Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Uhájí modernizovaný klenot z Ingolstadtu prapor čtyř kruhů před novou generací auta, které má pořád motor na špatné straně?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vyzyvatel se představuje
  2. Soutěž krásy
  3. Motory a dynamika
  4. Okreska oznámí ortel
  5. Všední provoz, ceny
  6. Zúčtování a verdikt
  7. Technické údaje, velká fotogalerie

Jsem připraven. Auto klečí v oblouku na vnějších kolech, motor zlověstně frká okolo pěti tisíc otáček jako býk připravený na otevření dveří do arény. Tohle bude snadné. Vždyť mám nižší těžiště a 30 koní k dobru. Jakmile pravé přední kolo mine vrcholový bod a zatáčka se začne otevírat, otevírám stavidla životodárné stooktanové tekutiny naplno, osm hladových krků za mými zády polkne plnými doušky a na oplátku pošle všechnu svoji sílu na vstupní hřídel nové sedmistupňové dvouspojky. Přesně ve 107 km/h řadí automatika s prásknutím trojku a 430 koní znovu letí k omezovači s prudkostí nikoliv nepodobnou odlehčenému závodnímu motoru.

S uspokojením mrknu do zrcátka, abych zjistil, kolik metrů jsem tím pečlivě načasovaným a precizně provedeným výjezdem získal k dobru. A čeká mě studená sprcha. Místo volné silnice se žlutou tečkou někde daleko vzadu mám zrcátka plná té vysoké, baculaté, taxíkově žluté věci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za soupeře jsme faceliftovanému Audi R8 vybrali Porsche 911

Audi R8 překreslilo v roce 2007 mapu sportovních aut. Hliníkové kupé s uprostřed uloženým motorem od značky, která mezi nadšenými řidiči nebyla zrovna symbolem dokonalého zážitku z jízdy, si dokázalo ve srovnávacích testech německých, anglických i amerických časopisů zachovat tvář před do té doby nedotknutelným Porsche 911. A v několika případech ho dokonce porazit. Sám jsem se před třemi nebo čtyřmi lety krátce svezl desetiválcovým Spyderem a nemohl jsem uvěřit, jak dobré – čistě z pohledu řidičského zážitku – to auto je.

LED v sérii a o spojku víc


R8, která nám dělala na několik hodin společnost ve druhém prázdninovém týdnu, je „základní“ osmiválec. Motor původem z Audi RS4 B7 dává nadále 430 koní a 430 Nm, aby se to dobře pamatovalo. Jeho bezprostřední, vysokootáčkový charakter mám i po letech od testu RS4 v živé paměti. Při loňském faceliftu vyměnili konstruktéři robotizovanou „Lambo“ převodovku poněkud humpoláckých mravů za sedmistupňový S tronic se dvěma spojkami v olejové lázni.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmiválec 4,2 l FSI nově spolupracuje s dvouspojkovým S tronikem

Výsledkem je o 0,3 s kratší zrychlení z klidu na 100 km/h a pochopitelně i nižší spotřeba v ustáleném cestovním tempu. LED světlomety dostaly novou „grafiku“ a nyní se dodávají sériově pro všechny verze R8. Lehce pozměněného tvaru lichoběžníkové masky Audi Single Frame a předního nárazníku si bez přímého srovnání asi nevšimnete.

Základ ovšem zůstává stejný: Hliníkový prostorový rám Audi Space Frame (samotný váží jen 210 kg!), uprostřed uložený motor a stálý pohon všech kol s viskózní spojkou vpředu a mechanickým samosvorným diferenciálem mezi zadními koly. Abychom dojmy ze svezení v modernizovaném Audi R8 zasadili do patřičného rámce, přizvali jsme si tradiční etalon kategorie: Porsche 911. Duel může začít.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vyzyvatel se představuje
  2. Soutěž krásy
  3. Motory a dynamika
  4. Okreska oznámí ortel
  5. Všední provoz, ceny
  6. Zúčtování a verdikt
  7. Technické údaje, velká fotogalerie

bazar

Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 189 118 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 88 139 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2003
Stav: 209 611 km
Cena: 98 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2005
Stav: 123 229 km
Cena: 150 000 Kč
Audi A3 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 20 294 km
Cena: 460 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 91 015 km
Cena: 640 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků