Ducati Hypermotard: ostrá chilli paprička

V současné době je třída motardů na vzestupu a řada výrobců motorek na to pružně reaguje rozšířením nabídky. Ducati představilo model Hypermotard jako koncept již loni na podzim, ale poslední zprávy hovoří pro bikery kladně: bude z toho sériovka!
Ducati Hypermotard: ostrá chilli paprička

Ducati Hypermotard exceloval loni na výstavě EICMA v Miláně, když mu Asociace motocyklových designérů přiřkla první místo za nejlepší design. Buďme upřímní, Hypermotard se svým trubkovým rámem, červeným zobákem a výfuky, co vypadají jako rakety země-vzduch, zaujme širokou veřejnost a i přes předpokládanou vyšší cenu bude určitě prodejním hitem.

A nejde jen o design. Konkurence v podobě KTM 950 Super Enduro nebo BMW HP2 se bude otřásat v základech, protože Hypermotard má špičkovou technologii. Motocykl pohání litrový dvouválec se sevřením válců 90 stupňů (L2) s desmodromickým rozvodem a dvěma svíčkami na válec. Agregát disponuje výkonem 73,5 kW (100 k), což je k celkové suché hmotnosti 175 kg více než zajímavé. Funbike jak vyšitý, pofrčí po zadním, po předním, ale i při jízdě po dvou je za ním každý otočí.

Předeslaná výborná technologie se odráží i v odpružení a brzdách. Vpředu je vidlice Marzocchi s průměrem 50 mm a kotoučem o průměru 320 mm s radiálním třmenem od firmy Brembo; vzadu je centrální tlumič Öhlins, jednoramenná kyvná vidlice a kotouč o průměru 240 mm.

Při pohledu na fotky musí každému bikerovi plesat srdce a dobrá zpráva oběhla média: vedení Ducati na základě kladných reakcí rozhodlo, že Hypermotard půjde do sériové výroby. Novinky se můžeme dočkat na jaře příštího roku.


Ducati Hypermotard

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků