Ducati Paul Smart 1000, Sport 1000 a GT 1000: krásná trojice v retro stylu

Italský výrobce motocyklů, firma Ducati, poskládal moderní retro stroje se sportovními prvky a nejnovější technologií. Modelová řada je označena názvem SportClassic, má pod kapotou litrový dvouválec a vypadá opravdu výborně.
Ducati Paul Smart 1000, Sport 1000 a GT 1000: krásná trojice v retro stylu

Model Paul Smart 1000 LE svými proporcemi a kapotáží připomíná stroj, na kterém se přenesete o pár desítek let zpět. Litrová motorka nese duchovní odkaz na Ducati 750 z roku 1972, kdy Paul Smart na tom stroji vyhrál závod 200 mil Imoly.

Nepřehlédnutelné tvary motocyklu ovšem ukrývají moderní vzduchem chlazený dvouválcový motor, kde osy válců svírají 90 stupňů (L2). Čtyřtaktní agregát o objemu 992 ccm disponuje výkonem 67,5 kW (92 k) v 8 000 ot/min a maximální točivý moment je 93 Nm v 6 000 ot. Síla pohonné jednotky je přenáší na zadní kolo pomocí 6stupňové převodovky a řetězu.

Jak již bylo zmiňováno, motorka obsahuje špičkové komponenty, jako např. odpružení Öhlins nebo brzdy od světoznámé firmy Brembo, kde systém obsahuje dva kotouče o průměru 320 mm vpředu a jeden menší vzadu. Model Paul Smart LE je omezená edice, kterých se vyrobí pouze 2 000 kusů, proto pokud máte o tento stroj zájem, připravte si 448 tis. korun. Základní verze Paul Smart stojí "pouze" 398 tis. Kč, ale v nabídce schází např. tlumiče Öhlins. Přední vidlice je od firmy Marzocchi, vzadu je plně nastavitelný Sachs monoshock.


Ducati Paul Smart 1000

Nejnovější kousek z modelové řady SportClassic má označení GT 1000 a novinářům byl oficiálně představen v italské Bologni v polovině dubna 2006. Motocykly GT 1000 a Sport 1000 vzhledově vypadají odlišně, ale pohonná jednotka a technika je vesměs stejná jako u základního modelu Paul Smart. Na závěr ceny: GT 1000 v ČR stojí 298 tis. korun a model Sport 1000 z vaší peněženky vytáhne 338 000 Kč.


Ducati GT 1000


Ducati Sport 1000

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků