Ducati Desmosedici RR: Rudý ďábel se zrodil v Itálii

Před GP Itálie byl v Mugellu představen nový supersport, Ducati Desmosedici RR. Pohonnou jednotkou bude litrový motor s výkonem vyšším než 147 kW (200 k). Díky tomuto číslu se jedná o nejsilnější sériový motocykl světa.
Ducati Desmosedici RR: Rudý ďábel se zrodil v Itálii

Že kapotované supersportovní mašiny používají technologie ze špičkových závodních strojů, to ví snad každý. Ale Ducati zašlo ještě o krůček dále. Model Desmosedici RR je téměř identický s motocyklem Ducati Corse Grand Prix Racing Desmosedici GP6, tedy střelou, se kterou letos Loris Capirossi vyhrál úvodní GP Španělska a v dalších pěti závodech byl třikrát na stupních vítězů. Více informací o MotoGP naleznete zde.

Pod kapotáží je kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec o objemu 989 ccm s desmodromickým rozvodem. Osy válců svírají úhel 90 stupňů, každý válec má čtyři titanové ventily a celkový výkon dle tiskové zprávy přesahuje 147 kW v 13 500 ot. Pohonná jednotka splňuje emisní normy Euro 3.

Desmosedici RR bude mít ve výbavě špičkovou technologii od renomovaných světových výrobců, jako odpružení Öhlins, brzdový systém Brembo s radiálními třmeny vpředu a kovaná 17palcová kola ze slitin magnesia se sedmi paprsky od společnosti Marchesini.

Zákazníci si budou moci vybrat ze dvou barevných verzí: rudé provedení Rosso GP s bílou plochou pro číslo na zádi a Desmosedici RR "Team Version" s širokým bílým pruhem dle vzoru tovární stáje Ducati Marlboro Team. Bohužel zpráva také obsahuje trochu omezující čísla pro nákup: Ducati Desmosedici RR se začne vyrábět až příští rok, bude omezená kapacita výroby zhruba na 400 ks za rok, při objednávkách dostanou přednost majitelé verze 999R a cena se odhaduje na 50-55 tis. eur (cca 1,5 mil. Kč).

Svým výkonem tak Ducati Desmosedici RR odsune současný hypertourer Kawasaki ZZR1400 (výkon rovných 200 k) z pomyslného piedestalu, ale cena za rudý supersport je krapet jinde.

Tip: Přečtěte si jízdní dojmy ze současné nejsilnější sériové motorky světa, Kawasaki ZZR1400.

  

   

 
Ducati Desmosedici RR

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků