Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Uhájí modernizovaný klenot z Ingolstadtu prapor čtyř kruhů před novou generací auta, které má pořád motor na špatné straně?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vyzyvatel se představuje
  2. Soutěž krásy
  3. Motory a dynamika
  4. Okreska oznámí ortel
  5. Všední provoz, ceny
  6. Zúčtování a verdikt
  7. Technické údaje, velká fotogalerie

Jsem připraven. Auto klečí v oblouku na vnějších kolech, motor zlověstně frká okolo pěti tisíc otáček jako býk připravený na otevření dveří do arény. Tohle bude snadné. Vždyť mám nižší těžiště a 30 koní k dobru. Jakmile pravé přední kolo mine vrcholový bod a zatáčka se začne otevírat, otevírám stavidla životodárné stooktanové tekutiny naplno, osm hladových krků za mými zády polkne plnými doušky a na oplátku pošle všechnu svoji sílu na vstupní hřídel nové sedmistupňové dvouspojky. Přesně ve 107 km/h řadí automatika s prásknutím trojku a 430 koní znovu letí k omezovači s prudkostí nikoliv nepodobnou odlehčenému závodnímu motoru.

S uspokojením mrknu do zrcátka, abych zjistil, kolik metrů jsem tím pečlivě načasovaným a precizně provedeným výjezdem získal k dobru. A čeká mě studená sprcha. Místo volné silnice se žlutou tečkou někde daleko vzadu mám zrcátka plná té vysoké, baculaté, taxíkově žluté věci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za soupeře jsme faceliftovanému Audi R8 vybrali Porsche 911

Audi R8 překreslilo v roce 2007 mapu sportovních aut. Hliníkové kupé s uprostřed uloženým motorem od značky, která mezi nadšenými řidiči nebyla zrovna symbolem dokonalého zážitku z jízdy, si dokázalo ve srovnávacích testech německých, anglických i amerických časopisů zachovat tvář před do té doby nedotknutelným Porsche 911. A v několika případech ho dokonce porazit. Sám jsem se před třemi nebo čtyřmi lety krátce svezl desetiválcovým Spyderem a nemohl jsem uvěřit, jak dobré – čistě z pohledu řidičského zážitku – to auto je.

LED v sérii a o spojku víc


R8, která nám dělala na několik hodin společnost ve druhém prázdninovém týdnu, je „základní“ osmiválec. Motor původem z Audi RS4 B7 dává nadále 430 koní a 430 Nm, aby se to dobře pamatovalo. Jeho bezprostřední, vysokootáčkový charakter mám i po letech od testu RS4 v živé paměti. Při loňském faceliftu vyměnili konstruktéři robotizovanou „Lambo“ převodovku poněkud humpoláckých mravů za sedmistupňový S tronic se dvěma spojkami v olejové lázni.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmiválec 4,2 l FSI nově spolupracuje s dvouspojkovým S tronikem

Výsledkem je o 0,3 s kratší zrychlení z klidu na 100 km/h a pochopitelně i nižší spotřeba v ustáleném cestovním tempu. LED světlomety dostaly novou „grafiku“ a nyní se dodávají sériově pro všechny verze R8. Lehce pozměněného tvaru lichoběžníkové masky Audi Single Frame a předního nárazníku si bez přímého srovnání asi nevšimnete.

Základ ovšem zůstává stejný: Hliníkový prostorový rám Audi Space Frame (samotný váží jen 210 kg!), uprostřed uložený motor a stálý pohon všech kol s viskózní spojkou vpředu a mechanickým samosvorným diferenciálem mezi zadními koly. Abychom dojmy ze svezení v modernizovaném Audi R8 zasadili do patřičného rámce, přizvali jsme si tradiční etalon kategorie: Porsche 911. Duel může začít.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vyzyvatel se představuje
  2. Soutěž krásy
  3. Motory a dynamika
  4. Okreska oznámí ortel
  5. Všední provoz, ceny
  6. Zúčtování a verdikt
  7. Technické údaje, velká fotogalerie
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků