Ducati Monster 1200 R je nejsilnější „naháč“ Ducati

V rámci slavnostního večera skupiny VW ve Frankfurtu došlo i na jednu neautomobilovou novinku. Italská značka Ducati představila nové provedení modelu Monster.
Seznam kapitol
  1. Ducati Monster 1200 R
  2. Ducati Monster 1200 R: Fotogalerie

Součástí impéria Volkswagen je od roku 2012 také Ducati, tradiční výrobce motocykků z italské Boloně. Jejím předsedou představenstva je Rupert Stadler, který zastává stejnou funkci u značky Audi – právě pod její křídla Ducati v rámci koncernu spadá. Proto Ducati nemohla chybět ani na frankfurtském večeru skupiny VW. Firma zde dnes večer odhalila nový Monster 1200 R, dosud nejvýkonnější Monster a zároveň nejvýkonnější „naháč“ v historii značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Monster 1200 R je dosud nejsilnějším Monsterem. Do Frankfurtu ho přijel představit Claudio Domenicali, nejvyšší výkonný šéf firmy Ducati. 

Chloubou Monsteru 1200 R je nový motor Testastretta DVT s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů, představený poprvé v cestovním modelu Multistrada.

Motor dosahuje výkonu 118 kW (160 k) a díky elektronickému plynu nabízí přepínatelné mapy, jak jsme u Ducati zvyklí: Urban, Touring, Sport. 

Ve srovnání s Monsterem S, dosavadním vrcholem řady, má „erko“ také plně nastavitelný podvozek Öhlins a lehce upravený design, abyste si ho na ulici nespletli s levnějšími modely. Motorka se pyšní „suchou“ hmotností 180 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chloubou Monsteru 1200 R je 160koňový motor Testastretta 1198 cm3 z Multistrady

Řadu Monster dnes tvoří dva základní modely. Oba pohání vodou chlazený vidlicový dvouválec do L (s úhlem rozevření válců 90°), lišící se zdvihovým objemem – 821 nebo 1200 cm3. Slabší model je k mání v základním provedení a také jako Stripe s rozšířenou výbavou, dvanáctistovku jste dosud mohli pořídit ve třech variantách: Monster 1200, Monster 1200 S a Monster 1200 S Stripe. Dnes odhalený model bude stát nad nimi.

Původní Ducati Monster z roku 1993 patří k nejikoničtějším motocyklům 90. let.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ducati Monster 1200 R
  2. Ducati Monster 1200 R: Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků