DS 7 Crossback už může být čtyřkolkou. Díky plug-in hybridnímu pohonu E-Tense

Luxusní značka DS následuje včerejší oznámení sesterského Peugeotu. Své SUV 7 Crossback rovněž osadili plug-in hybridním ústrojím.

Skupina PSA se v posledních týdnech naplno vrhla do elektrifikace svého modelového portfolia. Jistě, už tu byla auta jako Citroën C-Zéro nebo několik modelů s pohonem Hybrid 4, aktuální vlnu ale přeci jen vnímáme jako prodejně vážněji míněnou.

Řeč je o představení několika modelů. Citroën uvedl koncept C5 Aircross Hybrid a Peugeot včera představil tři modely s plug-in hybridním ústrojím. Tedy 508, 508 SW a 3008. Pozadu zatím zůstává Opel, ale znovu startující rodinné stříbro v podobě luxusní značky DS nikoli. V souvislosti s uvedením nového modelu DS 3 Crossback se představila i čistě elektrická verze E-Tense. Stejně je označena i plug-in hybridní verze většího SUV DS 7 Crossback.

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Ačkoli jsme tedy svědky uvedení pěti plug-in hybridů od PSA naráz, je potřeba si v jejich technice udělat pořádek. První verze systému, kterou využívají modely 508, 508 SW, C5 Aircross a v budoucnu i levnější varianty 3008, roztáčí jen přední kola. A to spalovacím motorem, kterému sekunduje jeden elektromotor na přední nápravě.

Druhá verze systému nyní náleží verzi 3008 GT a nově právě DS7 Crossback E-Tense. Elektromotor je umístěn rovněž na přední, ale i na zadní nápravě. Elektrický výkon dosahuje 107 koňských sil. Díky tomu nabídnou obě SUV poprvé pohon všech kol.

Spalovací motor je ve všech případech pohonu stejný. Jedná se o poslední evoluci motoru 1.6 Puretech o výkonu 200 koňských sil, spárovaného s osmistupňovou automatickou převodovkou. Celkově to v nejsilnější konfiguraci dává kulatých 300 koní a 450 Nm maximálního točivého momentu.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Baterie v DS7 Crossback E-Tense má kapacitu 13,1 kWh a dle přísnější normy WLTP zvládne auto elektřinou pohánět na 50 kilometrů, rychlostí až 135 km/h. DS dědí i specifické jízdní režimy. Na výběr je Zero Emission pro maximalizaci elektrické jízdy, dále všeříkající Sport, Hybrid a 4WD pro maximalizaci využití pohonu všech kol - baterie se tehdy nevybijí.

Dalším módem je E-Save, který umožní udržet hladinu nabití, například před vjezdem do města. Nabíjení přes 32A zásuvku potrvá dvě hodiny "z nuly na sto". Osm hodin to zabere z domácí zásuvky. DS tvrdí, že pohon díky nové modulární platformě, která je na elektrifikaci od začátku stavěna, nezabírá prostor pro posádku ani zavazadla. Co se týče designu, E-Tense poznáte podle nového designu devatenáctipalcových kol, laku Crystal Grey a především plakety s velkým E na přídi.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků