Kapitoly článku:
Porsche 911 už desítky let platí za auto, se kterým není snadné jezdit rychle. Které odmění zkušeného, věci znalého řidiče intenzivním pocitem souznění a vtažením do děje, zatímco drzého zelenáče bez okolků vytrestá exkurzí do podrostu. Audi má mezi lidmi, které baví řídit, pověst výrobce solidně zpracovaných a často i schopných, ale řidičsky málo uspokojivých aut. Co si má nebohý motoristický publicista počít, když se nemůže spolehnout ani na platnost léty prověřených klišé?
Objemem kufru vítězí Porsche, ale šampionem rodinných nákupů není ani jeden
Nejnovější Porsche 911 v testované konfiguraci je výrazně jiné než jeho předchůdci. Jet s ním tak rychle, jak vám odvaha a rozhledové podmínky dovolí, je neuvěřitelně snadné. Má výborný motor pečlivě sladěný s fantastickou převodovkou a jeho dynamické schopnosti objektivně sahají dál než u Audi R8, ať už se jedná o rychlost v přímce nebo o tempo v sérii technických zatáček.
Audi R8 je při proměňování zetlelých dinosaurů v rychlost o kousek méně efektivní – opravdu jen o malý kousek! – a jeho motor působí v tomto srovnání obyčejněji. Na druhou stranu se od svého italského příbuzného naučilo maskovat menší pracovní výkonnost efektním divadlem a ještě o toho vypadat jako reklama na módní návrhářství. Statickou přitažlivostí, dojmem z interiéru i vzezřením v provozu si nezadá s mnohem dražšími a rychlejšími superauty.
Verdikt
Audi R8 je fantastické sportovní auto a i po letech zůstává ohromujícím svědectvím o skutečném potenciálu značky z Ingolstadtu. V této třídě ale rozhodují schopnosti na silnici, proto dnes vyhrává Porsche. Nejtěsnějším myslitelným rozdílem.
Foto: Tomáš Lébr, efeb.cz