... 1"=2,53cm

Stanley
28. července • 15:12

Zavisi to tak trosku aj od prevodovky nie? A o 270km/h pri benzinovom Renaulte silne pochybujem.

ObiWanKenobi
28. července • 21:52

Ja som dal s Meganom najviac 263 km/h (podla navi 260), to myslim Seat nedokaze, kedze ho obmedzovac zastavi v rozlete.

Karel Semelka
5. února • 9:57

Cupra omezovač nemá! Podle GPS 267 Km/hod.

Vašek
28. července • 8:51

No upřímně řečeno asi bych volil Mégane. Navíc sám autor píše, že ceník je pouze informační, slevy jsou nemalé. Ovšem nejdůležitějším faktorem při výběru by byla záruka, škoda že jsem se o ní nedočetl v článku.

Sir CHerokee
28. července • 8:39

Perfektní článek. Zajímavá auta, ale tady bych asi bral Golfa GTI.

Jan
28. července • 7:37

Vzal bych Megana,je o něco (tak 10%)lepší;-)

kluc
28. července • 13:03

I podle testů je Mégane pořád o tu jednu hvězdu lepší. Cupra většinou končí na 4 hvězdách a Mégane sbírá hvězd 5. Navíc je tady Mégane RS 275 Trophy na který nemá Cupra odpověď. Mégane s touto verzí likviduje jedinou výhodu Cupry - každodenní využitelnost. Cupře tak zůstává jen jedna výhoda a to je nižší cena. S tím však Mégane nic neudělá. za kvalitu se prostě většinou připlácí.

vanos
28. července • 16:38

http://www.sportauto.de/vergleichstest/seat-leon-... ... http://www.autozeitung.de/sites/default/files/pdf/2... ... V obou testech byl Megane na hlavu porazen. Uprimne smysl toho rencka mi porad unika. Jako primarni auto nepouzitelne a jako vikendovku lze za podobne penize sehnat zanovni boxster se zarukou.

kluc
28. července • 17:20

Nepochopím, jak někdo může číst nějaké německé testy. I samotní Němci už z toho mají srandu. Podobné je to i u nás. Naštěstí je v Evropě dost států, kde se novinář za svou práci nemusí stydět. A každý, kdo se o auta zajímá, tak asi zná pár lidí, kterým lze ještě věřit (většina z nich i aktivné závodí). Pokud tě HH zajímají, tak si přečti EVO, Soheila Ayarie nebo Chrise Harrise.

Sysel
28. července • 19:40

Tos moc netrefil, když si přečte EVO tak se dozví, že nejlepší HH je Golf R.
Což není žádné překvapení vzhledem k faktu, že je to server majetkově ovládaný stejnou německou skupinou jako AutoBildy, AutoTipy a další motoristický bulvár.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kluc
28. července • 20:16

Evo to dal zase jednou Golfu R, protože se oproti minulé generaci hodně zlepšil a to je třeba ocenit. I tak nezapomněli napsat, že Mégane RS je dál nejzábavnějším HH. A to se do toho klání nestačil zapojit nový Mégane RS 275 Trophy, který by Golfu R asi moc šancí nedal.

Sysel
29. července • 8:29

Není potřeba to vysvětlovat, je to prostě bulvární škvár s hodnotou nula.

revan_21
28. července • 16:33

Podle této logiky by měla Cupra stát více než dámský orgán.

Doporučujeme

Články odjinud