Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Že je náš dlouhodobě testovaný Seat rychlý, to víme. Ale jak je vlastně rychlý na okruhu a jak si stojí proti vylepšené Octavii RS230 se samosvorem?
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogalerie

Dnešní počasí rozhodně nevypadá na to, že budu zajíždět na Autodromu Most nějaké rekordy. Je mlha, teploměr ukazuje 4°C a kožené sedačky Škody Octavia RS230 Combi, kterou si beru na cestu do Mostu, jsou úplně ledové. Vyhřívání naštěstí funguje docela rychle a také celohliníkový dvoulitr TSI se poměrně rychle zahřívá na provozní teplotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatímco Seat vyčkává v boxové uličce, Octavia zajíždí měřená kola. Účast v chladném podzimním dni je malá, takže máme téměř celou dráhu pro sebe. To je úžasné

A tak je už za chvíli v Octavii příjemné klima, okna jsou odmlžená a já jedu směrem do Mostu, kde se potkám s Lukášem (přijede v našem dlouhodobě testovaném Seatu Leon ST Cupra), abychom udělali nějaké obrázky a především obě auta porovnali na závodní dráze.

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Jakkoli jsou kombíky Octavia RS230 a Leon Cupra s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG především rychlá rodinná auta, pár ostrých kol na velkém závodním okruhu by jim nemělo dělat problém. Přeci jen se bavíme o autech, která by se již právem dala označit jako „sportovní“.

Škoda Octavia RS230 Combi

Času není nazbyt. Navíc nejsme na dráze sami a bude asi obtížnější trefit několik dobrých kol bez provozu. Nejprve si beru Octavii, se kterou jsem se stačil cestou seznámit, navíc mám na sebe nastavenou sedačku. Stejně si ale musím po prvním pomalém seznamovacím kole ještě trochu sedadlo a volant přenastavit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obě auta se sice tváří sportovně a drsně, ale na okruhu jsou z nich cítit kompromisy. Například sedačky nepodepírají pořádně stehna, i když trup drží docela dobře. Sedí se ale vysoko a střešní okno ubírá místo nad hlavou. S helmou bych se dovnitř už nevešel

Sedačky jsou sice pěkné a pohodlné, ale na dráze to není úplně ono. Navíc se sedí dost vysoko a místo nad hlavou omezuje střešní okno, takže například s helmou bych se do auta už nevešel a nemohl sedět za volantem tak, jak je mi příjemné a pohodlné.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků