DS3 má za sebou facelift. Nový je design, interiér a vrací se DS3 Racing

Citroën DS3 se představil v roce 2010, od té doby už bylo vyrobeno 390 000 exemplářů. Do důchodu se tento model ale ještě nechystá, takže musel přijít výraznější facelift. Ten změnil vzhled, upravil interiér a přinesl jednu zajímavou novinku. V nabídce se znovu objeví ostrá verze, která se bude jmenovat DS3 Performance.

Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Jak už určitě víte, značka DS se osamostatnila, takže i malá trojka si říká jednoduše DS3. Hlavní designová změna je proto jasná, na auto se nastěhovala kompletně nová přední část navazující na ostatní modely DS, na které už budete hledat logo Citroën marně. Nové jsou také zadní svítilny, disky a do nabídky byly přidány nové polepy střechy.

DS představuje facelift pro DS4 včetně varianty Crossback

DS představuje facelift pro DS4 včetně varianty Crossback

Do interiéru se taktéž přidávaly nové barvy a lepší čalounění, z funkčních věcí stojí za zmínku přichod multimediálního systému se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a moderními funkcemi typu Apple CarPlay nebo MirrorLink. DS3 pak nabídne také systém nouzového brzdění Active City Braking, parkovací senzory, couvací kameru nebo asistent rozjezdu do kopce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Omlazená DS3 se bude nabízet v kombinaci se třemi verzemi tříválce 1.2 PureTech, dvěma čtyřválci THP a dvojicí dieselů BlueHDi. Nejzajímavější je ovšem poslední novinka, která znamená návrat provedení DS3 Racing do nabídky. Nově se bude ostrý francouzský hatchback jmenovat DS3 Performance.

O pohon se stará šestnáctistovka THP s parametry 155 kW (211 k) a 300 Nm, která spolupracuje se šestistupňovým manuálem. Ten má zkrácené dráhy a aby bylo učiněno sportovnímu svezení za dost, budeme si moci pořídit na přední nápravu také samosvor. Performance má zároveň upravený podvozek. Snižovala se světlá výška (-15 mm) a rozšiřoval se rozchod kol o 26 mm vpředu a o 14 mm vzadu. Výkonnější jsou samozřejmě i brzdy.

Nová DS5 dorazila na český trh. Už jí neříkejte Citroen

Nová DS5 dorazila na český trh. Už jí neříkejte Citroen

Jak je u Citroënu poslední dobou zvykem, technické informace jsou v tiskových zprávách zabaleny do bohatého povídání, nebo tam nejsou vůbec, což je bohužel případ dynamiky DS3 Performance. Na tyto údaje si musíme tedy ještě počkat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků