Luxusní sedan DS 9 dorazil z Číny do ČR. Cena odpovídá, cesta čtyřkolky je složitá

Vlajková loď automobilky DS o sobě dala poprvé oficiálně vědět už v únoru loňského roku. Včera konečně dorazila na českou půdu a přináší řadu zajímavostí.

DS, prémiová značka koncernu Stellantis, rozšířila nabídku modelů na českém trhu. Po crossoverech DS 3 Crossback a DS 7 Crossback k nám dovezla první „ne-crossover“ a zároveň vlajkovou loď, na kterou jsme čekali od února loňského roku. Tehdy na sebe vůz prozradil veškeré podrobnosti. Třeba že v základu nabídne motor o výkonu 165 kW, nebude mít turbodiesely a čtyřkolka bude elektrická. Nyní už máme k dispozici i český ceník, pojďme si tedy říci, jaká je situace.

Luxusní sedan DS 9 je kladivo na Audi A4. Přijede z Číny a nabídne až 360 koní

Luxusní sedan DS 9 je kladivo na Audi A4. Přijede z Číny a nabídne až 360 koní

Sedan o délce 4,9 metru podle zástupců automobilky DS zapadá mezi segmenty D a E (střední a vyšší střední třída). Stojí na platformě EMP2 koncernu Stellantis, kterou sdílí třeba s Peugeotem 308, tím ale podobnost s mainstreamovými vozy končí. Interiérům vévodí kůže a Alcantara, dokonce i vzadu mohou být vyhřívaná a ventilovaná sedadla s masážní funkcí a prakticky všude jsou detaily, které vás hned zaujmou. Může to být chromovaný pás táhnoucí se po celé délce kapoty, zapuštěné kliky dveří, směrovky ve sloupcích zadního okna, odkazující na „kornoutky“ Citroenu DS, zadní dekorační lišty ve tvaru šavle, otočné hodiny B.R.M či krystaly na přístrojové desce.

K obdivování je toho hodně a budoucí majitelé se při návrhu svého vozu jistě vyřádí, musejí ale počítat s tím, že za luxusní sedan zaplatí i luxusní balík peněz. Sedan DS 9 je v Česku dostupný ve výbavách Performance Line a Rivoli, přičemž v základu stojí 1.325.000 Kč. Vybavenější verze je vždy dražší o 100.000 Kč. Základním motorem je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka PureTech 225 s výkonem 165 kW a točivým momentem 300 N.m a doplňují ji plug-in hybridy E-Tense 225 (od 1.525.000) a E-Tense 360 4x4 (od 1.775.000 Kč).

Luxusní sedan DS 9 dorazil do Evropy až z Číny. Odhalil techniku i první ceny

Luxusní sedan DS 9 dorazil do Evropy až z Číny. Odhalil techniku i první ceny

Právě nejvýkonnější plug-in hybrid je zajímavý nejenom pohonem všech kol, ale také způsobem, jakým se dostane k prodejcům. DS 9 se vyrábí v Číně, teprve ve Francii ale dostane zadní elektromotor (83 kW a 166 N.m), který pohání zadní kola. Vedle toho má vůz i větší přední brzdy a 20palcová kola místo 19palcových. K zhruba 10 týdnům, které zabere přeprava vozu z Číny do Evropy, je nutné připočítat další dny kvůli transformaci z předokolky na čtyřkolku. Čtyřválec 1.6 PureTech je u plug-in hybridů stejný, k navýšení výkonu ze 133 kW (2WD) na 147 kW (4WD) dojde v Evropě úpravou softwaru řídicí jednotky.

S DS 3 Crossback E-Tense poprvé v Česku. Tohle bude ještě hodně zajímavé!

S DS 3 Crossback E-Tense poprvé v Česku. Tohle bude ještě hodně zajímavé!

Český importér vozu DS neočekává závratné množství prodaných kusů. Obecně se bavíme o nižších desítkách kusů ročně. Sedan DS 9 můžeme srovnávat například s Lexusem ES, kterého se v roce 2019 v Česku prodalo 60 kusů, loni to bylo 49 kusů a v první polovině letošního roku zamířilo k zákazníkům 28 kusů. V případě Jaguaru XF se bavíme o 20, 9 a 10 kusech a Volvo S90, které se stejně jako DS 9 do Evropy dováží z Číny, si v Česku ve zmíněných obdobích pořídilo 47, 43 a 21 zákazníků. Vycházíme z údajů Svazu dovozců automobilů.

Koncem letošního roku značka DS rozšíří nabídku modelů na českém trhu o hatchback DS 4. Vůz jsme na webu Autorevue.cz poprvé představili v únoru.

DS 9: Technická data a ceny
Motor 1.6 PureTech E-Tense 225 E-Tense 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1 598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW/min-1] 165/5500 133/6000 147/6000
Točivý moment motoru [N.m/min-1] 300/1900 300/3000 300/3000
Největší výkon elektromotoru [kW] - 81 81/83
Točivý moment elektromotoru [N.m] - 320 320/166
Výkon/toč. mom. systému [kW/N.m] - 165/360 265/520
Akumulátor [typ/kapacita] - Li-Ion /11,9 Li-Ion /11,9
Převodovka 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 8,3 5,6
Max. rychlost [km/h] 236 240 250
Max. rychlost – EV mód [km/h] - 135 135
Dojezd na elektřinu WLTP [km] - 46 – 50 47
Spotřeba WLTP [l/100 km] 6,9-7,0  1,5 neudána
Provozní hmotnost [kg] 1615 1914 1989
Cena Performance Line [Kč] 1.325.000 1.525.000 1.775.000
Cena Rivoli [Kč] 1.425.000 1.625.000 1.875.000

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

TEST BMW 430i Cabrio: Léto sice skončilo, ale zábava může pokračovat

BMW 430i Cabrio

Čtyřválec, sportovní automatická převodovka, pohon zadních kol a otevřené nebe nad hlavou. Co by se mohlo pokazit?

včera | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

17.  9.  2021 | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků