DS 7 Crossback už může být čtyřkolkou. Díky plug-in hybridnímu pohonu E-Tense

Luxusní značka DS následuje včerejší oznámení sesterského Peugeotu. Své SUV 7 Crossback rovněž osadili plug-in hybridním ústrojím.

Skupina PSA se v posledních týdnech naplno vrhla do elektrifikace svého modelového portfolia. Jistě, už tu byla auta jako Citroën C-Zéro nebo několik modelů s pohonem Hybrid 4, aktuální vlnu ale přeci jen vnímáme jako prodejně vážněji míněnou.

Řeč je o představení několika modelů. Citroën uvedl koncept C5 Aircross Hybrid a Peugeot včera představil tři modely s plug-in hybridním ústrojím. Tedy 508, 508 SW a 3008. Pozadu zatím zůstává Opel, ale znovu startující rodinné stříbro v podobě luxusní značky DS nikoli. V souvislosti s uvedením nového modelu DS 3 Crossback se představila i čistě elektrická verze E-Tense. Stejně je označena i plug-in hybridní verze většího SUV DS 7 Crossback.

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Ačkoli jsme tedy svědky uvedení pěti plug-in hybridů od PSA naráz, je potřeba si v jejich technice udělat pořádek. První verze systému, kterou využívají modely 508, 508 SW, C5 Aircross a v budoucnu i levnější varianty 3008, roztáčí jen přední kola. A to spalovacím motorem, kterému sekunduje jeden elektromotor na přední nápravě.

Druhá verze systému nyní náleží verzi 3008 GT a nově právě DS7 Crossback E-Tense. Elektromotor je umístěn rovněž na přední, ale i na zadní nápravě. Elektrický výkon dosahuje 107 koňských sil. Díky tomu nabídnou obě SUV poprvé pohon všech kol.

Spalovací motor je ve všech případech pohonu stejný. Jedná se o poslední evoluci motoru 1.6 Puretech o výkonu 200 koňských sil, spárovaného s osmistupňovou automatickou převodovkou. Celkově to v nejsilnější konfiguraci dává kulatých 300 koní a 450 Nm maximálního točivého momentu.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Baterie v DS7 Crossback E-Tense má kapacitu 13,1 kWh a dle přísnější normy WLTP zvládne auto elektřinou pohánět na 50 kilometrů, rychlostí až 135 km/h. DS dědí i specifické jízdní režimy. Na výběr je Zero Emission pro maximalizaci elektrické jízdy, dále všeříkající Sport, Hybrid a 4WD pro maximalizaci využití pohonu všech kol - baterie se tehdy nevybijí.

Dalším módem je E-Save, který umožní udržet hladinu nabití, například před vjezdem do města. Nabíjení přes 32A zásuvku potrvá dvě hodiny "z nuly na sto". Osm hodin to zabere z domácí zásuvky. DS tvrdí, že pohon díky nové modulární platformě, která je na elektrifikaci od začátku stavěna, nezabírá prostor pro posádku ani zavazadla. Co se týče designu, E-Tense poznáte podle nového designu devatenáctipalcových kol, laku Crystal Grey a především plakety s velkým E na přídi.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 6 příspěvků