Ducati Hypermotard: ostrá chilli paprička

V současné době je třída motardů na vzestupu a řada výrobců motorek na to pružně reaguje rozšířením nabídky. Ducati představilo model Hypermotard jako koncept již loni na podzim, ale poslední zprávy hovoří pro bikery kladně: bude z toho sériovka!
Ducati Hypermotard: ostrá chilli paprička

Ducati Hypermotard exceloval loni na výstavě EICMA v Miláně, když mu Asociace motocyklových designérů přiřkla první místo za nejlepší design. Buďme upřímní, Hypermotard se svým trubkovým rámem, červeným zobákem a výfuky, co vypadají jako rakety země-vzduch, zaujme širokou veřejnost a i přes předpokládanou vyšší cenu bude určitě prodejním hitem.

A nejde jen o design. Konkurence v podobě KTM 950 Super Enduro nebo BMW HP2 se bude otřásat v základech, protože Hypermotard má špičkovou technologii. Motocykl pohání litrový dvouválec se sevřením válců 90 stupňů (L2) s desmodromickým rozvodem a dvěma svíčkami na válec. Agregát disponuje výkonem 73,5 kW (100 k), což je k celkové suché hmotnosti 175 kg více než zajímavé. Funbike jak vyšitý, pofrčí po zadním, po předním, ale i při jízdě po dvou je za ním každý otočí.

Předeslaná výborná technologie se odráží i v odpružení a brzdách. Vpředu je vidlice Marzocchi s průměrem 50 mm a kotoučem o průměru 320 mm s radiálním třmenem od firmy Brembo; vzadu je centrální tlumič Öhlins, jednoramenná kyvná vidlice a kotouč o průměru 240 mm.

Při pohledu na fotky musí každému bikerovi plesat srdce a dobrá zpráva oběhla média: vedení Ducati na základě kladných reakcí rozhodlo, že Hypermotard půjde do sériové výroby. Novinky se můžeme dočkat na jaře příštího roku.


Ducati Hypermotard

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků