Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Že je náš dlouhodobě testovaný Seat rychlý, to víme. Ale jak je vlastně rychlý na okruhu a jak si stojí proti vylepšené Octavii RS230 se samosvorem?
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogalerie

Dnešní počasí rozhodně nevypadá na to, že budu zajíždět na Autodromu Most nějaké rekordy. Je mlha, teploměr ukazuje 4°C a kožené sedačky Škody Octavia RS230 Combi, kterou si beru na cestu do Mostu, jsou úplně ledové. Vyhřívání naštěstí funguje docela rychle a také celohliníkový dvoulitr TSI se poměrně rychle zahřívá na provozní teplotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatímco Seat vyčkává v boxové uličce, Octavia zajíždí měřená kola. Účast v chladném podzimním dni je malá, takže máme téměř celou dráhu pro sebe. To je úžasné

A tak je už za chvíli v Octavii příjemné klima, okna jsou odmlžená a já jedu směrem do Mostu, kde se potkám s Lukášem (přijede v našem dlouhodobě testovaném Seatu Leon ST Cupra), abychom udělali nějaké obrázky a především obě auta porovnali na závodní dráze.

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Jakkoli jsou kombíky Octavia RS230 a Leon Cupra s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG především rychlá rodinná auta, pár ostrých kol na velkém závodním okruhu by jim nemělo dělat problém. Přeci jen se bavíme o autech, která by se již právem dala označit jako „sportovní“.

Škoda Octavia RS230 Combi

Času není nazbyt. Navíc nejsme na dráze sami a bude asi obtížnější trefit několik dobrých kol bez provozu. Nejprve si beru Octavii, se kterou jsem se stačil cestou seznámit, navíc mám na sebe nastavenou sedačku. Stejně si ale musím po prvním pomalém seznamovacím kole ještě trochu sedadlo a volant přenastavit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obě auta se sice tváří sportovně a drsně, ale na okruhu jsou z nich cítit kompromisy. Například sedačky nepodepírají pořádně stehna, i když trup drží docela dobře. Sedí se ale vysoko a střešní okno ubírá místo nad hlavou. S helmou bych se dovnitř už nevešel

Sedačky jsou sice pěkné a pohodlné, ale na dráze to není úplně ono. Navíc se sedí dost vysoko a místo nad hlavou omezuje střešní okno, takže například s helmou bych se do auta už nevešel a nemohl sedět za volantem tak, jak je mi příjemné a pohodlné.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogalerie
Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků