DS chce soupeřit s Audi, zbaví se jména Citroën

DS chce soupeřit s Audi, zbaví se jména Citroën

Citroën chce poslat značku DS do boje s Audi do roku 2020, ovšem k tomu bude potřeba víc než jen přesvědčování zákazníků pomocí rafinovaného marketingu. Od příštího roku se tak modely DS zbaví jména Citroën, aby si mohly budouvat image samostatné značky, něco jako třeba Infiniti u Nissanu.

Značka DS bude s Citroënem sdílet platformy, ale šéf automobilky Carlos Tavares přiznává, že ke splnění cílů bude potřeba změnit výrobní a konstrukční standardy. Pravděpodobně nejchoulostivějším místem, na které jsou cíloví zákazníci velmi citliví, bude kvalita zpracování.

Design | SUV | Premiéry | DS | Citroën

Citroën DS 6WR: první SUV míří bez pohonu 4x4 nejprve do Číny

Carlos Tavares magazínu Autocar řekl, že chce značka DS soupeřit se zavedenými prémiovými německými značkami především „francouzským způsobem života a francouzskou sofistikovaností“. Jednoho by tedy napadlo, že automobil DS bude dvakrát až třikrát do roka stávkovat a zákaznické centrum nebude v době oběda zvedat telefony. Tedy přesně to, co podle Tavarese „německé automobilky nabídnout nemohou“.

Testy | Sportovní auta | Citroën

Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Ale teď vážně. Pokud nebude značka DS za každou cenu soupeřit v domnělé sportovnosti jako tři hlavní německé značky, bude to jedině dobře. V dalších letech se také dočkáme minimálně tři nových modelů. Přijde velký luxusní sedan cílený hlavně na Čínu, větší SUV a pak malé auto zaměřené proti Fiatu 500. Portfolio značky DS by tak mělo čítat minimálně šest vozů.

Luxusní divize DS si však prozatím neklade za cíl obrovské objemy prodejů. Hlavní prý bude přimět zákazníky připlácet a tím vydělávat na každém prodaném autě velké částky. Citroën bude vozy DS nabízet nejen v samostatných showroomech, ale také u vybraných dealerů spolu s běžnými Citroëny.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků