Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Vana666  |  16. 11. 2015 09:12

Prosím redakci o vysvětlení docela zásadního rozporu mezi praktickým projevem motoru a měřením na brzdě u Octavie RS 230. Dovolím si dvě citace, první je z aktuálního testu:

"...Motoru se nelíbí za 6000 ot./min., takže řadím raději ručně pádly pod volantem někde za 5500 ot./min., kde už stejně výkon citelně uvadá..."
http://www.autorevue.cz/duel-na-okruhu-seat-leon-... ...

a druhá citace je z měření téhož auta na válcové brzdě:

"...Jak je vidět z grafu, ještě těsně před 4500 otáčkami už má motor více než 169 kW (230 koní), až do 6500 ot./min se drží nad hranicí 240 koní. Jednoduše řečeno, Octavia RS230 nabízí více a činí tak v širším pásmu otáček. ..."
http://www.autorevue.cz/skoda-octavia-combi-rs230... ...

Jak je prosím možné, že ve zkušebně drží motor maximum výkonu do 6500 otáček ale na na okruhu zřetelně vadne už o celý tisíc otáček níže ? Napřed mě napadlo, že oba testy podstoupily různé vozy, ale podle SPZ se jedná o ten stejný...

Odpovědět  |   | 
rackycz  |  16. 11. 2015 10:04

Já bych řekl, že jde o zrychlení. To je dáno Nm křivkou a ta znatelně klesá od 4500otáček. S ní klesá i účinnost motoru. Na okrhu je zrychlení důležitější, takže proto redaktor řadil.

Nebo šlo o nějaký subjektivní pocit a proto řadil. Testy aut jsou o názoru, pohledu a zkušenostech daného redaktora. Jeden auto vychválí a druhý ho zdrbne. Nejde o objektivní pravdu, je potřeba to brát s rezervou. Test auta není věděckým měřením.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  16. 11. 2015 10:11

racky: to se ovšem mýlíš, při možnosti řazení není zrychlení dáno momentovou křivku ale jedině okamžitým výkonem. I ve vysokých otáčkách v pásmu nižšího krouťáku může auto zrychlovat líp než s vyšším momentem po přeřazení na vyšší (a těžší) stupeň, záleží jen do jaké obasti výkonu se motor dostane.

Jinak souhlasím že test je o názoru redaktora, proto by mě zajímal opravdu názor redakce na tenhle problém

Odpovědět  |   | 
rackycz  |  16. 11. 2015 13:42

Jako důkaz toho, že zrychlení závisí na Nm křívce přikládám tenhle obr:
http://galerie.autorevue.cz/data/500/zrychleni.jpg...

Je tam vidět, že zrychlení (m/s2) kopíruje Nm. Naopak kW mohou letět nahoru, ale zrychlení strmě klesá.

Shodou okolností jsem to našel zde v galerce:
galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=63268

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  16. 11. 2015 14:58

racky: trochu nechápeš o čem je řeč a dal jsi proto odkaz na nesprávné grafy. Nikdo tady přece nerozporuje, že zrychlení na jeden kvalt kopíruje křivku momentu. Já mluvím o zrychlení na RŮZNÉ rychlostní stupně, kdy je rozhodující jen okamžitý výkon motoru bez ohledu na aktuální moment. Správný graf je například v odkazu níže, poslední strana obr.A16. Po přeřazení sice naroste moment motoru, ale kvůli těžšímu převodu klesne hnací síla na kolech a auto zrychluje hůře

http://homen.vsb.cz/~s1i95/mvd/Moodle/2_4.pdf...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  16. 11. 2015 15:18

Treti kvadrant napriklad tvrdi, ze trebars v takej Octavii 1.9TDi pri 2000/min dupnem na plyn a ono to bude s rastucimi otackami coraz menej zrychlovat /???/. Preboha, ved ten graf je este viac pomyleny ako reklamny katalog.

Dovodom je samozrejme velicina zvana CAS. Akonahle totiz nastava pohyb, odohrava sa v priestore a samozrejme v case. A tym sa dostavas k praci za cas a tym k vykonu. Potom sa docitame v marketingovom katalogu, ako je to super, ked motor ma pri 1500 vrchol tociveho momentu, aka je to uzasna prednost. Mno, kazdemu takemu by som dal za trest skusit predbehnut kamion pri tych 1500...Situacia samozrejme nie je az taka jednoducha, pretoze tam mame prevodovku a meni sa pohyb kruhovy na pohyb priamociary, ale pricina ostava stale ta ista. Bez stopiek skratka dopredu nepoletis, nema ta dopredu totizto CO poslat. Na to, aby si letel dopredu, na to ten motor musi podat co?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 11. 2015 18:37

Oakavam ze kazdy ten minuskar si pojde po Nobelovu cenu za fyziku.
Dokazali totiz oddelit priestor od casu. Uzasne.

Odpovědět  |   | 
°C  |  18. 11. 2015 19:42

Výkon [W] je moment [Nm] krát úhlová rychlost [rad/s]. Zrychlení [ms^-2] je z 1. Newtonova zákona síla [N] děleno hmotnost [kg] a to je totéž (zrychlení) jako druhá derivace polohového vektoru [m] podle času [s]. Omega je úměrná otáčkám n^-1 a síla F je úměrná momentu M . Už je to jasné ?

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 11. 2015 19:58

Máš tam zásadní nepřesnost, síla F je úměrná momentu M jen na jeden převod. Pokud přeřadíš, úměra je fuč.
Lepší je proto vědět že zrychlení je přímo úměrné výkonu a nepřímo úměrné rychlosti a hmotnosti. Pak už nepotřebuješ znát ani moment ani převody

Odpovědět  |   | 
°C  |  18. 11. 2015 20:07

Ne, pokud přeřadíš je stále úměrná momentu pouze jinak než předtím.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 11. 2015 20:17

To je sice pravda, ale když taková úměra neúměra neplatí pro více kvaltů, uniká mi trochu smysl tvého příspvěku. Téma je o srovnání zrychlení na různé kvalty

Odpovědět  |   | 
°C  |  18. 11. 2015 21:07

Platí to s libovolným kvaltem dokonce i se zpátečkou. Jenom neutrál je trochu speciální případ. Kvalt je v těch vztazích jen jedna konstanta navíc, která na podstatě nic nemění. Já nereagoval na téma zrychlení na různé kvalty, ale na to jak zrychlení souvisí s výkonem a kroutícím momentem.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 11. 2015 11:04

Cim si mi odpovedal na otazku. Bez casu (a teda vykonu) to nepojde.
Ale ved to uz vie skolak na druhom stupni zakladnej.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 11. 2015 06:33

Ještě než se redakce podrobně rozepíše k mému prvnímu dotazu, připojil bych k tématu ještě jeden:
Při zkoušce maximální akcelerace byl motor vytáčen do 6500ot./min, viz video v odkazu níže. Z videa ale nemám vůbec pocit, že by motor nad 5500 otáček nějak viditelně slábl, tj. jeho projev byl subjektivně velmi podobný charakteristice zjištěné na válcové zkušebně. Co je tedy příčinou tak odlišného chování při zátěži na okruhu, které odhalil pan Žák ??
Děkuji za odpověď

http://www.autorevue.cz/skoda-octavia-combi-rs230... ...

https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Honza H  |  18. 11. 2015 06:44

Kdyz se podivam na graf mojeho LEONa tak je tam taky krasne videt, ze by mel "letet az skoro do omezovace", ale jeste pred tim, nez jsme na valcovou zkusebnu sel bych prisahal, ze od cca 5300ot motor vadne a uz nejede tolik, jako pred tim.

Na druhou stranu jsem si vzdycky moc uzival, ze ve 2500ot se motor "nadechne na plno" a to mi graf potvrdil uplne presne.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 11. 2015 08:01

V pásmu maximálního výkonu samozřejmě s otáčkami klesá krouťák takže auto postupně vadne, tohle nikdo asi nezpochybňuje. Výkon ale v téhle poměrně široké oblasti otáček neklesá, což znamená že žádné přeřazení ani nahoru ani dolů už stejně nemůže akceleraci zvýšit

Odpovědět  |   | 
Chuan  |  16. 11. 2015 11:37

To jsem přesně čekal, papírově je lepší Seat, ale prakticky Škoda RS a není to tak dávno co tady dělali všichni rozumy jaká je ten Leon pecka a prd, akorát tím jezdí teroristi střílet lidi po Paříži, fuj!

Odpovědět  |   | 
JPP  |  16. 11. 2015 12:21

Chuane, ty jsi chuj.

Odpovědět  |   | 
Clanek  |  16. 11. 2015 13:21

Jsem asi cetl jiny clanek...

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  16. 11. 2015 16:32

Prehra ceskeho klenotu asi niekomu sposobila riadnu traumu

Odpovědět  |   | 
DK  |  16. 11. 2015 19:24

a to tvrdíš předtím, než si byl trtkat vaše ovce, nebo až potom?

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  17. 11. 2015 10:03

Niekto svoju inteligenciu ukaze hned svojim prejavom: slovnym alebo pisomnym.

Odpovědět  |   | 
Ondřej  |  16. 11. 2015 13:21

Ó fuj, na čem jedou designéři ve škodovce? Kola se jim fakt nepovedly. Vypadá to úplně hnusně. Dobrý leda tak do cirkusu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  16. 11. 2015 13:45

Rozdíl v dosaženém čase odpovídá rozdílu ve výkonu motorů. Podvozek je více méně stejný je to plošina MQB, auta mají obdobnou hmotnost a vyvážení. Takže k ničemu překvapivému nedošlo. Rozdíl ve výkonu je totiž značný.
Zajímavější by bylo srovnání s nějakým foukaným benzínovým dvoulitrem z jiné konstrukční dílny např. bmw, mercedes, renault, subaru......
To už by něco ukázalo.

Odpovědět  |   | 
Drtikol  |  16. 11. 2015 19:23

ciwe, tady si zas někdo myslí, že z papírový tabulky přesně ví, jak auto jezdí... I auta s naprosto identickým podvozkem můžou jezdit výrazně jinak, stačí jiné gumy a jiné tlumiče. Když se přidá jiné rozložení hmotnosti (protože je jiná karoserie) a fakt že MQB je *modulární* platforma a tudíž obě auta mohou mít ve skutečnosti dost výrazné odlišnosti, dává porovnání naprosto dokonalý smysl. Už jen proto, že zákazníci se budou často rozhodovat právě mezi těmito dvěma auty, nikoli mezi škodovkou a subaru, či mercedesem...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 11. 2015 11:12

To je v pořádku. Já jenom píšu, že rozdíl odpovídá rozdílnému výkonu motorů. Pro kupce je to naprosto transparentní a není v tom žádný háček. Chceš vyšší výkon a rychlejší kombík... kup si seata. Stačí ti menší výkon a chceš trochu praktičtější kombi... kup si škodu.
Koncern na zákazníka nenachystal žádnou boudu. Všechno je jak má být.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2015 15:52

Mne by zase zajímalo, proč se tady objevují stále dokola testy prakticky stejných aut, případně test aut stále stejných automobilek. Vždyť to je koncern VW na tisíc způsobů. A když dojde k porovnávání, tak v tom testu jiných aut nesmí opět chybět VW konzerva. Vždyť například Ford měl docela dost zásadní facelift u několika aut, přibyly nové verze aut, ale dočkali jsme se z toho jen test Mondea a Mustangu. Mazda také prodělala nějaký facelift a také nic.
U koncernových aut stačí změnit lakování a máme hnedle test. Stačí se jen podívat na testy v rubrice Testy a asi není co řešit, například Škoda 10x, Seat 4x, VW 12x. Neřeším, že se v jednom testu objeví tyto auta společně, případně více částí, to by na tom Ford byl v tomto případě úplně špatně.

Odpovědět  |   | 
gst  |  16. 11. 2015 15:58

Mirku, naprostý souhlas..!

Odpovědět  |   | 
Josef  |  16. 11. 2015 18:45

Podívej se Mirku na výsledky prodeje aut ČR a potom také na diskuse. Nejvíce je to o Škodě, VW a ostatních značkách koncernu. A teprve hóódně méně o jiných značkách. Tak proč psát o jiném, že? Navíc se i v těch diskusích objevuje, že diskutující v převážné většině nemají zkušenosti s něčím jiným než s koncernem. A ten, kdo má a sdělí svůj názor, tak se do něj pustí "škodováčtí" sršni a člověk se nic potom nedozví, protože to diskutující "neškodováci" vzdají. Proč mají diskutovat s fanatiky nebo omezenci, že?
Jinak tento "test" ukázal, či spíše napověděl typickému českému zákazníkovi, že jeho rozhodnutí pro Škodu RS je správné a že případnou alternativou v podobě Seatu neudělá chybu. Vždyť kolik lidí si může v Česku dovolit koupit více než jedno auto do rodiny a navíc "speciála". Takže ten, kdo ukecá v rodinném rozpočtu nějaké peníze navíc, tak RS Combi je tutovka. Že to není "soutěžák", s tím se smíří (protože musí). A jen někomu se podaří ukecat rodinu do toho Seata. A tím to končí a případné "soutěžení" znamená, že občas šlápne "pořádně" na plyn a představuje si, jaký je "závodník"... Takže zdejší "test" a diskuse splnila to, co se zde na Autorevue očekává...
Mirku, ten, kdo kupuje pořádné auto, tak nesbírá informace na Autorevue, a proto je potom fuk, jestli se tady píše o něčem jiném, než o koncernu. (No, a ty "kecy", co se zde vedly na Focus ST, nebo Hondu Civic S-type, to přece nestojí za to ani číst, co říkáš Mirku?) Když se chce člověk něco dozvědět, vhodným zdrojem jsou třeba kluby nadšenců pro jednotlivé značky. Výhodou je, že v Česku všichni "značkoví" nadšenci prošli zkušeností s auty Škoda a mají možnost i dalšího stálého srovnání (služební auta jsou převážně škodovky).

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2015 19:21

Samozřejmě se podle tohoto nerozhoduji. Na jakékoliv kluby nadšenců bych se rozhodně nespoléhal, jednostranně zaměřená obec. Na druhou stranu ani prodeje nejsou žádným relevantním ospravedlněním pro to, aby se tento "plátek" orientoval na "držím palce VW". Hloupé kecy se vedou u každého auta, tam se předvádějí právě ti zarytí nadšenci pro nějakou značku. Jestli někomu vadí, že se nějaká trouba vyjadřuje hloupě o nějaké konkurenční automobilce, tak to je jeho problém. Já si na to udělám vlastní názor. Mám výhodu, že si klidně pořídím auto od jakéhokoliv výrobce, když se mi bude líbit a budu ochoten za něho požadovanou sumu dát, nejsem zarytý fanda žádné automobilky. A když už jsme u RS, jak často tohle provedení na cestě potkáváš, když uvádíš prodeje? O to tady snad vůbec nemá jít, to bychom tady neměli ani ten test toho Mustangu.
Jak by se ti líbilo, kdyby se informace ve všech médiích zaměřovala jen na to, o co je největší zájem. Do kina bys chodil jen na filmy o které je největší zájem...
Opravdu nevidím jediné ospravedlnění toho, že to tady je jako ve VW klubu. Klidně ať tady ty testy VW jsou, ale kde je to ostatní?

Odpovědět  |   | 
Drtikol  |  16. 11. 2015 19:26

Já jsem tu teda viděl dost zajímavých aut. Potíž je možná v tom, že ne každá automobilka je tak ochotná půjčovat novinářská auta, jako koncern, který má vypozorováno, že testy na zákazníky fungují. Pokud vím, tak třeba Toyota nemá v novinářské flotile snad ani 4 auta... a Lexus žádný, přestože by mě zajímal. Ptal jsem se na to na jiném webu.
Octavií RS osobně potkávám mraky, fakt mě to překvapuje, kolik jich jezdí.
Nicméně, vy se tu furt handrkujete a mě se zdá, že všem uniká jedna docela důležitá věc: Most pod dvě minuty? DVĚ MINUTY? S rodinným kombíkem na studeném asfaltu? To je totiž ku*va dobrej čas...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2015 19:45

V širokém dalekém okolí vím pouze o jediné Octavii RS. Nepočítám služební, které používá Škoda. S těmi mraky to moc nepřeháněj.
Tohle jsem přesně čekal, že se to tady objeví, že nejsou. To se tedy divím, že jinde jsou, tím zrovna nemyslím Lexus. Je mi jasné, že ne vše je dostupné, ale například:

http://www.auto.cz/ford-focus-1-0-ecoboost-s... ...
http://www.auto.cz/ford-focus-st-2-0-tdci-vs... ...
http://www.auto.cz/test-ford-focus-kombi-1-5... ...
http://www.auto.cz/test-ford-c-max-1-5-ecobo... ...
http://www.auto.cz/test-ford-grand-c-max-2-0... ...

Divné, nemyslíš? A tady, nic.

Odpovědět  |   | 
Olda  |  20. 11. 2015 00:57

V Praze je nových vRS hromada, to auto potkávám několikrát za den.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  16. 11. 2015 21:34

Reakce na Mirek | 16. 11. 2015 19:21 | [95.173.78.xxx] - jasně Mirku, rozumím ti. Ale je to třeba brát zde v Autorevue s nadhledem. To, že si dokážeš obstarat relevantní informace na webu, o tom nepochybuji. Rozhodně ale klubové nadšence nepodceňuj. V celé řadě případů prováděli přesně měřené testy a řadu polemik vyvraceli a ujasňovali si. Stejně tak různá "vylepšení" v nastavení tlumičů a pod. Rozhodně při testování používali například shodná pneu (zde v testu RS a Seatu tomu tak nebylo) a věděli, co chtějí testovat a neměli k tomu jinou motivaci, než opravdový zájem zjistit, jak tomu ve skutečnosti u konkrétního typu auta je. A zdejší "testy" v Autorevue jsou opravdu jen z pozice "zákazníka". Se skutečnými testy s cílem objektivně zjistit detailní parametry/hodnoty to nemá nic společné. Proto všechno zde v Autorevue ber s velkou rezervou a informace zde uvedené jako první "nástřel", který si musíš doplnit jinde (to ale moc dobře víš podle tvé reakce). Redaktoři Autorevue se snaží o to, aby zde co nejvíce lidí "klikalo" a když je nejvíce "klikařů" zrovna koncernových, tak se nelze divit, že koncern je zde dobře "zviditelněn". Co se týče prodeje RS, tak je poměrně často vídám na silnicích a i prodejci Škoda ti řeknou, že se prodávají poměrně často. Na rozdíl od předcházející generace má RS nastavenou dobrou cenu ve srovnání s verzí/výbavou Elegance. Proto ten, kdo nemusí zůstat u Octavie u základu, tak RS je dosažitelnou a cenově zajímavou volbou. Jenže RS není samozřejmě žádný "soutěžák" a nemá smysl RS v tomto směru posuzovat (z koncernu za rozumnou cenu to splňuje nejsilnější "jedovatá" verze krátkého Golfu). To ale moc dobře ví každý a ty, Mirku, tedy rozhodně. Proto chápu, že by sis rád něco přečetl o jiných zajímavějších autech. Subaru Imprezu nebo nového "okřídleného" Civica s novým turbomotorem už nelze s RS (ani s Golfem) vůbec srovnávat, protože to už je jiná kategorie. Přesto se zde našel expert, který by takový "srovnávací" test v Autorevue si chtěl přečíst....
To, že oba jezdíme v něčem jiném, než v koncernu a že nejsme na něm "závislí", a že si umíme vybrat auto, které se nám líbí a které splní naše požadavky, to jsme si už napsali někdy minule. Rozhodně k tomu ale nepotřebujeme (a nepotřebovali jsme) Autorevue. Že to tady je jako v VW klubu, to ber jako fakt a jako příklad, že zde to je jedno kino s jedním filmem. Jenže jsou jiná kina, kde hrají i jiné filmy. Je lepší, když fanatici VW zůstanou v jednom kině, kde jsou "uspokojováni", že auta jejich značky jsou "nejlepší". Když najdeš zajímavý web (článek), tak dej vědět, abychom nemuseli zbytečně brouzdat a něco zajímavého aby nám neuteklo. Nemusí to být samozřejmě v češtině...
Tak se měj fajn a užij si zítřejšího volna.

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  16. 11. 2015 16:53

Presne sa potvrdilo to, co som pisal hned od zaciatku kedy urobili prvy sprint tychto aut. Ja viem, ze pre Skodu su to vianoce, ale.
Ked sa pozriem na obe auta predok a zadok, tak octavka je mdla, bez nejakeho nadychu dravosti. Nehovorim, ze leon je ale nadych tam je, staci si pozriet predny naraznik a celkovo tvar. Bok octavie, tam je uplne vidiet, ze to nema nic spolocne s RS. Jednoducho auto s mohutnym batohom vzadu, fotka je toho dokazom.
Co sa tyka motora, to som tiez pisal je sice pekne 2,0 TSI 230 koni, lenze 2,0TSI 290 koni je inde. Je to viacej odbrzdene, nie tam pridusene. Plati presne to co pri 1,2 TSI 66 vs. 81kW a 1,4 TSI 92 vs. 110 kW. Jednoducho tie slabsie su uskrtene a nemaju taky vrch je to tam citit, to orezanie.
Pre mna nic nove, presne taky vysledok som cakal.

Kto chce cesky stahovak s oznacenim RS, aby sused praskol kupi Octaviu.
Kto preferuje trochu spanielskeho temperamentu zvoli leon.

Odpovědět  |   | 
50-90-130  |  16. 11. 2015 18:14

Testy osobních cestovních vozů na závodním okruhu jsou velmi důležité a smysluplné. Hlavně proto , aby se daly využít v praxi na veřejných komunikacích.

Odpovědět  |   | 
Drtikol  |  16. 11. 2015 19:19

Když jsou to špičkové "sportovní" verze, tak jejich zákazníky zajímá, jak jsou rychlé. Že to nezajímá vás, protože jste nudný, to je úplně jiná věc. Běžte si přečíst test Dacie ;)

Odpovědět  |   | 
Hanz  |  16. 11. 2015 22:54

Mám dotaz, opravdu mají tyto motory problémy s vyšší spotřebou oleje (1l / 2-5000 km)? Na všelijakých diskuzích lze najít stížnosti majitelů 1,4; 2,0 TFSI (Fabia RS, Octavia RS, Golf GTI,...) právě ke zvýšené spotřebě oleje. 230-280k z 2,0 l je hodně, ale je v pořádku brát 1l oleje na tak málo km, nemělo by to být mezi výměnami v servisním intervalu bez dolévání?
P.S. U Seatu nechápu ( pro mě ) dost výrazný rozdíl mezi exteriérem a interiérem, z venku pěkný, ale ten vnitřek, hlavně střed palubky se mi opravdu hooodně nelíbí.
Díky.
Rychlím kolům zdar!!!

Odpovědět  |   | 
NoName  |  16. 11. 2015 23:18

U popelnic typu koncern je to s tím olejem naprosto normální.

Odpovědět  |   | 
Roman1  |  17. 11. 2015 09:58

Mám OIII RS TSI 1,5 roku s nájezdem 17 t km. Olej jsem doléval jen po prvních 2 t km, kdy se zabíhal. V 10 t km jsem udělal výměnu oleje, do té doby už jsem ale nepozoroval žádný úbytek. A ani po výměně žádný úbytek nepozoruji. Ale jezdím převážně klidně, takže to může být i tím.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 11. 2015 19:10

S tou vymenou v zabehu si predlzil tomu motoru zivot dvojnasobne.
Aspon niekto tu ma rozum.... Dobre rozhodnutie!

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  17. 11. 2015 10:25

Mna to tiez zaskocilo u auta Fabia 1,4 16V olej ani neriesim, vymenim a do dalsej vymeny neriesim.
Leon 1,2 TSI EA 211 to teda olej berie, prvy krat som dolieval po cca 6000 km cca 0,8 litra, v cca 10 000km zase asi 0,5-0,6 litra.
Cize za 10 000km km to zobralo cca 1,5 litra oleja - to je podla mna dost - samozrejme vyrobca ma pohodu 0,5 litra na 1000km.
Len pre zaujimavost LL interval 30tkm by ten motor zobral cca 4-4,5 litra ved tolko asi napln nie je - len pre zaujimavost.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 11. 2015 19:08

Je to samozrejme tym, ze:

a/ nie je nariadena vymena este v zabehu /idealne hned po prvych 2500km/. Tym padom ten motor je zakonite po zabehnu napolo odpisany a oddelenie predaja oslavuje;
b/ mala plocha
c/ nevhodna specifikacia oleja;
d/ nekvalitny material, cim vznika vola a dalsie namahanie;
e/ podtacanie motora.

Ako spotrebitel, mozes ovplyvnit body a+c+e /ten posledny za predpokladu ze nemas automat v sadomaso /rozumej eco/ rezime.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 11. 2015 14:01

Ocakavam ze mi minuskari, podobne ako v prvom prispevku hore, vysvetlia blahodarne posobenie skutocnosti horeuvedenych bodov na zivotnost motora. Zrejme vsetko klienti psychiatrickych ustavov ako ekonomicka a marketing.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 11. 2015 19:13

@yoggi -> reklamacia samozrejme. Ten motor ma problem.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  17. 11. 2015 18:32

Mám Audi A3 1.4 TFSI s vypínáním válců. Najel jsem asi 34.000 a jednou mě to požádalo na D11 za Hradcem o olej. Zajel jsem na Benzinu, koupil olej a dolil cca 0,7 litru. Toť vše.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 11. 2015 18:44

Na ereso treba samozrejme ine kolesa. To, co tam je, sa dizajnovo naozaj nepodarilo, posobi to tazkopadne, pripomina mi to ten odminovaci stroj wehrmachtu z druhej svetovej.

Ked ale date celu masinu do ciernej a na to cierne elektrony a zelene brzdove strmene, potom to dostane hned ine grady. Inak, ako rychle dialnicne auto si pokojne viem prestavit RS v nafte a s DGS. To auto sportove sice nebude nikdy, ale priestorom, pohodim a vykonom sa taka verzia na rychle dialnicne presuny hodi vyborne.

Na zabavu a nahanacku po okreske su tu ine auta.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  18. 12. 2015 09:32

Cupra je neskutečná !!! Je pro mě sen se v ní aspoň svézt !! To auto je magor v dobrém slova smyslu

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 59 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A