DSG: sekvenční řazení se dvěma spojkami (jak to funguje)

70 komentářů

Petr Broža
13. února • 22:03

Test

Dr. 120L
9. února • 23:27

Mno hezký, mě trvá přeřadit rychlost tak cca. 3 - 4 vteřiny, a dvojka mi vtýhle zimě nejde vůbec

rapid 130
7. října • 12:42

na mna sa cele dsg nechyta.... ja mam paku volnu ako varechu... preradim si kludne z jednotky na 5ku jednym tahom..... ale nazad uz je to horsie kedze synchra sa odparili

P.F.
7. února • 22:49

Doma mám klasický automat s hydrodynamickým měničem a byl jsem se svézt u dealera v O2 s DSG (77kW).

Ten svůj automat bych měnil za DSG hned, je to úplně něco jiného. Hlavně u DSG nemá člověk pocit, že hodně procent výkonu se ztrácí díky měniči.

Ale rozdíl mezi měničem a DSG poznat je. Kdo zná klasický automat, tak zná, že když stojí auto, tak měnič furt tlačí auto dopředu. DSG ne. Když držíte brzdu, tak je spojka rozpojená a až v okamžiku pouštění brzdy, tak se spojka zapojuje. Je to znát hlavně při rychlém puštění brzdy a když auto stojí do kopce. Auto mírně (ale fakt mírně) couvne a pak je cítit zapojení 1. stupně. Kdežto u klasického měniče to auto se tlačí dopředu pořád a pokud se pustí brzda v prudkém kopci, tak zpátky to couvne taky, ale je to o něco plynulejší.

Jak jsem ale psal, výhody DSG rozhodně převažují a sám bych měnil hned.

Jsem jen zvědav na další vývoj, kdy další generace DSG by se měly objevit bez olejové náplně a tímpádem bez olejového čerpadla, které nyní také ubere pár procent z výkonu.

martin
7. února • 19:05

taky vyrazuju a jezdim na volnobeh a nevidim v tom zadny problem.a jezdi se mi tak dobre a spotrebu mam prijemnou.

jiri
7. února • 22:39

Taky vyrazuju. Pokud bych z kopce musel brzdil necham tam samozrejme kvalt a pribrzduji motorem(v tu chvili bere nula), pokud nechci pribrzdovat - neutral. Jednoduchy, ucelny.

Bonosa
7. února • 18:43

   Jen abych to upresnil,jedna se mi o octavii,o kterou nam zajem.Budu ra

d,kdyz si tuto informaci nekdy na autorevue prectu.Myslite,ze bude rozdil i v zprevodovani u 1.9 TDI a 2.0TDI??

Bonosa
7. února • 13:20

Jaka je zivotnost takove prevodovky?? A kolik toci otacek po dalnici  napriklad pri rychlosti 160km/h.Je to vice,nebo mene,nez 6-kvalt u 2.0TDI,ktery ma 2950??

Pavel
7. února • 14:37

Vůz s DSG jsme zatím netestovali, takže nemůžeme odpovědět; ale zpřevodování bude záležet i na konrkétním voze (Touran, Toledo, Octavia...), takže váš dotaz bohužel není konkrétní.

Honza
7. února • 11:45

vyrazovat? proboha proc? tady nekdo zaspal...

ismo
7. února • 12:02

proč zaspal? Jízda je s vyřazováním mnohem plynulejší (samovřejmě v rámci manuálu), vidím že naskakuje červená, tak vyřadím a deceleraci dávkuji brzdou. S prudkého kopce na okreskách nechci ztratit moc rychlosti, vyřadím a je to.
tys nikdy nejel někam "na pohodu"? K tomu vyřazování prostě patří.

Každopádně kdybych chtěl DSG, věřím, že bych si na nemožnost vyřazování velmi rychle zvykl...

J. Hajný
7. února • 13:36

Ještě že brzdy neumí mluvit..

Diamant
9. února • 18:58

Obdivujem tvoju razanciu a jednoznackost, s akou tvrdis, ze je vyhodnejsie ist dole kopcom so zaradenou rychlostou. Ale myslis sa. Ako tu uz bolo niekolko krat spomenute, pokial je potrebne rychlost vozidla znizovat, tak je zaradena rychlost vyhodnejsia, nakolko motor ma skutocne nulovu spotrebu hoci auto prekonava urcitu vzdialenost. Ale pokial sa jedna o bezny kopec, po ktorm chceme ist nejakou rychlostou a pod kopcom pokracovat dalej, tak je skutocne vyhodnejsie rychlost vyradit a ist na volnobehu. A v momente, keby bola rychost vysoka, rachlost zase zaradit.

A teraz vysvetlenie. Mnohi sa nechate oklamat, ze so zaradenou rychlostou ma motor spotrebu 0,0. To sice ma, ale motor auto brzdi. Navyse sa motor otaca vyssimi nez volnobeznymi otackami, co v praxi znamena, ze motor spotrebuje viac energie (na straty a prekonanie kompresie), nez keby bezal len na volnobehu. A prave to je ten rozdiel. Takze ak nepotrebujeme brzdit ci znizovat rychlost, tak jednoznacne vyradit.

ismo
7. února • 15:00

neřek bych že jim nějak extra vadí, když je šimrám

Leonardo Cupranek
7. února • 14:26

Honza
7. února • 12:31

jo, jezdim na pohodu, ale rozhodne u toho nemusim vyrazovat....je to neefektivni

Pavel
7. února • 11:57

A proč ne? Řekni mi jediný důvod, proč bych to neměl dělat - když jedu s kopce, kdy by mě motor brzdil, vyřadím, hezky stejnou rychlostí sjedu dolů, tam hodím kvalt a jedu dál.  

Honza
7. února • 12:23

jde o to, ze si tim zbytecne zvysujes spotrebu......pripadne zbytecne zatezujes brzdy, kdyz tam nechas 5 nebo 6 a budes mit nohu lehce na plynu, tak bude spotreba o dost nizsi nez pri udrzovani volnobehu, nehlede na to, ze muzes kdykoli pridat nebo naopak ubrat rychlost jak potrebujes jen plynem. nehlede na zbytecne zatezovani spojky a prevodovky pri zpetnem razeni rychlosti a nutnosti vyrovnani otacek.

vyrazovani patri do minulosti...

Pavel
7. února • 12:32

Viz můj příspěvek výš, mám to změřeno:

Jenže u malých aut, kde je benzín a pětka, jsou vysoké otáčky (od 60 nahoru), takže ta pětka brzdí dost. Zkoušel jsem jet mírný kopec na neutrál a taky s rychlostí a udržováním rychlosti a podle palubáku byla úspornější jízda na neutrál.

garf1
7. února • 11:42

Mozna by bylo dobry opravit to blokovy schema, takle jak je to nakresleny (na soubeznych hridelich vsechny kola v zaberu) by se to rychle roztrhlo!

Dinar
7. února • 10:52

U 2,0 tdi dává DSG mimo jiné i pocit určitého zkultivování chodu motoru, řekl bych, že zvukově je to snesitelnější než s manuálem. Ale za naprosto skvělou kombinaci považuju 2,0 TFSI s DSG, v autě typu Golf nebo snad i OII RS to je v cenové relaci do 900tis. v souč. době nejlepší kombinace motor/převodovka.

Brouk
7. února • 16:06

Golfa nebo Oll za 900 tisic? No dik moc. Necham si zajit chut.

Pavel
7. února • 10:54

Mě by vadilo, že nemůžu vyřazovat, jsem na to zvyklý, šetřím palivo; manuál mi umožňuje lepší kontrolu toho, co udělám. Když je DSG nachytáno na přeřazení a já chci podřadit, zaváhá stejně jako jiný automat.

Tak vám nevím, na rychlé rozjezdy je to fajn, ale ta ztráta kontroly by mi vadila.

MIloš
10. února • 23:41

Proč by nešlo. Tak tam dáš neurál. Běžně to používám když se třeba blížím třeba k semaforům a svítí červená.

Miloš

tdi_power@vandit
8. února • 11:06

heheh tos me pobavil pavliku. Az budes mit 900 tycek na 2.0TFSI + DSG tak nebudes resit 1l spotreby navic :) tomu ver. Takze zanech fantazirovani a teoretizovani. Tvuj prispevek je v tomto smeru pouze flame a uplne vo nicem :)

X12345678
7. února • 12:01

A proč by (i když důvod k tomu je prapodivný, elektronika v deceleraci vždy sníží spotřebu na nulu) nešlo vyřazovat? Stejně jako u každá jiná převodovka má i DSG neutrál, který lze řadit za jízdy a za jízdy z něj opět přejít do jízdního režimu D.

A ztráta kontroly? V ručním režimu +/- lze řadit v celém přípustném rozsahu otáček motoru kterýkoli z převodových stupňů. Elektronika jenom nedovolí brutální podtočení a přetočení motoru.

DSG je přesně to, co spojuje výhody manuální převodovky i planetového automatu a potlačuje většinu jejich nevýhod.

PeterL
7. února • 15:32

možno poznáte odpoveď aj na druhú časť otázky: zaváhanie prevodovky pri zmene štýlu jazdy (pridávam plyn, prevodovka má už dopredu zaradený vyšší stupeň, prichádza zákruta, uberám plyn - prevodovka musí vyradiť predradený vyšší stupeň, predradiť nižší a až potom skutočne zaradiť, čo asi nejaký čas zaberie).

Je to skutočne tak?

X12345678
8. února • 12:13

Popisujete typickou vlastnost, známou z planetových automatů s hydrodynamickým měničem. U moderních převodovek je již dost potlačena například tím, že řídící jednotky s podřazováním dolů nijak moc nespěchají a reagují více na rychlost sešlápnutí plynového pedálu při následné akceleraci, než na jeho uvolnění, po kterém obvykle dolů neřadí, nevyžadují-li to otáčky motoru.

Podívejme se na řazení planetové převodovky s měničem: odblokování měniče - prokluz - uvolnění spojky rychlostního stupně - sepnutí spojky nového rychlostního stupně - záběr měniče - přemostění měniče (někdy hned, jindy zpožděné).

řazení DSG: současné uvolnění jedné a sepnutí druhé spojky. Toť vše.

Rozdíl v rychlostech je tedy zřejmý. samozřejmě že i u DSG může souhra řady vlivů způsobit přeřazení jindy, než řidiči vyhovuje a to i tehdy, pokud se naučí ovládat převodovku pedálem plynu. Pak musí nastoupit +/-, tam DSG na rozdíl od planetového automatu řadí bleskově a řídící jednotka převodovku tolik "nešetří".

Pro srovnání:

Doba potřebná k ručně ovládanému postupnému podřazení (bez použití pedálu brzdy) ze 6. na 3. rychlostní stupeň při výchozí rychlosti 90 km/h:

BMW 740i (planetový automat): 10,0 sekund

VW Touareg V10TDI (planetový automat): 7,1 sekundy

Octavia 2,0TDI (DSG): 1,5 sekundy

Leonardo Cupranek
7. února • 11:30

Vyřazovat? To naposledy delal muj deda ve Skode 100. Vedle toho, ze je to nebezpecne, to taky zadne palivo moc nesetri.

ACE
7. února • 11:46

Že to nešetří palivo s tím souhlasím, ale nebezpečné. Snad kdyby chcípl motor a tím odpochodují posilovače a spol. ale jinak? (Ostatně problém zhasnutého motoru jsem zažil i u automatu, nejlepší bylo zhasnutí při ubrání plynu při nájezdu do zatáčky, najednou jsem měl pocit, že se mi zamknul volant, třílitr na předku není peříčko)

rhod
8. února • 10:15

MIMO JINÉ , KDYŽ TOHLE UDĚLÁŠ V AUTOŠKOLE , TAK TĚ VYHODĚJI OD ZKOUŠEK!!! jE TO KVŮLI BEZPEČNOSTI - OPRAVDU , JE TO VYSVĚTLENO TAK , ŽE V PŘÍPADĚ NÁHLÉ UDÁLOSTI NEMŮŽEŠ DOST SOBŘE REAGOVAT PŘIDÁNÍM APOD. , MÁ TO SVOJI LOGIKU!!!

A HLAVNĚ , PALIVO TO OPRAVDU NEŠETŘÍ !! PALIVO TO ŠETŘILO U KARBURÁTOROVÝCH MOTORŮ Š120, Š100 APOD , U VSTŘIKOVACÍHO MOTORU PŘI JÍZDĚ Z KOPCE I KDYŽ JE TAM 5TISÍC OTÁČEK TO ŽERE MÍŇ NEŽ PŘI JÍZDĚ NA NEUTRÁL...

ŠETŘILE

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
8. února • 10:38

Tím šetřením bych si skutečně nebyl tak jistý; mám s úpronou jízdou docela velké zkušenosti a zatím vychází, že vyřazení z mírného kopce je nepatrně úspornější než udržování rychlosti s rychlostí (třeba tempomatem). Na druhou stranu je fakt, že s rychlostí lze reagovat na náhlou situaci přidáním plynu.

Karel
9. září • 17:34

Řešíte fakt pi*ovinyNa neutrál ušetřím 0,50haléřu za palivo, ale mnohem víc ztratím na opotřebení brzdových desek, kotoučů... (při zařazené rychlosti mi brždění z části obstarává motor = menší opotřebení brzd)
připadáte mi jako uspornajizda.cz
ono je pěkné že někdo jede úsporně, ale brzdí provoz a nasírá další řidiče a celkově je to spíš ke škodě než k užitků (ale můžete si říct - ušetřil sem 3Kč za palivo :-)

nemo
9. února • 12:01

.. nechcem velmi vrtat .. ale .. reagovat na nahlu situaciu pridanim plynu, ked sa ekonomicky kotulam z kopca pri zaradenej 6 (5) .. hmm .. to musi byt uzasne zrychenie, to teda naozaj ... na nahlu situaciu musim aj v tom pripade podradit a potom mi je jedno ci zaradujem z neutralu alebo z inej rychlosti ... (kazdopadne zaradim s medziplynom)

Leonardo Cupranek
8. února • 11:28

Jak uz jsem nekde napsal - nejlepsi je nechat zarazeny nejvyssi prevodovy stupen a spojkovym pedalem regulovat "treni" spojky tak, aby samospad/gravitace udrzoval otacky mirne nad volnobeznymi. Pak to tam nestrika zadne palivo a dochazi k nejmensimu brzdeni motorem. Takze setrilci, vzhuru na to! (vas prodejce spojek).

Portio
9. února • 13:32

To by byla sice pravda, ale jenom v případě že by motor automaticky nevstřikoval palivo právě po klesnutí otáček na asi 1200-1500 (tím ho udržuje v chodu). Nejsem sice odborník, ale slyšel jsem že podtočený motor se zařazenou rychlostí bez plynu se chová stejně jako neutrál (vstřikuje palivo).

Leonardo Cupranek
9. února • 14:41

Vy asi nemate palubni pocitac, ze? Ten by vam ukazal, kdy to strika a kdy ne.

A mate asi dost divne auto, ktere ma volnobezne otacky 1500ot/min. To je docela sila - pri tehle otackach uz mam 240Nm. Z takovych volnobeznych otacek by se to rozjizdelo! Pri tehdle otackach mi to jede 80km/h

Pocitac zacne strikat z jedineho duvodu - aby zabranil otackam klesnout pod ty volnobezne (nejakych cca 800ot/min).

voigh
9. února • 15:34

"To je docela sila - pri tehle otackach uz mam 240Nm", co to tady trepes, kroutak neni zavisly jen od otacek, ale hlavne od zatizeni, na 100% kdyz mas 1500 ot. v klidu tak seslapnutim na podlahu nevygenerujes 240Nm. To dostanes leda kdyz v 800 ot. slapnes plny plyn a pak mozna bude v 1500 ot. 240Nm, takze to je poznamka mimo misku.

pokud jde o sporeni nesporeni, je to blbost, podil jizdy na volnobeh v celkove spotrebe je podilem nekolika desitek kapek v nadrzi

A taky nevim, proc nekoho napadlo, ze u DSG nejde vyradit na neutros?

Leonardo Cupranek
9. února • 18:06

Kdybych mel volnobezne otacky nastavene na 1500ot, tak by to bylo stejne, jako kdybych je mel nastavene na 800 a na tech 1500 to vytocil seslapnutim plynu, ne?  Mezi nastavenim urcitych otacek pomoci zmeny volnobehu v RJ, nastaveni stejnych otacek plynovym pedalem a nastavenim stejnych otacek tempomatem neni zadny rozdil. Nebo podle tebe kdybych si nastavil volnobech na 3000ot, tak by to nebylo to same, jako kdyz se na tech 3000ot dostanu seslapnutim plynu???

Co se tyce spotreby (v l/100km) na volnobeh, tak logicky zalezi na rychlosti. Pokud na ten volnobeh pojedu z kopecka tricitkou, budu mit kilometrovou spotrebu velkou, pokud z toho kopce pojedu 120, bude spotreba v litrech na 100km logicky ctvrtinova. Komu nestaci selskej rozum, muze se podivat na pocitac.

Ale pravda je, ze cela diskuse zacala kvuli DSG, kde vyradit jde (i kdyz je to blbost).

 

Petr Broža
8. února • 11:41

Pavel
7. února • 11:54

A proč by proboha chcípal motor? Nejezdíme přece starýma škodovkama... Nesouhlasím s tím, že neutrál je nebezpečný.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
7. února • 14:42

To jistě ne, byla to jen úvaha, za jakých okolností by se snad mohlo vyřazení považovat za nebezpečné. Ostatně ten automat bylo Scorpio asi z 95 (tehdá 2-3roky staré), takže to taky až zas tak pravěký nebylo.

Martin
7. února • 11:46

Ale motor aspoň nezpomaluje auto z kopce, takže to palivo skutečně šetří.

Leonardo Cupranek
7. února • 12:12

Ale pri neutralu to zase zere palivo, pri brzdeni motorem to zere NULA. Kdyz tam dam sestku, je brzdeni motorem slabe a nezere to nic. Ale je pravda, ze je mozne, ze nekdy se vyplati to a jindy ono.
Teoreticky nejuspornejsi by bylo tam dat sestku a pak seslapnout spojku tak, aby byla sepnuta jen castecne - a to presne tak, aby na otackomeru nebyly otacky odpovidajici rychlosti, ale jen mirne nad volnobeznymi (aby ukazatel spotreby ukazoval nulu a brzdeni motorem bylo minimalni). Otazka ale je, co by na to rikala spojka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
7. února • 12:20

Jenže u malých aut, kde je benzín a pětka, jsou vysoké otáčky (od 60 nahoru), takže ta pětka brzdí dost. Zkoušel jsem jet mírný kopec na neutrál a taky s rychlostí a udržováním rychlosti a podle palubáku byla úspornější jízda na neutrál.

Leonardo Cupranek
7. února • 12:49

Tedy mozna mas pravdu, akorat by me zajimalo, jak jsi to porovnal. Palubak preci nema merak, ktery by ti na urcitem useku zmeril absolutni spotrebu paliva. To jsi to na tom useku meril pomoci kratkodobe prumerne spotreby? Jaka byla rychlost pri variante A a pri variante B? A jaky byl sklon kopce?

Jirka V.
7. února • 9:56

Jen tak dál. Dost mi scházejí články technického charakteru na autorevue, v tomto je auto.cz dál. Věřím, že je toto první vlašťovka. A dávám pát tipů:

- jak funguje katalyzátor

- variabilní časování ventilů

- rozdíl mezi kompresorem a turbem

(tedy to, co čem všichni mluví a málokdo ví, o co jde)

oscar
7. února • 10:18

http://knihy.cpress.cz/Auto/Book.asp?ID=1162

mas tam uplne vsechno

cm
7. února • 18:38

alebo http://auto.howstuffworks.com/

Pavel V.
7. února • 9:16

Trosku me v clanku chybi informace o tom, zda je prevodovka doplnena hydrodynamickym menicem tociveho momentu jako u klasickeho automatu. Kdesi jsem cetl, ze ne - jak to tedy je? A pokud tam skutecne neni, jak presne vypada rozjezd z klidu - zrejme nebude tak plynuly jako u automatu (predpokladam, ze spojka je rozpojena a po pridani plynu musi sepnout).

Petr Broža
7. února • 10:14

Hydrodynamický měnič chybí, přesto je ale rozjezd plynulý, bez škubání.

Petr Broža
7. února • 10:23

Už jsem to do článku doplnil.

Rhod
7. února • 9:59

Neni , a budes se divit rozjezd je úplně plynulý!!! Je opravdu nádhera se v tom projet , byl jsem na předváděčce Altey s DSG v Průhonicích a nádhera !!! Jede to nádherně , jen sleduješ ručičku otáčkomšru jak běhá nahoru a dolů , ale opravdu to jede nádherně plynule!! Jo a řadí to neuvěřitelně rychle!!!   Kdo se stím nesvezl , tak neví o čem mluvím , snormálním automatem se to vůbec nedá srovnávat!!!

Petr
7. února • 9:47

"DSGčko" jsem měl možnost vyzkoušet u VW Touran a Octavie 2 (obojí samozřejmě TDI). Je to naprostá pohoda, s klasickými automaty naprosto nesrovnatelné, ať už v komfortu řazení, necukání, plynulosti, ale i např. funkci "launch-control" (doufám, že jsem napsal správně), která umí bleskový start - při sešlápnuté brzdě (levá noha !) se přidá plyn, a poté pustí brzda, je to jak u F1 . Ve sportovním režimu je to opravdu bezpečné u na rychlé předjíždění, snad by to mělo umět i "inteligentně" neřadit v zatáčce (nezkoušeno). "Ruční řazení" je taky moc dobré, bohužel u Octávky jen předvoličem na tunelu, škoda, že nedali tlačítka na jinak poměrně drahý multifunkční volant. To by ale asi již Germáni neskousli...
Mám objednáno do nové O2 s TDI.

Žádný hydrodynamický měnič to nemá, konstrukce převodovky (6rychlostní !) vychází z klasické, a je doplněna oním 2spojkovým systémem BorgWagner. Každá spojka má na starosti buď liché, nebo sudé stupně, změny převodů jsou robotizovány. Ty nářky na ztrátu výkonu kvůli olejovému čerpadlu jsou liché, neboť všichni (vč. výrobce) uživatelé mluví o úsporách, aniž by pociťovali nějaké ztráty výkonu. Řídící jednotka DSG je úzce provázána s motormanagementem, takže (na rozdíl od řidiče) řadí vždy, když má.

Šumík
7. února • 19:38

tak to se budu muset na to DSG taky mrknout, nějak jsem na to zapomněl. Momentálně bych si to do auta nekupoval, nevím, jak se to bude chovat za 100-150tis. km z hlediska spolehlivsoti, dyť je to první převodovka svého druhu na trhu. Počkal bych tak 3-4 roky a uviděl bych jak na tom skutečně jsou. Holt, je to důležitá součást auta, protosi musím být max. jistý...

notebook.mail
8. února • 7:50

Podle me je nejlepsi kupovat (pokud mate na mysli fungl nove auto) druhou modelovou radu. Ma uz vychytane nejake mouchy nez novy vuz a za tu dobu probehne urcite hodne recenzi a clanku na spolehlivost apod...

voigh
9. února • 15:19

o DSG se vsude pise uz 3 roky, poprve byla v TT 3.2 V6 a to uz je nejaky ten rok overeno, v provozu, no ne?

notebook.mail
7. února • 8:09

Tady asi nekdo vyslysel moje prani, takze p. Litzmannovi a vubec cele redakci DIK!!!

Marek Litzman
12. února • 12:11

Jsem čech s jedním n

notebook.mail
14. února • 14:35

V tym pripadku sa omlouvam nejvetsimu Cechovi s velkym C

voigh
7. února • 4:39

Cekal jsem nejakou recenzi ze zivota, ze se s tim autor alespon svezl!

Vite nekdo, kde maji predvadecku skodovku 103kW s DSGckem?! Rad bych to zkusil. 350Nm?

 Ojojoj, pevne verim ze to DSG daji alepson do Octavie RS TFSI 147kW (jako je v A3 Sportbacku), ta nebude mit takovy sileny potencial kroutaku, jako TDIcko (kde to lze zvednout o 60%, ne pro bezne silnice, no a seriova spojka jde brzy do kytek).

Dix
7. února • 16:08

Předváděčku mají na Jarově.

Petr Broža
7. února • 7:04

Až se nám podaří domluvit auto na test s DSG, samozřejmě o něm napíšeme.

goes
7. února • 7:36

no s temi 350Nm to zni docela zajimave, z toho plyne, ze pro lidi planujici koupit to TTcko 3.2 s kroutakem 320Nm ci 2.0TDI s kroutakem 320Nm neni misto na temer zaden narust... tudiz by na to meli byt upozornovani...

Pete
7. února • 8:33

Když si chtějí udělat chiptuning, tak si holt budou muset koupit manuální převodovku 

goes
7. února • 8:58

treba k tomu budou nejake tuning kity spojky :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Turbo
7. února • 10:18

Autosalony by mely zakazniky upozorovat, ze neschvalene upravy jsou nepovolene? Haha, to si me pobavil. Neni to spis vec toho chipare, aby vedel kam az muze zajit?

Leonardo Cupranek
7. února • 11:28

Autosalony naopak chiptuning primo provadeji

Treba pred Hypernovou stoji reklamni Passat z AutoISR, na kterem je napis: 16% sleva na vozy Passat + navyseni vykonu na 130PS zdarma (pravdepodobne jde o polochcipla 74kW TDI)

Turbo
7. února • 11:55

Ale jiste, pokud je autosalon zaroven upravce, tak asi vi co dela. Me jen rozesmala ta uvaha, ze by te na to meli pri zakoupeni specialne upozornit. "Tak pozor, pane, reknete garazistovi, ze jen 350Nm, jinak to bude rozbity!!"

Niemand
7. února • 12:26

Realita je takova, ze pokud to autosalon chce upravit, tak proc ne, ale Skoda-Auto a.s. (nevim jak jinde) neuzna reklamace na motor. Cili to autosalon dela na svoje triko. Velci si to ale mohou dovolit, take maji asi tesnejsi vytahy s fabrikou.

S tim sdelovanim si delate srandu, ale podivejte se na navody pro americany. Pokud maji na cepici napsano, aby ji nepouzivali jako ochranu pred tornadem (to jsem kdesi cetl), tak je tohle jeste velmi seriozni sdeleni.

Doporučujeme

Články odjinud