Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Že je náš dlouhodobě testovaný Seat rychlý, to víme. Ale jak je vlastně rychlý na okruhu a jak si stojí proti vylepšené Octavii RS230 se samosvorem?
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogalerie

Dnešní počasí rozhodně nevypadá na to, že budu zajíždět na Autodromu Most nějaké rekordy. Je mlha, teploměr ukazuje 4°C a kožené sedačky Škody Octavia RS230 Combi, kterou si beru na cestu do Mostu, jsou úplně ledové. Vyhřívání naštěstí funguje docela rychle a také celohliníkový dvoulitr TSI se poměrně rychle zahřívá na provozní teplotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatímco Seat vyčkává v boxové uličce, Octavia zajíždí měřená kola. Účast v chladném podzimním dni je malá, takže máme téměř celou dráhu pro sebe. To je úžasné

A tak je už za chvíli v Octavii příjemné klima, okna jsou odmlžená a já jedu směrem do Mostu, kde se potkám s Lukášem (přijede v našem dlouhodobě testovaném Seatu Leon ST Cupra), abychom udělali nějaké obrázky a především obě auta porovnali na závodní dráze.

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Jakkoli jsou kombíky Octavia RS230 a Leon Cupra s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG především rychlá rodinná auta, pár ostrých kol na velkém závodním okruhu by jim nemělo dělat problém. Přeci jen se bavíme o autech, která by se již právem dala označit jako „sportovní“.

Škoda Octavia RS230 Combi

Času není nazbyt. Navíc nejsme na dráze sami a bude asi obtížnější trefit několik dobrých kol bez provozu. Nejprve si beru Octavii, se kterou jsem se stačil cestou seznámit, navíc mám na sebe nastavenou sedačku. Stejně si ale musím po prvním pomalém seznamovacím kole ještě trochu sedadlo a volant přenastavit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obě auta se sice tváří sportovně a drsně, ale na okruhu jsou z nich cítit kompromisy. Například sedačky nepodepírají pořádně stehna, i když trup drží docela dobře. Sedí se ale vysoko a střešní okno ubírá místo nad hlavou. S helmou bych se dovnitř už nevešel

Sedačky jsou sice pěkné a pohodlné, ale na dráze to není úplně ono. Navíc se sedí dost vysoko a místo nad hlavou omezuje střešní okno, takže například s helmou bych se do auta už nevešel a nemohl sedět za volantem tak, jak je mi příjemné a pohodlné.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogalerie
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků