DS 7 Crossback už může být čtyřkolkou. Díky plug-in hybridnímu pohonu E-Tense

Luxusní značka DS následuje včerejší oznámení sesterského Peugeotu. Své SUV 7 Crossback rovněž osadili plug-in hybridním ústrojím.

Skupina PSA se v posledních týdnech naplno vrhla do elektrifikace svého modelového portfolia. Jistě, už tu byla auta jako Citroën C-Zéro nebo několik modelů s pohonem Hybrid 4, aktuální vlnu ale přeci jen vnímáme jako prodejně vážněji míněnou.

Řeč je o představení několika modelů. Citroën uvedl koncept C5 Aircross Hybrid a Peugeot včera představil tři modely s plug-in hybridním ústrojím. Tedy 508, 508 SW a 3008. Pozadu zatím zůstává Opel, ale znovu startující rodinné stříbro v podobě luxusní značky DS nikoli. V souvislosti s uvedením nového modelu DS 3 Crossback se představila i čistě elektrická verze E-Tense. Stejně je označena i plug-in hybridní verze většího SUV DS 7 Crossback.

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Ačkoli jsme tedy svědky uvedení pěti plug-in hybridů od PSA naráz, je potřeba si v jejich technice udělat pořádek. První verze systému, kterou využívají modely 508, 508 SW, C5 Aircross a v budoucnu i levnější varianty 3008, roztáčí jen přední kola. A to spalovacím motorem, kterému sekunduje jeden elektromotor na přední nápravě.

Druhá verze systému nyní náleží verzi 3008 GT a nově právě DS7 Crossback E-Tense. Elektromotor je umístěn rovněž na přední, ale i na zadní nápravě. Elektrický výkon dosahuje 107 koňských sil. Díky tomu nabídnou obě SUV poprvé pohon všech kol.

Spalovací motor je ve všech případech pohonu stejný. Jedná se o poslední evoluci motoru 1.6 Puretech o výkonu 200 koňských sil, spárovaného s osmistupňovou automatickou převodovkou. Celkově to v nejsilnější konfiguraci dává kulatých 300 koní a 450 Nm maximálního točivého momentu.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Baterie v DS7 Crossback E-Tense má kapacitu 13,1 kWh a dle přísnější normy WLTP zvládne auto elektřinou pohánět na 50 kilometrů, rychlostí až 135 km/h. DS dědí i specifické jízdní režimy. Na výběr je Zero Emission pro maximalizaci elektrické jízdy, dále všeříkající Sport, Hybrid a 4WD pro maximalizaci využití pohonu všech kol - baterie se tehdy nevybijí.

Dalším módem je E-Save, který umožní udržet hladinu nabití, například před vjezdem do města. Nabíjení přes 32A zásuvku potrvá dvě hodiny "z nuly na sto". Osm hodin to zabere z domácí zásuvky. DS tvrdí, že pohon díky nové modulární platformě, která je na elektrifikaci od začátku stavěna, nezabírá prostor pro posádku ani zavazadla. Co se týče designu, E-Tense poznáte podle nového designu devatenáctipalcových kol, laku Crystal Grey a především plakety s velkým E na přídi.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků