Ducati Monster 1200 R je nejsilnější „naháč“ Ducati

V rámci slavnostního večera skupiny VW ve Frankfurtu došlo i na jednu neautomobilovou novinku. Italská značka Ducati představila nové provedení modelu Monster.
Seznam kapitol
  1. Ducati Monster 1200 R
  2. Ducati Monster 1200 R: Fotogalerie

Součástí impéria Volkswagen je od roku 2012 také Ducati, tradiční výrobce motocykků z italské Boloně. Jejím předsedou představenstva je Rupert Stadler, který zastává stejnou funkci u značky Audi – právě pod její křídla Ducati v rámci koncernu spadá. Proto Ducati nemohla chybět ani na frankfurtském večeru skupiny VW. Firma zde dnes večer odhalila nový Monster 1200 R, dosud nejvýkonnější Monster a zároveň nejvýkonnější „naháč“ v historii značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Monster 1200 R je dosud nejsilnějším Monsterem. Do Frankfurtu ho přijel představit Claudio Domenicali, nejvyšší výkonný šéf firmy Ducati. 

Chloubou Monsteru 1200 R je nový motor Testastretta DVT s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů, představený poprvé v cestovním modelu Multistrada.

Motor dosahuje výkonu 118 kW (160 k) a díky elektronickému plynu nabízí přepínatelné mapy, jak jsme u Ducati zvyklí: Urban, Touring, Sport. 

Ve srovnání s Monsterem S, dosavadním vrcholem řady, má „erko“ také plně nastavitelný podvozek Öhlins a lehce upravený design, abyste si ho na ulici nespletli s levnějšími modely. Motorka se pyšní „suchou“ hmotností 180 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chloubou Monsteru 1200 R je 160koňový motor Testastretta 1198 cm3 z Multistrady

Řadu Monster dnes tvoří dva základní modely. Oba pohání vodou chlazený vidlicový dvouválec do L (s úhlem rozevření válců 90°), lišící se zdvihovým objemem – 821 nebo 1200 cm3. Slabší model je k mání v základním provedení a také jako Stripe s rozšířenou výbavou, dvanáctistovku jste dosud mohli pořídit ve třech variantách: Monster 1200, Monster 1200 S a Monster 1200 S Stripe. Dnes odhalený model bude stát nad nimi.

Původní Ducati Monster z roku 1993 patří k nejikoničtějším motocyklům 90. let.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ducati Monster 1200 R
  2. Ducati Monster 1200 R: Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků