Ducati Monster 1200 R je nejsilnější „naháč“ Ducati

V rámci slavnostního večera skupiny VW ve Frankfurtu došlo i na jednu neautomobilovou novinku. Italská značka Ducati představila nové provedení modelu Monster.
Seznam kapitol
  1. Ducati Monster 1200 R
  2. Ducati Monster 1200 R: Fotogalerie

Součástí impéria Volkswagen je od roku 2012 také Ducati, tradiční výrobce motocykků z italské Boloně. Jejím předsedou představenstva je Rupert Stadler, který zastává stejnou funkci u značky Audi – právě pod její křídla Ducati v rámci koncernu spadá. Proto Ducati nemohla chybět ani na frankfurtském večeru skupiny VW. Firma zde dnes večer odhalila nový Monster 1200 R, dosud nejvýkonnější Monster a zároveň nejvýkonnější „naháč“ v historii značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Monster 1200 R je dosud nejsilnějším Monsterem. Do Frankfurtu ho přijel představit Claudio Domenicali, nejvyšší výkonný šéf firmy Ducati. 

Chloubou Monsteru 1200 R je nový motor Testastretta DVT s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů, představený poprvé v cestovním modelu Multistrada.

Motor dosahuje výkonu 118 kW (160 k) a díky elektronickému plynu nabízí přepínatelné mapy, jak jsme u Ducati zvyklí: Urban, Touring, Sport. 

Ve srovnání s Monsterem S, dosavadním vrcholem řady, má „erko“ také plně nastavitelný podvozek Öhlins a lehce upravený design, abyste si ho na ulici nespletli s levnějšími modely. Motorka se pyšní „suchou“ hmotností 180 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chloubou Monsteru 1200 R je 160koňový motor Testastretta 1198 cm3 z Multistrady

Řadu Monster dnes tvoří dva základní modely. Oba pohání vodou chlazený vidlicový dvouválec do L (s úhlem rozevření válců 90°), lišící se zdvihovým objemem – 821 nebo 1200 cm3. Slabší model je k mání v základním provedení a také jako Stripe s rozšířenou výbavou, dvanáctistovku jste dosud mohli pořídit ve třech variantách: Monster 1200, Monster 1200 S a Monster 1200 S Stripe. Dnes odhalený model bude stát nad nimi.

Původní Ducati Monster z roku 1993 patří k nejikoničtějším motocyklům 90. let.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ducati Monster 1200 R
  2. Ducati Monster 1200 R: Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků