DS3 má za sebou facelift. Nový je design, interiér a vrací se DS3 Racing

Citroën DS3 se představil v roce 2010, od té doby už bylo vyrobeno 390 000 exemplářů. Do důchodu se tento model ale ještě nechystá, takže musel přijít výraznější facelift. Ten změnil vzhled, upravil interiér a přinesl jednu zajímavou novinku. V nabídce se znovu objeví ostrá verze, která se bude jmenovat DS3 Performance.

Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Jak už určitě víte, značka DS se osamostatnila, takže i malá trojka si říká jednoduše DS3. Hlavní designová změna je proto jasná, na auto se nastěhovala kompletně nová přední část navazující na ostatní modely DS, na které už budete hledat logo Citroën marně. Nové jsou také zadní svítilny, disky a do nabídky byly přidány nové polepy střechy.

DS představuje facelift pro DS4 včetně varianty Crossback

DS představuje facelift pro DS4 včetně varianty Crossback

Do interiéru se taktéž přidávaly nové barvy a lepší čalounění, z funkčních věcí stojí za zmínku přichod multimediálního systému se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a moderními funkcemi typu Apple CarPlay nebo MirrorLink. DS3 pak nabídne také systém nouzového brzdění Active City Braking, parkovací senzory, couvací kameru nebo asistent rozjezdu do kopce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Omlazená DS3 se bude nabízet v kombinaci se třemi verzemi tříválce 1.2 PureTech, dvěma čtyřválci THP a dvojicí dieselů BlueHDi. Nejzajímavější je ovšem poslední novinka, která znamená návrat provedení DS3 Racing do nabídky. Nově se bude ostrý francouzský hatchback jmenovat DS3 Performance.

O pohon se stará šestnáctistovka THP s parametry 155 kW (211 k) a 300 Nm, která spolupracuje se šestistupňovým manuálem. Ten má zkrácené dráhy a aby bylo učiněno sportovnímu svezení za dost, budeme si moci pořídit na přední nápravu také samosvor. Performance má zároveň upravený podvozek. Snižovala se světlá výška (-15 mm) a rozšiřoval se rozchod kol o 26 mm vpředu a o 14 mm vzadu. Výkonnější jsou samozřejmě i brzdy.

Nová DS5 dorazila na český trh. Už jí neříkejte Citroen

Nová DS5 dorazila na český trh. Už jí neříkejte Citroen

Jak je u Citroënu poslední dobou zvykem, technické informace jsou v tiskových zprávách zabaleny do bohatého povídání, nebo tam nejsou vůbec, což je bohužel případ dynamiky DS3 Performance. Na tyto údaje si musíme tedy ještě počkat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků