Ducati Monster S4R Testastretta: 130 koní v základu

(představení) Italský výrobce motocyklů Ducati začal vytahovat trumfy pro rok 2007. Prvním z nich je přepracovaný Monster S4R.

Doposud nejsilnější verze rodinky Monsterů, verze S4Rs, poháněla pohonná jednotka původem ze sportovního motocyklu 999. Kapalinou chlazený dvouválec do L o objemu 998 ccm se v příštím roce objeví v základní verzi S4R a novým majitelům nabídne 96 kW (130 k) v 9 500 ot/min. Maximální točivý moment 104 Nm nastupuje od 7 500 ot.

Podvozek moc změn nepřinese, příhradový rám z ocelových trubek bude mít vpředu plně nastavitelnou upside-down vidlici Showa o průměru 43 mm. Vzadu bude také plně nastavitelná jednoramenná kyvná vidlice Sachs monoshock. Brzdový systém obstará světoznámá společnost Brembo, na přední ose budou dva kotouče o průměru 320 mm se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden menší kotouč.

Cena motocyklu je předběžně stanovena na 368 tis. korun a zákazník si bude moci vybrat ze dvou základních barev: červená s bílým pruhem a černými koly nebo šedá Titanium s černým pruhem a černými koly. Prodeje nového Monsteru S4R začnou od října 2006 a zákazníci určitě uvítají prodloužení servisního limitu na 12 000 km. Ducati předesílá, že servisní náklady se tímto krokem sníží až o 50 procent.

Výrobce

Ducati

Model Monster S4R Testastretta
Kategorie naked
Modelový rok 2007
   
# Základní parametry  
Délka (mm) 2 121
Šířka (mm) nz
Výška (mm) 1 222
Rozvor (mm) 1 440
Výška sedla (mm) 800
Suchá hmotnost (kg) 177
Palivová nádrž / Rezerva (l) 14 / 3
   
# Základní výbava  
Typ rámu příhradový
Odpružení vpředu, průměr/zdvih (mm) USD vidlice, 43/130
Předpětí / odskok / komprese vpředu ano / ano / ano
Odpružení vzadu, zdvih (mm) jednoram., monoshock
Předpětí / odskok / komprese vzadu ano / ano / ano
Brzdy vpředu, průměr (mm) 2x kotouč, 320
Typ třmenu, počet pístků radiální, 4
Brzdy vzadu, průměr (mm) kotouč, 245
Kola vpředu 120/70 ZR17
Kola vzadu 180/55 ZR17
   
# Motor  
Typ motoru / Počet válců L / 2
Objem motoru (ccm) 998
Chlazení kapalina
Vrtání x zdvih (mm) 100 x 63,5
Kompresní poměr 11,4:1
Počet ventilů na válec / rozvod 4 / Desmodromic
Vstřikování paliva elektronicky řízené
Výkon (kW (k) / ot.) 96 (130) / 9 500
Točivý moment (Nm / ot.) 104 / 7 500
Počet převodových stupnů 6
Sekundární převod řetěz
   
# Cena (Kč)  
Základní 368 000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ducati Monster S4R Testastretta - modelový rok 2007
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků