Ducati Monster S4R Testastretta: 130 koní v základu

(představení) Italský výrobce motocyklů Ducati začal vytahovat trumfy pro rok 2007. Prvním z nich je přepracovaný Monster S4R.

Doposud nejsilnější verze rodinky Monsterů, verze S4Rs, poháněla pohonná jednotka původem ze sportovního motocyklu 999. Kapalinou chlazený dvouválec do L o objemu 998 ccm se v příštím roce objeví v základní verzi S4R a novým majitelům nabídne 96 kW (130 k) v 9 500 ot/min. Maximální točivý moment 104 Nm nastupuje od 7 500 ot.

Podvozek moc změn nepřinese, příhradový rám z ocelových trubek bude mít vpředu plně nastavitelnou upside-down vidlici Showa o průměru 43 mm. Vzadu bude také plně nastavitelná jednoramenná kyvná vidlice Sachs monoshock. Brzdový systém obstará světoznámá společnost Brembo, na přední ose budou dva kotouče o průměru 320 mm se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden menší kotouč.

Cena motocyklu je předběžně stanovena na 368 tis. korun a zákazník si bude moci vybrat ze dvou základních barev: červená s bílým pruhem a černými koly nebo šedá Titanium s černým pruhem a černými koly. Prodeje nového Monsteru S4R začnou od října 2006 a zákazníci určitě uvítají prodloužení servisního limitu na 12 000 km. Ducati předesílá, že servisní náklady se tímto krokem sníží až o 50 procent.

Výrobce

Ducati

Model Monster S4R Testastretta
Kategorie naked
Modelový rok 2007
   
# Základní parametry  
Délka (mm) 2 121
Šířka (mm) nz
Výška (mm) 1 222
Rozvor (mm) 1 440
Výška sedla (mm) 800
Suchá hmotnost (kg) 177
Palivová nádrž / Rezerva (l) 14 / 3
   
# Základní výbava  
Typ rámu příhradový
Odpružení vpředu, průměr/zdvih (mm) USD vidlice, 43/130
Předpětí / odskok / komprese vpředu ano / ano / ano
Odpružení vzadu, zdvih (mm) jednoram., monoshock
Předpětí / odskok / komprese vzadu ano / ano / ano
Brzdy vpředu, průměr (mm) 2x kotouč, 320
Typ třmenu, počet pístků radiální, 4
Brzdy vzadu, průměr (mm) kotouč, 245
Kola vpředu 120/70 ZR17
Kola vzadu 180/55 ZR17
   
# Motor  
Typ motoru / Počet válců L / 2
Objem motoru (ccm) 998
Chlazení kapalina
Vrtání x zdvih (mm) 100 x 63,5
Kompresní poměr 11,4:1
Počet ventilů na válec / rozvod 4 / Desmodromic
Vstřikování paliva elektronicky řízené
Výkon (kW (k) / ot.) 96 (130) / 9 500
Točivý moment (Nm / ot.) 104 / 7 500
Počet převodových stupnů 6
Sekundární převod řetěz
   
# Cena (Kč)  
Základní 368 000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ducati Monster S4R Testastretta - modelový rok 2007
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků