Dubnová překvapení v ČR: skokanem je Dodge, Ford se trápí stále víc

Nejnovější čísla v registracích nových vozů, jak je zveřejnil Svaz dovozců automobilů ČR, nepřinášejí nijak dramatické údaje. Alespoň ne v celkových součtech. Trh poklesl meziročně o necelých 10 procent, bylo zaregistrováno 15 061 aut (16 589 v dubnu 2012).
Dubnová překvapení v ČR: skokanem je Dodge, Ford se trápí stále víc

A také velká pětka se nemění – první je Škoda, následuje Hyundai, Volkswagen, Ford a Peugeot.

Od šestého do desátého místa si pořadí prohazují Citroën, Kia, Renault a Toyota, z desítky oproti březnu vypadl Opel (z 8. na 15. místo).

Opět se tam ale objevila Dacia. Na vzestupu je Seat, který osciloval v prvním čtvrtletí od 14. do 17. pozice, v dubnu skončil 11.

Peugeot dýchá Fordu na zátylek

Kdo se noří hlouběji a hlouběji, to je Ford. Z premianta ještě nedávné minulosti se stal obrazně řečeno štvanec. Sice si ještě mezi nejlepšími drží čtvrtou příčku, ale na počty registrovaných aut (744 ks) se už velmi přiblížil pátému Peugeotu (667). Přitom zmiňovaných 744 vozů značky Ford je letošním maximem této značky.
Jenže v uplynulých letech míval v porovnání s Peugeotem v těchto tabulkách odstup ve stovkách kusů, tentokrát jen 77. Ve srovnání s dubnem 2012 přihlásily registry vozidel o 43 procent méně vozidel s oválným modrým logem.

S takzvaných velkých jmen je možná srovnatelný jen propad Chevroletu, který zaregistroval v dubnu 183 nových automobilů, což bylo o 42 procent méně než vloni. Jenže Chevrolet figuruje v dubnové oblibě až na vzdáleném 19. místě.

Pověsti o tom, že se Škoda začíná soustředit výrazně na asijský (převážně čínský) trh, dokládá její další pokles v porovnání s rokem 2012. V Česku si stále drží zlatou příčku, ale v porovnání s dubnem 2012 přišla o dalších 13 procent zákazníků. Druhý Hyundai si sice polepšil, ale o pouhých 0,7 procenta. Třetí VW klesl v registracích o necelé dvě desetinky.

Audi s BMW se daří, Infiniti tápe

U dražších vozů byla dubnová radost proměnlivá. Šampaňské se odpalovalo bezesporu u Audi (+10 procent), BMW (+7 procent, nebo Mercedes-Benzu (+18 procent). Zato Ferrari registrovalo o 67 procent méně aut, ale v absolutních číslech to znamená 6 aut vloni, 2 auta letos.

Na lepší časy stále čeká prémiové Infiniti. Vloni v dubnu se zaregistrovalo 12 aut, letos o 9 méně. Maserati se propadlo o 80 procent, Bentley o 60 procent, Jaguar o 87,5 procenta. Nulový zájem byl o Rolls-Royce a Aston Martin. Jeden nový vůz hlásí Lamborghini (vloni ve stejném období nic).

Japonské značky rostou pomalu, ale stále

Velký jásot určitě vládne po dubnových součtech u většiny hlavních japonských značek. Vloni zákazníky ztrácely, letos si měsíc co měsíc připisují stále víc nových vozů registrovaných na českých silnicích.

Honda poskočila proti dubnu 2012 dokonce o 34 procent, Mazda o 35 procent, Nissan o 6 procent, Subaru o bezmála 40 procent, Toyota o 14 procent. Jen Suzuki a Mitsubishi si pohoršily – o 13 a 10 procent.

Za skokana měsíce můžeme směle označit Dodge, ten si polepšil s dubnem 2012 o neuvěřitelných 400 procent – místo jednoho auta mu registrovali hned čtyři. O 130 procent víc registrací zaznamenala i Lancia. Ta má na dubnovém kontě 30 nových vozů, vloni to bylo jen 13.

Registrace v dubnu 2013

1.Škoda4526 ks
2.Hyundai1532 ks
3.Volkswagen1455 ks
4.Ford744 ks
5.Peugeot667 ks
6.Citroën631 ks
7.Kia627 ks
8.Renault521 ks
9.Toyota425 ks
10.Dacia378 ks


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků