Ducati Hypermotard: ostrá chilli paprička

V současné době je třída motardů na vzestupu a řada výrobců motorek na to pružně reaguje rozšířením nabídky. Ducati představilo model Hypermotard jako koncept již loni na podzim, ale poslední zprávy hovoří pro bikery kladně: bude z toho sériovka!
Ducati Hypermotard: ostrá chilli paprička

Ducati Hypermotard exceloval loni na výstavě EICMA v Miláně, když mu Asociace motocyklových designérů přiřkla první místo za nejlepší design. Buďme upřímní, Hypermotard se svým trubkovým rámem, červeným zobákem a výfuky, co vypadají jako rakety země-vzduch, zaujme širokou veřejnost a i přes předpokládanou vyšší cenu bude určitě prodejním hitem.

A nejde jen o design. Konkurence v podobě KTM 950 Super Enduro nebo BMW HP2 se bude otřásat v základech, protože Hypermotard má špičkovou technologii. Motocykl pohání litrový dvouválec se sevřením válců 90 stupňů (L2) s desmodromickým rozvodem a dvěma svíčkami na válec. Agregát disponuje výkonem 73,5 kW (100 k), což je k celkové suché hmotnosti 175 kg více než zajímavé. Funbike jak vyšitý, pofrčí po zadním, po předním, ale i při jízdě po dvou je za ním každý otočí.

Předeslaná výborná technologie se odráží i v odpružení a brzdách. Vpředu je vidlice Marzocchi s průměrem 50 mm a kotoučem o průměru 320 mm s radiálním třmenem od firmy Brembo; vzadu je centrální tlumič Öhlins, jednoramenná kyvná vidlice a kotouč o průměru 240 mm.

Při pohledu na fotky musí každému bikerovi plesat srdce a dobrá zpráva oběhla média: vedení Ducati na základě kladných reakcí rozhodlo, že Hypermotard půjde do sériové výroby. Novinky se můžeme dočkat na jaře příštího roku.


Ducati Hypermotard

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků